Opel Insignia

2.0 Diesel Turbo 170CP Man6 Innovation
4.3
de Bogdan Mirică, joi, 30 martie

Înainte

Își mai aduce aminte cineva cum era înainte de Revoluția din 1989? Ce era bine și ce era rău? Tinerii de astăzi învață puțin despre acea perioadă, iar tinerii de atunci sunt acum prea preocupați să uite.

Ne este și ne va fi din ce în ce mai greu să ne amintim de perioada de dinainte de 1989.

6 martie 2017. Grupul PSA Peugeot-Citroen anunță achiziția Opel. Un moment care va rămâne în istoria industriei auto europene, un moment care promite să schimbe evoluția ambelor companii. Câți își vor mai aduce aminte de Opel, cel de dinainte de mariajul cu PSA peste câteva decenii? Ce făcea bine, ce făcea rău? Foarte puțini.

De aceea, Opel s-a gândit să marcheze cumva acest moment de răscruce cu o mașină care vrea să rămână memorabilă. Vrea să rămână acea mașină pe care toți să o țină minte: Insignia de dinainte de mariajul celor două grupuri auto.

Am mers la Frankfurt, chiar acasă la Opel, pentru a vedea dacă noul Insignia poate rămâne memorabil în mentalul colectiv.

  • dan_grc, joi, 30.03.2017 12:01

    Excelent prețul, pentru dotările de care dispune, ar trebui să fure destui clienți și de la Passat, iar de la ceilalți și mai mulți, până și bătrânul 508 este mai scump. Felicitări GM pentru acest model :).

  • Barto, joi, 30.03.2017 13:02

    consum 7.1 pentru autostrada si drumuri de munte, banuind ca media e facuta dus-intors, este ENORM

  • Barto, joi, 30.03.2017 13:05

    mazda 6, benzina de 2.5 litri, in testul vostru a scos 7.3, medie înregistrata pe traseul București-Bran și retur... rusinos ca un diesel sa aiba 7.1

  • Andy, joi, 30.03.2017 13:48

    Un model interesant mai ales dpdv al designului exterior care e peste cel al majoritatii concurentilor si e la acelasi nivel cu Mazda 6 si Talisman. Pacat de problema finisarilor care nu prea poate fi scuzata in cazul unui model de clasa medie. La clasele mini si mica, de acord, poate chiar si la compacta, insa la medie e de neiertat pentru ca vorbim de alte preturi si pretentii plus volume mai mici de vanzari. Nu inteleg si de ce consumul e atat de mare vs. concurenta si ma refer la cel oficial. E cumva din cauza ca Opel, fiind mai nou parte a PSA, declara consumurile mai apropiate de cele reale, cum de altfel toti producatorii vor fi obligati din 2018? Oricum, un mare plus pentru preturi. La 26.200 sai ai diesel-ul de top in echiparea de top in cazul clasei medii e fantastic. Sunt si compacte gen Golf care-s la acelasi pret sau mai scumpe in cazul motorizarilor si echiparilor asemanatoare.

  • om, joi, 30.03.2017 14:22

    Din drive test inteleg ca sunt cam multe minusuri pentru o masina asa aratoasa. Motorul cam gurmand, cutia manuala imprecisa, cutia automata (banuiesc de generatie noua) nu va convinge, finisaje interioare perfectibile, usor zgomotoasa la interior, directie imprecisa. E lunga lista. Eu banuiesc ca la preturile afisate vor fi necesare destul de multe optionale.Sunt curios ce pret avea modelul testat. Pentru ca altfel cu toate aceste minusuri acessta masina ar fi un best buy.

  • dan_grc, joi, 30.03.2017 19:00

    @om Esti curios cat costa modelul testat, dar daca citesti doar titlul si concluziile, n-ai de unde sa-l stii, ti-l spun eu, 26.200 euro. Chiar cu unele minusuri, care exista si la concurenta, mai mult sau mai putin, acest pret este unul fara egal.

  • Steven, joi, 30.03.2017 19:12

    astept parerea docta a lui kirotractor

  • razvan, joi, 30.03.2017 19:31

    @AM Iar un test cu diesel.Se vede ca sunteti niste copii mari amatori de cuplu si demaraj.De sanatatea oamenilor care inghit noxele fumegatoarelor astea nici ca va pasa.Pe urma schelalaiti si voi,care promovati dieselul si cei care il cumpara ca prostii, ca ati facut cancer de tineri,va intrebati de unde si ii injutati pe doctori ca nu va vindeca.

  • steven tdi, joi, 30.03.2017 20:26

    De banii astia mi-as lua un passat tdi chel, dar doar pentru rechemarea aia in service la dieselgate... mai o cafea la bar cat astepti masina, mai o invoire de la munca, mai o putere scazuta la masina, mai un consum ridicat dupa resoftare. In pur spirit romanesc.

