Nissan Pulsar

1.5 Diesel Turbo (dCi) 110CP Man6 S/S N-Connecta
4.1
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai, marţi, 20 ianuarie

Challenger

Ştiţi sentimentul acela care îţi spune că ai mai fost acolo, pe acea plajă uitată de lume, deşi este pentru prima dată când tu pui piciorul în afara graniţelor ţării? E o ciudată senzaţie de deja-vu, pe care îţi este imposibil să o explici. După sentimentul de negare a realităţii apare cel de acomodare instantă cu locul misterios, de relaxare, de familiarizare cu noul.

Pe Nissan Pulsar l-am cunoscut în „carne şi oase” toamna trecută, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, însă am urcat la volanul lui într-o joi a lunii decembrie. O maşină complet străină, pe care am simţit-o repede, incredibil de familiară. O maşină pe care o cunoşteam, deşi nu o văzusem niciodată. O maşină în care m-am simţit ca la mine acasă, deşi eram musafir.

  • dumy78, marţi, 20.01.2015 12:34

    Mai scump ca un Golf echivalent ca dotari? OMG!!!!!! N-are nici o sansa .......

  • Andy, marţi, 20.01.2015 12:37

    Impresia generala dupa ce am citit recenzia voastra e ca Renault-Nissan nu doreste de fapt sa aiba un challenger foarte bun in clasa compacta europeana. Parca au facut voit niste lucruri (gen pretul relativ mare si materialele tari folosite la interior) ca sa nu aiba vanzari mari pe batranul continent. Probabil ca au in minte viitorul Megane in care-si vor pune toate sperantele si nu au vrut sa se canibalizeze reciproc. Multi ani de acum incolo Qashqai va ramane singurul succes notabil al marcii nipone in Europa.

  • Alex, marţi, 20.01.2015 12:44

    Cand ma uit la volanul ala ma apuca groaza !!!

  • Moldovean, marţi, 20.01.2015 13:05

    Încă nu mă atrage foarte tare designul, deși îmi place interiorul mai aerisit și simplu, departe de cele încărcate sau care arată a nave spațiale din ziua de azi. Totuși, nu înțeleg politica de prețuri. Poate că Megane e de aproape 7 ani pe piață, dar o diferență de 5000 euro pe echipări similare e prea mult. Iar Focus, care după ce am citit acest test încă pare net superior Pulsar-ului, e cu 3000 euro mai ieftin.

  • gigi_frana, marţi, 20.01.2015 13:30

    @dumy78 - compara mai intai dotarile Tekna vs. Highline de pe Golf,si apoi oripileaza-te...

  • frone, marţi, 20.01.2015 14:26

    Eu am citit un comparativ intre Pulsar si Pugeot 308 intr-o revista frantuzeasca (saptamana trecuta) si diferenta de pret era mult mai mare insa in favoarea lui Pulsar. Parerea mea este ca mesajul din articol induce o parere care nu este verificata pe fisier comparativ. Nu trageti, e doar o opinie, asa cum seincerca acreditarea faptului ca Tiguan este peste Qashqai in conditiile in care, anul trecut Qashqai a fost locul 6 la vanzari in Europa iar Tiguan nu a prins top 20!

  • Azazel, marţi, 20.01.2015 14:33

    @frone Numarul de unitati vandute nu denota mereu ca o masina este mai buna sau mai proasta. Iar piata de Franta nu se compara cu cea din Romania din multe puncte de vedere, inclusiv dpdv al modului cum se stabilesc preturile. Vorbim de alta imagine a marcii respective sau de puterea de cumparare. Astea sunt doar doua motive. Cat despre Pulsar poate e o masina buna si fiabila, insa pretul e cam mare in opinia mea. Daca mi-as lua asa ceva? Nu cred. Sunt de parere ca Focus si Mazda 3 sunt compactele momentului.

  • Suleyman Cunoscatoru, marţi, 20.01.2015 14:50

    Eu nu l-as prea compara cu Golful, mai degraba cu un Hyundai i30. Interiorul nu mi se pare asa frumos. Iar daca tot cer 23.000euroi, trebuia sa puna pe el motorul 1.6dci !

  • Vasilica, marţi, 20.01.2015 16:45

    WTF!!!Cred ca e o gluma si aici nu a refer la masina ci la pret!! La o piata plina de subcompacte nu ai cum sa arunci un pret asa mare.

  • edi80, marţi, 20.01.2015 17:19

    nu are nici o sansa in RRomania!! daca nu ww degeaba!!

  • @Azazel, marţi, 20.01.2015 17:31

    De acord, cu o singura mentiune: Golf este peste Focus si Mazda 3.

