Peugeot 3008 GT

2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 180CP 4x2 Aut6
4.1
de Mircea Meşter, Foto: Ciprian Mihai, luni, 24 aprilie

Transformer

Știm foarte bine cu toții că în lumea auto se întâmplă foarte rar ca un constructor auto să recunoască deschis că a greșit. Când a dezvoltat un motor, când a construit o mașină sau când a lansat un model. 

În cazul celor de la Peugeot, eroarea din acest caz a fost una legată mai ales de timing-ul prost ales. Asta pentru că atunci când au lansat prima generație a modelului 3008, tipul de caroserie pe care au încercat să-l împingă în față începea să fie torturat de piață.

Primul 3008, lansat acum fix nouă ani, fusese dezvoltat de inginerii și designerii mărcii franceze în perioada dinainte de 2007, când piața bubuia și când orice experiment funcționa, pentru că se găseau destui clienți care să acopere orice fel de caroserie încercai să inventezi. În 2008, însă, piața se contractase major la nivel european și nu numai, iar un crossover cu alură incertă de monovolum devenea brusc o rara avis pe străzi.

Motivul se vede astăzi foarte clar la o analiză succintă a vânzărilor: monovolumele compacte, inventate practic de francezi, aproape că nu mai există, locul lor fiind luat în preferințele publicului de SUV-urile la fel de compacte. 

Fie vorba între noi, în multe cazuri e o simplă chestiune de design și caroserie, pentru că dedesubt avem de-a face în cele mai multe cazuri cu același tip de șasiu și cu același tip de suspensii. Însă știm că mașinile se cumpără în multe cazuri pe fir emoțional, deci este ușor inutil să avansăm logici echilibrate când ai în față un SUV care te atrage încă din primele poze oficiale.

Ei bine, Peugeot a sesizat (nu era greu, a adevărat) noile tendințe, iar corpul incert al vechiului 3008 s-a transformat în 2016 într-un SUV pur-sânge care are rolul de a se lupta de la egal la egal cu Nissan Qashqai, VW Tiguan, Kia Sportage și alte nume grele ale acestei clase. 

Pentru a simplifica lucrurile, Peugeot nici măcar nu s-a agitat să se gândească la o versiune cu tracțiune integrală a lui 3008, astfel că toate motorizările pot fi cumpărate exclusiv 4x2. Poate părea o manevră sinucigașă atunci când e analizată la rece, însă cifrele arată că foarte puțini clienți preferă patru roți motrice, iar francezii au preferat să piardă puținii fani ai sistemelor integrală, dar să câștige voturi la capitolul design și interior, elemente care astăzi par decisive la alegerea mașinii.

Rezultatul: Peugeot 3008 și-a pus recent în CV titlul Mașina Anului 2017 în Europa. Primul SUV care reușește această performanță. Curioși să vedem ce i-a mânat în luptă pe jurnaliștii care acordă cel mai important trofeu european de acest tip, am luat mașina în test și am început s-o conducem. Verdictul nostru vine mai jos.

  • Scrooge, luni, 24.04.2017 12:23

    cam fortata exprimarea de "SUV pur-sange" data unei unei masini 4X2 fie ea si cu o garda la sol ceva mai mare. In ziua de azi daca masina "mare" nu are eticheta de SUV nu se vinde, indiferent de specificatiile ei. Daca 3008 e pur-sange, Discovery sau Forester ce mai sunt, balaur cu 7 capete ? :) Masina nu e rea, e ca o domnsioara bine imbracata si machiata dar care nu stie sa gateasca sau sa faca curatenie in casa (bine, nu ca ar mai fi necesar in zilele noastre :))

  • Integrala, luni, 24.04.2017 12:33

    Mestere, Mai aveai putin si introduceai "integrala" si la capitolul Vizibilitate. Pentru noi, cei ce nu ne dorim tractiune integrala, cam care ar fi nota pe care ai acorda-o? O zi minunata!