  • zuzu, joi, 30.03.2017 20:56

    Arată bine mașina, doar că păcătuiește ca anterioara: pe locurile din spate dai cu capul de plafon. Conform celorlalte teste de pe YT, mașina nu impresionează decât la nivelul aspectului exterior, în rest nivel mediu cel mult. N-am mai văzut o așa răceală în testele astea niciodată. Nimeni nu pare entuziasmat ba chiar îi iau la bășcălie pe cei de la OPEL cu pretenția lor de a lua din clienții clasei de lux.

  • steven tdi @zuzu, joi, 30.03.2017 21:25

    Ca sa poti vedea review-uri pe youtube trebuie sa stii limba engleza. Asta daca nu te-ai uitat la vreun review din Moldova, ca la noi in Ropassatdia dupa cum vezi se pun poze din tarile calde, si se scrie un text.

  • Opel, joi, 30.03.2017 21:32

    Asa este, testele facute in strainatate nu sunt deloc entuziaste (as spune chiar mai mult decat lipsite de entuziasm). La urma urmei de cantecul de lebada al marcii sub conducerea GM, nu avea cum sa mai iasa ceva de calitate...

  • Adi, joi, 30.03.2017 22:37

    E...un Opel, adica cea mai slaba marca germana. Nu va mai imbatati cu apa rece, tot un Chevrolet este pana la urma.

  • Coco, joi, 30.03.2017 23:00

    O mașină foarte frumoasa... Și cam atât. În rest nu impresionează cu absolut nimic, având aceleași tare cu care Opel de confruntă de la generația trecută a modelului. Nici acesta generație nu își va putea depăși condiția de mașină de clasă medie și nivel mediu.

  • dan_grc, vineri, 31.03.2017 09:51

    @Coco Nu-i bai, este pe aceeași lungime de undă cu Talisman, arată bine, dar nu excelează la nimic, doar că este cu 5000 euro mai ieftină. Pun pariu că se va vinde mai bine, cum de altfel și fosta Insigna s-a vândut mai bine ca Laguna 3.

  • Catalin, vineri, 31.03.2017 11:12

    Ma lamureste si pe mine cineva de ce a primit la siguranta 4.5 si la tehnologie la fel? In general cand o masina e netestata de NCAP ii dati calificativul predecesoarei, adica 5 stele daca nu ma insel. La tehnologie la fel, nu stiu daca e ceva la masina asta in lipsa fata de concurenta, in plus, cam da.

  • adi, vineri, 31.03.2017 11:19

    nu spune nimeni ca o problema ar fi si faptul ca nu ai optiunea 4x4 decat pe versiunea pe benzina. pe mine, care stau la Brasov, ma intereseaza f mult sa am tractiune integrala pe masina chiar daca nu este un SUV. marele plus al acestei masini il reprezinta bordul care este foarte frumos si practic.

  • om, vineri, 31.03.2017 14:27

    @dan_grc. Atunci cand cumperi o masina noua iti garantez ca sunt mari diferente intre pretul de lista si pretul de cumparare. Incearca si ai sa te convingi.

  • Coco, sâmbătă, 01.04.2017 10:38

    @dan_grc Este foarte corectă postarea dvs. Probabil că va avea suficiente clienți, nu știu și nu contest faptul că poate se va vinde mai bine decât actuală generație a modelului... dar nu contează... pentru că diferențele dintre noul Insigna și alți contracandidați din clasa medie sunt destul de mari și unele merită din plin diferențele de bani...Cu toate că între prețul de listă și cel efectiv de achiziție sunt diferențe care fac că cei 5000 euro să devină 2500 - 3000 euro, care se justifică și merită investită

  • verde, sâmbătă, 01.04.2017 10:53

    Nu înțeleg așezarea asta a instrumentelor de bord. Turometrul în stânga, vitezometrul în mijloc, iar în dreapta indicatoare la care ai rar nevoie să te uiți. E la fel ca pe Logan. Mie mi se pare cel mai important turometrul, apoi vitezometrul. Cel puțin la mașinile cu cutie manuală. Mie mi-ar plăcea să fie turometrul în mijloc. În curând vor fi pe stradă numai mașini electrice, care nu mai au nevoie de turometru. Hai să ne bucurăm de turometru cât mai putem!

  • @Coco, sâmbătă, 01.04.2017 18:59

    dieselgate lant la tsi consum ulei la 2.0 tsi pompa inalte 2.0 tdi common-rail mecatronic cutii automate vw greierasi probleme cu clima la mai toate modelele mai vrei? am zis doar chestiile importante, ce tin de managementul calitatii. sper ca prin contracandidati te referi la masini serioase, ca suntem in 2017, nu mai este vara aia frumoasa lu' 2004.