  • @@Azazel, marţi, 20.01.2015 22:59

    Si da si nu. Depinde cum privesti lucrurile si ce anume vrei de la o compacta. Pe de alta parte eu nu cred ca Golf a scazut, ci concurenta a cresut din ce in ce mai mult din mai toate punctele de vedere.

  • Catalin, miercuri, 21.01.2015 01:25

    eat this Configurator VW Romania: golf 5 usi 1.6 TDI - 24900 Euro in varianta Confortline (unde jantele de 16 sunt doar optionale dar evident introduse in configuratie) iar Highline 26 217 cu jante de 17. In comparatie echivalenta de dotari (fara tapiterie piele, fara trapa panoramica dar cu parcare automata, cu volan piele. Sistemul de navigatie nu am introdus

  • Catalin, miercuri, 21.01.2015 01:37

    luati si de la Focus: Trend 17 900 (jante otel 16" standard) si Titanium 19 400 (jante 16 aliaj standard) la care incepi sa adaugi optiunile Ford pentru a ajunge macar la nivelul japonezului. 3100, respectiv 3500 Euro sa ai si navigatie. Prin urmare, dragi prieteni, studiati, cititi, pentru a putea decide in cunostinta de cauza

  • Kap, miercuri, 21.01.2015 10:18

    Numai Catalin a observat ca de fapt e mai scump Golful? Pulsar pleaca de la 16.150 motor 115 cai iar Golful cel mai ieftin cu 105 cai e 16664. Te-ai grabit Mirica, daca puneai tabelul comparativ cu preturile competitorilor nu se mai aprindeau led-urile cu VW pe-aici...

  • vianu, miercuri, 21.01.2015 11:05

    nu, nu e singurul dar cateodata ajungi sa te saturi sa-i tragi de maneca si sa-i invetii "alfabetul achizitiei" unei masini. E tare greu sa intri pe configuratorul unei marci sa bifezi optionalele si sa vezi pretul final. Rocket science pentru unii. despre masina...am zis-o cu prima ocazie, mi se pare destul de anosta chiar daca imprumuta designul fratilor mai mari. Calitatea...ramane de vazut, lectiile si le-au facut cu Juke si Qashqai deci n-ar trebui sa fie probleme.

  • LauCalin, miercuri, 21.01.2015 11:24

    Ce nu spun multi este ca acest Pulsar este gandit asa cum este gandit mai orice model din gama Renault. Adica ai un motor mai puternic si dotari mai bune la mai putini bani, comparativ cu un Golf sau Focus echivalent. Pe de alta parte avem asa: Golf 7 (trendline), 105 CP, 0-100 km/h 10,7 s, viteza maxima 192 km/h, greutate 1295 kg, volum portbagaj 380 lde litri, consum mixt 3,8 l/100 km Pulsar 110 CP 0-100 km/h 11,5 s, viteza maxima 190 km/h, greutate 1307, volum portbagaj 372 litri, consum mixt 3,6 l/100 km, cutie manuala in 6 trepte. Dpdv dinamic Golf sta mai bine desi are motorul mai slab si cutia in 5 trepte. Pulsar este si un pic mai greu si are si portbagajul ceva mai mic. Se impune la consum... cu 0,2 l/100 km mai bun si cu pretul de aprox 800 de euro mai mic. Deci dpmd nu poti spune ca Pulsar este indiscutabil o alegere mai buna, pretul mai mare al lui Golf (si nu cu mult la acest nivel de pret) se justifica in ce am scris mai sus. Cu toate astea eu nu as alege niciuna. As alege Mazda 3.

  • Ivanoff, marţi, 07.04.2015 14:13

    PS: Si ca sa vezi ce inseamna MASA MARE, uite de exemplu : Noul Nissan Juke Nismo putin peste 200 CP scoate un raport de - 5,9 kg/cp apropiat de cel al unui Bentley Mulsanne de 512 CP care scoate 5,1kg/CP deci la Mulssan 1 CP cara mai putin cu 800 de grame decat la un Juke Nismo . Deci iata o masina cu 300 de cai mai putin are o echivalenta apropiata.

  • Blower0, marţi, 07.04.2015 14:35

    Ce are coada vacii cu stampila primariei ??? CE ARE INSTALATIA DE FORTA, CU SUSPENSIA? Cand compari M4 cu SRT Hellcat, e ca si cum ai compara ZAZ rusesc u Porsche Cayenne Turbo S... Bă, tzărane, mai opreste-te ca pute serios.. ”degeaba are multa putere daca nu e pusa cum trebuie” --- tu stii cum e pusa ??? M4 , in linie dreapta abia se misca..... Prostule, cat face 0-300 un M4 ?