  • mircea, luni, 24.04.2017 13:41

    @Integrala Asta e nota pentru 4x2. Cu 4x4, ar fi fost probabil mai mare. Așa se calculează, nu invers :)

  • arhitect, luni, 24.04.2017 14:18

    Referitor la afirmatia : "Motivul se vede astăzi foarte clar la o analiză succintă a vânzărilor: monovolumele compacte, inventate practic de francezi, aproape că nu mai există, locul lor fiind luat în preferințele publicului de SUV-urile la fel de compacte. " ...consider ca atat MPV cat si SUV au viitor. Aceeasi platforma tehnica, acelasi design nonconformist, la aceeasi bani, dar mai mult spatiu (+10cm la ampament) se regaseste la firma sora la modelul Citroen C4 Picasso, (respectiv 5008 vs C4 Grand PIcasso) care este o alternativa mai practica si mai flexibila. Argumentul pietii: In Europa s-au vandut in 2016 aproape 900k de monovolume, fata de 1300k SUV. Trei ani la rrand Picasso a fost cel mai vandut MPV de clasa compacta cu cca 100k unitati /an. vezi http://carsalesbase.com/european-sales-2016-midsized-mpv-segment/ http://carsalesbase.com/european-sales-2016-midsized-crossover-segment/ Argumentul specialistilor "Car of the Year" pt monovolume se regaseste in locul 4 pt Citroen Picasso in 2014. vezi http://www.caroftheyear.org/voting-grid/2014_1/coty

  • arhitect, luni, 24.04.2017 14:27

    Pe cand un drive test cu C4 GRAND PICASSO cu facelift 2016, motorizare 2.0 HDI, cutie automata, campionul vanzarilr in clasa MPV compacte in Europa ? sau macar un comparativ cu Peugeot 5008 ?

  • zuzu, luni, 24.04.2017 15:00

    O masina echilibrata cu in aspect f placut. In multe teste ziaristii au observant micile minusuri dar nu sunt atat de pregnante incat sa determine punctaje scazute drastic fata de competitor(in special Tiguan).

  • mircea, luni, 24.04.2017 15:13

    @arhitect 1. Noul Peugeot 5008 e transformat și el din monovolum în SUV, deci comparațiile se vor face de acum cu Nissan X-Trail și Mitsubishi Outlander, nu cu C4 Grand Picasso. 2. În rest, vânzările gamei C4 Picasso / Grand C4 Picasso au coborât de la 185.000 (2008) la 106.000 (2016). În schimb, vânzările SUV-urilor cresc constant pe toate segmentele.

  • Sorin, luni, 24.04.2017 15:45

    Ce mica -i lumea! Azi dimineata m-am intalnit cu B 112 PGT in trafic, pe Splaiul Unirii. Brunetica draguta la volan, ce pot sa zic! :) Aproape la fel de draguta ca si masina...

  • hazard, luni, 24.04.2017 16:06

    @Sorin si cam cate stele dai brunetei? Hmmm, mai bine nu raspunde, pari deja cam partinitor, ca si testele de pe aici ;)

  • vianu, luni, 24.04.2017 16:47

    chederu'...da' chederu era bine pus? adica o masina de 30'j de mii tre sa aiba tabla vopsita la interior acoperita, nuuuu?...

  • mog, luni, 24.04.2017 18:24

    daca nu vrei/nai nevoie de transmisie integrala pe un SUV atunci n ai nevoie de de el si l cumperi degeaba pt ca esti bine merci si cu un break de clasa medie

  • Ovidiu, luni, 24.04.2017 22:44

    O masina inutila. Scumpa si inutila, de la un producator recunoscut pentru lipsa de fiabilitate. Trebuie sa ai curaj nu gluma sa cumperi asa ceva.

  • Anonim, marţi, 25.04.2017 10:03

    O masina exagerat de scumpa cu un interior total alandala ceasuri de bord puse invers , un volan mic tesit caraghios o vizibilitate proasta in spate cutie de viteze din alt film si in final e doar un Peugeot o marca care nu exeleaza in fiabilitate plus o depreciere masiva dupa 3 ani nu primesti nici jumatate din valoarea masinii de noua . Dar vb aia fiecare cu gustul lui si pe banul lui decide ce este bine si ce nu .