  • @Coco Coco, sâmbătă, 01.04.2017 22:59

    Opel Insignia- inlocuire integrala motoare diesel 130 si 160 CP (prietenii stiu de ce!); cutii de viteze automate cazute la masini de 50k km; pompe benzina cazute pe toate motorizarile; distributii cu probleme la motoarele diesel. Mazda 6- I-Eloop cu probleme ce afecteaza motorul (tremurat in mers constant, fara solutii la reprezentanta); turbine cazute; pierderi ulei la motorizarile diesel; faruri cu LED cu defecte si care se inlocuiesc integral Renault Talisman- DPF cazut; cutii de viteze la motoarele benzina Edc 200 cazute si pe care reprezentanta nu vrea sa le inlocuiasca; sistem Rlink nefunctional (ecranul se blocheaza la pornire). Am cautat doar 5 minute pe net la marcile respective. Asa ca las-o moarta!

  • Coco, duminică, 02.04.2017 11:23

    @Coco Când postam contracandidați nu mă refeream neapărat la Passat B8. Dar dacă ar fi să analizez comparativ cele două modele, obiectiv aș putea identifica doar un singur aspect comun și anume că fac parte din aceeași clasă... În rest totul este în favoarea VW. Opel nu poate să se lupte in prezent decât cu Renault...Restul cu totii sunt superiori din păcate, iar comparativ la probleme de ordin tehnic este de notorietate că Opel este în clasa medie...Cel mai păcătos.

  • Tudor, duminică, 02.04.2017 12:52

    @Coco Coco (22:59) acele defectiuni sunt cumva frecvente? Ai gasit si tu o problema si o arunci in fata. Te mai si lauzi ca au cautat 5 minute. Daca din 1000 de masini una a avut o problema si pe aia ai citit-o gata ai avut orgasm :))) Asa ca las-o tu moarta!

  • Andy, duminică, 02.04.2017 23:50

    Dragilor, oricum o dam, Opel e mai fiabil ca VW, Renault sau Ford: http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds

  • Zorba, marţi, 04.04.2017 13:34

    @Coco: lumineaza-ne si pe noi la ce anume concret te referi cand sustii c-ar fi acele mari diferente technice? Ce intelegi cand spui "clasa medie"??? Renault, PSA, Fiat, Ford VW/Skoda/Seat, KIA, Mazda, etc?! Daca dintre cele enumerate VW ar fi considerat top, atunci sutii c-ar fi acele diferente technice mari intre Opel si VW?? Cat despre celalalte ce sa mai zic... Daca pica cutia automata la Opel este urmata imediat de DSG care pica si el...?!? Ce ar fi cu un pic de obiectivitate.... Prietenii cui stiu de ce s-au inlocuit motorele der 130/160CP?? Si prietenii tai se pricep la fel de bine la subiectul asta ca si tine? Motorele acelea - adica 2.0l CDTI - este chiar un Motor foarte fiabil...Si nu a fost schimbat/inlocuit ci doar a fost dezvoltat mai departe asa cum si VW/BMW/etc fac cu motorele lor din timp in timp - chiar nu-ti inteleg postarea

  • Coco, marţi, 04.04.2017 18:33

    @Zorba Să fiu mai clar că să nu creadă cineva că sunt fan al unei mărci sau am ceva cu marcă Opel Aspectele/criteriile tehnice și tehnologice pe care le urmăresc sunt cele 15 unanim acceptate de industria auto. Dacă se urmăresc comparativele pe aceste criterii la auto din segmentul D...se văd clar diferențele între diferite modele. Clasa medie în lumea auto înseamnă segmentul auto D. Fiecare marcă are un reprezentant în clasa amintită - Renault-Talisman, PSA- Peugeot 508 și Citroen C5, Ford- Mondeo, VW-Passat, Skoda-Superb, Kia-Optima, Mazda-Mazda 6 că să le menționez pe cele scrise de dvs. Dintre ele se disting câteva in mod clar ( fără a menționa vreun model auto anume pentru că există suficiente date /analiza făcute de profesioniști auto independenți ) iar ierarhia este publică făcută atât de specialiști cât și cei din presa auto importanta europeană. Cât privește problemele avute de diferite modele auto există informativ suficient, atât oficial al mărcii cât și net la mărcile respective, deci nu este un secret ci doar problemă​ de documentare relevantă. Pur obiectiv și fără nicio intenție de jignire sau supărare la adresa cuiva, Insigna este unul din cele mai nereușite modele din clasa sa ( vechea generație, iar concluzia nu îmi aparține ) iar cea nouă este...tot un Chevrolet până la urmă la bază, cu tot ceea ce implică concepția auto a GM - lucru care rezultă și din testul prezent. Dar și așa va avea clienții săi... pentru că orice model își găsește adepți