  • Blower0, marţi, 07.04.2015 17:40

    ....Logic ca nu am auzit. M-am nascut maine, si inca n-am apucat sa aud de asa ceva....daaca botu masinii e prea greu iar fundul e prea usor, si masina e RWD, atunci in curbe masina SUPRAVIREAZA.....iar rotile din spate O IMPING, nu o trag.........sau tu vorbeai de FWD ?? Ba Ghitza...ia fii atent incoa... Weight distribution(USA): 1.Dodge Viper GTS - (%, F/R): 49.6/50.4 2.Dodge Challenger SRT Hellcat - (%, F/R): 56.7/43.3 3.Chevrolet Camaro ZL1 - (%, F/R): 52.7/47.3 4.Chevrolet Corvette C7 Z06 - (%, F/R): 49.5/50.5 5.Ford Mustang Shelby GT500 - (%, F/R): 56/44 6. Cadillac Escalade - (%, F/R): asta E VACA frate....51.1/48.9 7. Cadillac ATS 3.6 V6 - (%, F/R): 52.0/48.0 8. Chevrolet Camaro Z/28 - (%, F/R): 53.2/46.8 Weight distribution(Germany): 9. BMW M4 - (%, F/R): 52.6/47.4 10. BMW M5 F10 - (%, F/R): 52.5/47.5 11. Mercedes-Benz S63 AMG Coupe 4Matic - (%, F/R): 55/45 12. Porsche Panamera Turbo S Executive - (%, F/R): 53.5/46.5 13. Mercedes Benz E63 AMG Wagon - (%, F/R): 51.4/48.6 (la sedan e mai prost raportu...logic vorbind) 14. Porsche 911 Turbo S Cabriolet - (%, F/R): cel mai de rahat raport vazut vreodata....38.7/61.3 ..... 15. BMW 1M Coupe - (%, F/R): 51.6/48.4 Asa ca nene......nu mai prosti lumea te rog

  • Blower0, marţi, 07.04.2015 17:40

    Si ca sa nu apuci tu sa zici ca baa, ai luat cifrele din hai poftim (masinile is numerotate): 1. http://www.drivesrt.com/2014/srt-viper/tech-specs/ 2. http://media.caranddriver.com/files/2015-dodge-challenger-srt-hellcat-test-review-car-and-driver2015-dodge-challenger-srt-hellcat-automatic-test-sheet.pdf 3. http://media.caranddriver.com/files/2015-chevrolet-camaro-zl1-test-review-car-and-driver2015-chevrolet-camaro-zl1-coupe.pdf 4. http://media.caranddriver.com/files/2015-chevrolet-corvette-z062015-chevrolet-corvette-z06-automatic.pdf 5. http://mustangsdaily.com/blog/2012/05/25/full-2013-shelby-gt500-specifications/ 6. http://media.caranddriver.com/files/2015-cadillac-escalade-62l-8-speed-automatic-test-review-car-and-driver2015-cadillac-escalade-premium.pdf 7. http://media.caranddriver.com/files/2015-cadillac-ats-36-test-review-car-and-driver2015-cadillac-ats-coupe-36-rwd.pdf 8. http://media.caranddriver.com/files/2014-chevrolet-camaro-z-282014-chevrolet-camaro-z-28-may-2014.pdf 9. http://media.caranddriver.com/files/2015-bmw-m4-dct-automatic-test-review-car-and-driver2015-bmw-m4.pdf 10. http://www.bmwusa.com/Standard/Content/Vehicles/2015/M/M5Sedan/Features_and_Specs/M5SedanSpecifications.aspx 11. http://media.caranddriver.com/files/2015-mercedes-benz-s63-amg-4matic-coupe-test-review-car-and-driver2015-mercedes-benz-s63-amg-4matic-coupe-test-sheet.pdf 12. http://media.caranddriver.com/files/2014-porsche-panamera-turbo-s-executive-review-car-and-driver2014-porsche-panamera-turbo-s-executive.pdf 13. http://media.caranddriver.com/files/2014-mercedes-benz-e63-amg-s-model-4matic-wagon-test-review-car-and-driver2014-mercedes-benz-e63-amg-s-model-4matic-wagon.pdf 14. http://media.caranddriver.com/files/2014-porsche-911-turbo-s-cabriolet-test-review-car-and-driver2014-porsche-911-turbo-s-cabriolet.pdf 15. http://www.edmunds.com/bmw/1-series-m/2011/road-test-specs.html