Vive la France
Văzând declinul monovolumelor, francezii de la Peugeot au luat decizia de a transforma modelul 3008 într-un SUV compact. Se întâmpla în 2016, atunci când a doua generație debuta în cadrul Salonului Auto de la Paris.
Pariul s-a dovedit a fi unul câștigător. Într-un interval foarte scurt, de numai 6 luni, Peugeot a înregistrat 100.000 de comenzi pentru 3008, iar jumătate dintre acestea au fost plasate de clienți care nu dețineau înainte un model al mărcii franceze.
În cei 7 ani de activitate, a doua generație 3008 a fost comercializată în peste 1.3 milioane de exemplare.
La începutul lunii septembrie 2023 am făcut cunoștință cu a treia iterație 3008. SUV-ul reprezintă noua față a mărcii din Hexagon și este disponibil, pentru prima oară, într-o versiune pur electrică, cunoscută ca E-3008.
Noi am testat-o la Nisa, în cadrul evenimentului internațional, fiind singura publicație online din România care a avut acces la modelul compact. Poți citi despre această versiune în testul nostru dedicat.
Dar, pentru clienții care nu sunt încă pregătiți să treacă la o mașină pur electrică, există două versiuni electrificate, care nu au renunțat de tot la propulsorul termic. Una dintre ele propune un sistem de propulsie mild-hybrid la 48V, alăturat unui motor de 1.2 litri, pe benzină.
Pe aceasta din urmă am condus-o pe drumurile din România, iar în rândurile următoare îți spunem cum se simte de la volan. Desigur, nu am uitat de clipul video.
PREZENTAREA VIDEO A NOULUI PEUGEOT 3008 HYBRID
12.4 - 14% în oraș mi se pare mult prea mult. mai ales pentru un motor de 1.2 l. Comparativ, să zicem, un Lexus RX 500 h care are motor de 2.4 l, deci dublu, are un consum cu 1/3 mai mic în oraș. E drept, este hybrid, nu mild-hybrid. În fine, mi se pare, totuși, cam mult. Iar din punct de vedere al bordului, vechiul 3008 ll, phase ll, mi se pare cu mult mai reușit pe lânga faptul că are mai multe butoane fizice este și mult mai "omenesc", neavând atâtea colțuri și muchii.