4.4
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu, joi, 19 septembrie

Vive la France

Văzând declinul monovolumelor, francezii de la Peugeot au luat decizia de a transforma modelul 3008 într-un SUV compact. Se întâmpla în 2016, atunci când a doua generație debuta în cadrul Salonului Auto de la Paris.

Pariul s-a dovedit a fi unul câștigător. Într-un interval foarte scurt, de numai 6 luni, Peugeot a înregistrat 100.000 de comenzi pentru 3008, iar jumătate dintre acestea au fost plasate de clienți care nu dețineau înainte un model al mărcii franceze.

În cei 7 ani de activitate, a doua generație 3008 a fost comercializată în peste 1.3 milioane de exemplare.

La începutul lunii septembrie 2023 am făcut cunoștință cu a treia iterație 3008. SUV-ul reprezintă noua față a mărcii din Hexagon și este disponibil, pentru prima oară, într-o versiune pur electrică, cunoscută ca E-3008.

Noi am testat-o la Nisa, în cadrul evenimentului internațional, fiind singura publicație online din România care a avut acces la modelul compact. Poți citi despre această versiune în testul nostru dedicat.

Dar, pentru clienții care nu sunt încă pregătiți să treacă la o mașină pur electrică, există două versiuni electrificate, care nu au renunțat de tot la propulsorul termic. Una dintre ele propune un sistem de propulsie mild-hybrid la 48V, alăturat unui motor de 1.2 litri, pe benzină.

Pe aceasta din urmă am condus-o pe drumurile din România, iar în rândurile următoare îți spunem cum se simte de la volan. Desigur, nu am uitat de clipul video.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI PEUGEOT 3008 HYBRID

  • ds, joi, 19.09.2024 12:54

    12.4 - 14% în oraș mi se pare mult prea mult. mai ales pentru un motor de 1.2 l. Comparativ, să zicem, un Lexus RX 500 h care are motor de 2.4 l, deci dublu, are un consum cu 1/3 mai mic în oraș. E drept, este hybrid, nu mild-hybrid. În fine, mi se pare, totuși, cam mult. Iar din punct de vedere al bordului, vechiul 3008 ll, phase ll, mi se pare cu mult mai reușit pe lânga faptul că are mai multe butoane fizice este și mult mai "omenesc", neavând atâtea colțuri și muchii.

  • DAN, joi, 19.09.2024 13:22

    E cam indraznet din partea Peugeot sa numeasca HYBRID un banal mild hybrid bazat pe un motor de 1.2 in 3 cilindri cu putere asemanatoare cu cea dinainte de aceasta "electrificare". S-a renuntat si la transmisia Aisin cu convertizor de cuplu in favoarea uneia cu dublu ambreiaj. Parca singurul lucru avut in minte de ei a fost reducerea costurilor si a emisiilor (cel putin pe hartie). Dezamagitor. La inceput, in 2017, a existat si un diesel exceptional de 2 litri, acum insa singurul existent este unul relativ nou, de 1.5, in locul legendarului 1.6 apreciat de toata lumea. Parca isi dau cu stangul in dreptul toti din industria auto si nu le pasa. Interiorul acestui 3008 e intr-adevar foarte atractiv, dar subiectiv vorbind, in fata ai mai mare restrictie de spatiu decat la generatia dinainte, cel putin pentru persoane corpolente. Acestea stau cu picioarele peste suportii laterali ai sezutului scaunelor si restrictionati in dreapta de consola centrala mult prea intruziva. Acest design favorizeaza persoanele slabe, cu dosul micut si care stau ca femeile cu picioarele apropiate in timpul condusului. Cine vrea sa stea mai relaxat, cu picioarele mai cracanate n-are sanse. Poate e ceva trivial ce zic, dar cred ca asta e o problema reala de confort in acest 3008.

  • Peujos, joi, 19.09.2024 13:33

    As accepta Peugeot-urile ca design... nu sa ma dea pe spate, dar as zice ca sunt OK daca nu ar avea DRL-urile alea penibile, care strica tot. Inteleg ideea cu "caninii de leu", dar tot arata aiurea, ori copilaresc, ori ca si cum se scurge ceva din masina. In plus, sunt prea mari, raportat la partea frontala, la fel cum si la BMW M4, seria 7 si X7 grila frontala e prea mare

  • robert, joi, 19.09.2024 14:45

    varza modelul...14%? fereasca Dumnezeu, ce hybrid e asta? cu toyota mea am scos si sub 3% in oras, mai precis 2.8%. asta nu e hybrid e saviem :))

  • Trilulilu, joi, 19.09.2024 14:49

    Ce treabă are Rafale în comparația dintre modele?! Din care știu este o clasă mai sus. Motorizarea aleasă este de-a dreptul ridicolă. Consumul este enorm sau egal comparativ cu multe modele concurente care au cilindreea mult mai mare și cu mai mulți cilindri: rav4, cx-5 , Kuga, Tucson, Sportage, Kodiak

  • Sylv, joi, 19.09.2024 15:47

    41.000 euro pe un suv compact cu motor 1.2 in 3 cilindri mi se pare cel putin exagerat. Trebuie sa iti placa extrem de mult masina asta. Nici nu mai incep cu ce variante sunt la coreeni si japonezi in suma asta (chiar din gama superioara). Si chiar si in curtea VAG, cu un motor mai potent si cu un consum urban mai mic. Ba chiar uitandu-ma pe oferte, iei si din gama premium (noul Countryman), la fel de bine dotat si cu motor net superior.

  • Banditos, joi, 19.09.2024 17:25

    Peugeot isi numeste modelul hibrid, dar daca intri mai profund in configurator, selectia este de "mild-hibrid", cel putin pe site-ul francez. Consumul e unul enorm pentru urban iar performanta de sub 3% a colegului @robert (care e putin neatent) e irelevanta (ce toyota e? si consumul ala, la pariu, e unul exceptional, in sensul de rarisim). Tragand linie, un 6,9% media generala zic ca e acceptabila. Interiorul e absolut senzational, cam inghesuit ce'i drept, dar sunt convins ca totul tine de obisnuinta. Mi-am bagat si io pararea pentru ca am fost foarte incantat de masinuta asta, considerand-o ca o viitoare achizitie.

  • dan_grc, joi, 19.09.2024 18:32

    Acest test confirma excelent faptul ca, asa cum spuneam, mild hibrid nu înseamnă altceva decât benzină, sau diesel, iar vânzările la hibride non plug-in duduie, ura, dar ele sunt termice toată ziua . Consumul enorm înregistrat de 3008 este normal, un motoraș de 3 cilindri cară o caroserie maricica, un motor cu 4 cilindri și măcar de 1.5 consuma mai puțin, dar asta e, contabilii au luat locul inginerilor și stiu ei mai bine . Cu astfel de " hibride" se laudă Tavares, ca grupul Stelantis este pregătit de competiție ?

  • scamel, joi, 19.09.2024 18:47

    @ sandele, pentru anumite poze,nu cumva ai stationat pe pod? in ce priveste consumul, nu oricine poate obtine 14 la suta cu un motor de 1,2 l.