  • Zorba, marţi, 04.04.2017 23:48

    @coco: OK, la randul meu pot afirma ca citesc critici (presa internationala, forumuri, etc) care sustin contrariul, cel putin cand este vorba sa comparam un Ford, Kia, Peugeot, etc cu Insignia. Nu imi este cunoscut un test unde Insignia ar fi pierdut fata de un Peugeot; Kia, sau chiar Mazda. Daca vorbim de VW, da sunt diferente, dar nu la fiabilitate, iar la diferenta de pret comparativ cu VW, care merita asa zis suportate pe motivul pretului de revanzare care ar fi mai mare la VW, unde acesta s-ar compensa, devine o chestie relativa daca privesc costurile de intretinere... OK, multa teorie, dar ma asteptam la un raspuns concret: care sunt diferentele acelea mari, ce motore s-au inlocuit si de ce exact? Cat despre fiabilitate la VW - daca sustinem ca nu au Probleme substantiale - atunci se eu trbuie sa sustin ca perspectiva din care privim nu este echilibrata...

  • why him ?, miercuri, 05.04.2017 18:26

    tu vrei sa vii aici si sa ne spui noua ca vechea insignia , o masina absolut superba care cu pachetul opc line arata ca nici o alta din clasa ei a fost o masina nereusita si ca passatul ala batranesc , anost si cu linii de dubita comerciala a fost cireasa de pe tort ? de ce , ca asa vezi tu lucrurile ? nu mi aduc aminte ca passat sa fi iesit masina anului undeva si chiar si asa , arata absolut fad interior, exterior de vreo 4 generatii - uite asa vad eu lucrurile . Pentru mine in primul rand conteaza aspectul/designul si apoi cum se conduce , feelingul general si practicabilitatea . Insignia , mazda 6 , talisman si mai ales ford mondeo au acel ceva ce lui passat nu i-a fost dat din nastere. Eu maine daca as castiga la un concurs un passat , l-as vinde in secunda doi si mi-as lua altceva din aceasta clasa chiar si un c5 care este superb si extrem de confortabil cu suspensie hidraulica. Sunt atatea variante incat chiar nu inteleg care e jmecheria cu passat ? sunt mai comune ca loganul totusi.

  • theodor2004, luni, 18.09.2017 13:00

    @why him: Passatul B8 este o masina foarte buna, poate la partea de design ar mai fi de lucrat, insa ca functionalitate si practicalitate nu are egal in clasa medie nepremium. Vorbesti de Mondeo....cred ca nu l-ai vazut cum arata pe interior, cu scaunele acelea mici, inalte si cu tapieterie urata si ieftina. Singurul Mondeo care arata bine este Vignale....dar la ce bani este? Vechiul Opel Insignia a fost o masina mai banala decat Passatul, prost antifonata, cu bord depasit si materiale de proasta calitate in bord? Cum poti sa spui ca arata mai bine decat Passatul? e exact pe dos. Singura cu care ai nemerit-o este Mazda 6...arata mai bine, intr-adevar , dar are si ea probleme: lipsa geamuri atermice, lipsa motoare turbo la benzina, portbagaj mic, intretinere f scumpa, materiale in bord care se zgarie repede.

  • StM, joi, 25.01.2018 09:02

    Am avut la dispozitie aproape 3800 km modelul de 1.6 diesel 130 hp cu cutie automata. Ce pot sa spun este ca a fost gandita, cel putin versiunea intermediara, pentru drumuri lungi, acolo unde se simte cel mai bine. Pentru oras e problematica. Sistemul start stop incearca sa rezolve din problema consumului, dar chiar si asa, intr-un Bucuresti aglomerat, sa nu va asteptati sa scada sub 9 litri/suta km. Apoi, varianta condusa de mine nu avea sasiu cu setari diferite, ci un sasiu normal. Culmea, pe serpentine nu am simtit ruliul, in conditii de condus mai sportiv. Cutia insa, in modul drive, gandeste greu, uneori nestiind ce sa faca, mai ales la kick down pe urcare, sa zicem, sau intr-o depasire din scurt. Are un moment de gandire cam prelung asa. Daca mergi legal si decent, stie sa iti ofere o calatorie relaxata si confortabila. Foarte confortabila chiar si fara scaunele AGR. E o masina pe care, cu toate minusurile, as da banii cu ochii inchisi. Pentru ce imi trebuie mie este alegerea cea mai buna. O vad best seller la sh in 2-3 ani.