  • Sorin, marţi, 25.04.2017 11:24

    voi astia 2 ultimii sunteti din ciclu ...am auzit ca volcsvagan e cea mai tare masina dar nu o am nici p-aia ... cat despre fiabilitate, habar n-aveti pe ce lume sunteti ... vedeti ca internetul exista pt INFORMARE...din pacate, probabil o limba straina chiar va e straina, sa puteti citi niste documentatii ... inainte de a comenta, macar faceti un drive-test ... e moca apropo... ca masina oricum nu vi-o permiteti vreodata

  • Zamfir, marţi, 25.04.2017 11:36

    Masina asta ma duce cu gandul la situatia cand ai o nevasta superba, dupa care toata lumea intoarce capul, si te invidiaza, dar de fapt tu stii ca te-ai procopsit cu o femeie frigida, care iti toaca banii si nu-ti aduce in pat nici o bucurie si pe care nici nu te poti baza la greu fiindca e labila psihic. Cam asa e si cu Peugeot-ul asta. Asta ca sa nu mai amintesc cum se comporta dupa cativa ani instalatia electrica la masinile frantuzesti...

  • Teo, marţi, 25.04.2017 15:08

    Pai, domn Zamfir... Eu chiar vreau sa o cumpar si n-am avut niciodata Peugeot. Acum ca ai deschis vorba, spune-mi daca tu ai avut si care au fost acele probleme electrice, proleme de labilitate, etc. Fa o fapta buna si ma salveaza de la o nenorocire sau daca nu da-mi ceva date positive despre marca in discutie. O zi buna!

  • Andi, marţi, 25.04.2017 15:43

    @Scrooge: Cum adica sa nu fie necesar? Vine mama si gateste sau cum? Eu personal imi gatesc singur dar nu cred ca toti barbatii sunt dispusi sa faca aceasta activitate. @Automarket: Ati acordat nota mai mare la chestia asta decat la noul Civic.... Nu cred ca putem foarte mare baza in sistemul vostru de punctare..

  • octav71, marţi, 25.04.2017 20:54

    Mai oamenilor! Voi intelegeti ca toate sunt masini, dar sunt in clase diferite? Ca si exemplu fortat: BMW seria 5, cu punctaj de 4,5(sau cat a obtinut). Acest Peugeot, cu punctaj de 4,1. Asta este diferenta intre cele 2 masini? Comparati mere cu mere, nu mere cu pere! Ce e drept, toate sunt fructe. @Mircea: de ce nu are cifrele de la vitezometru in stilul frantuzesc, adica cifre impare? Sau este un feature neprezentat? In rest, Outlander all the way! :)

  • Andy, marţi, 25.04.2017 22:11

    Pana una alta, Peugeot e nr. 2 la fiabilitate in Germania in 2016 (BMW e pe ultimul loc (25): http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds Asa ca aia care o tot dau cu lipsa de fiabilitate probabil ca se gandesc la perioada anilor 2000, adica acum aproape 20 de ani maine-poimaine.

  • arhitect, marţi, 25.04.2017 23:11

    @mircea asta era ideea ...la fel cum C4 Picasso este mai practic, flexibil, spatios decat 3008, tot asa monovolumul Grand C4 Picasso e o alegere fericita in comparatie cu SUVul 5008

  • LUCCI, marţi, 25.04.2017 23:45

    Cam multa spoiala si putine calitati la aceasta masina, pentru o gramada de bani!Nici nu vreau sa ma gandesc e altceva poti lua cu acesti bani. Chiar iti poti lua o masina, nu un autoturism...

  • bughy, joi, 27.04.2017 09:43

    marele minus pe care îl văd este cutia de viteze automată care nu este la nivelul concurenței. în rest ține de gust. mie unul îmi place pentru că este altceva decât linia de design vag.

  • OVI, marţi, 04.07.2017 20:28

    SUPERBA DPDV TEHNIC ESTE TOTUL IN ORDINE DETIN C4 PICASSO 2,00HDI DE 8 ANI SI NICI CEA MAI MICA PROBLEMA CUMPAR NUMAI MASININI NOI PTR IDIOTI SA STIE CA PSA ARE ACELEASI PLATFORME PENTRU PEUGEOT SI CITRO DIN CLASE IDENTICE PENTRU CUNOSCATORI MERITA TOTI BANII