Mercedes-Benz GLC
Schimbare de percepție
Țin minte de parcă a fost ieri, deși se întâmpla acum vreo cinci ani: Mercedes GLK, primul SUV compact al mărcii germane, ajungea în parcarea redacției, iar mie mi-a revenit umila atribuție de a pleca într-o expediție scurtă către un supermarket din preajmă pentru a aduna cele trebuincioase unui prânz. Am urcat la volanul mașinii și i-am analizat scurt logica. Era al treilea membru al triadei X3-Q5-GLK și făcea parte din încă vechea gardă de modele a mărcii din Stuttgart.
GLK era însă altceva: cu un design angular, modelul Mercedes se diferenția de logica din ce în ce mai "rotundă" a celorlalte SUV-uri din segment. Păstra puțin din ADN-ul utilitar al acestui tip de mașină, iar asta se vedea imediat și la interior, unde GLK moștenea soluțiile grafice și sistemul multimedia de la frații mai mici din gamă: Clasa C, Clasa B, vechiul Clasa A.
Ei bine, GLK este doar amintire astăzi. Asta pentru că modelul german a fost înlocuit atât ca nume, cât și ca abordare de GLC, o mașină care păstrează foarte puțin spre deloc din personalitatea strămoșului ei. Mercedes a modificat designul exterior și l-a adus la standardele actuale ale mărcii, în care liniile curbate și formele sexy fac parte din statutul mașinii. L-am luat la pase în versiunea sa 220d 4Matic cu transmisie automată și vedem care este poziția modelului german într-un segment în care mărcile nemțești au fost surprinse anul trecut de Volvo XC60, cel mai vândut model din clasă în Europa.
Design interesant, insa oameni buni...la 70.000 plastic lucios si izolare fonica slaba? Sunt si modele de volum la 25.000 care folosesc materiale non-glossy si sunt antifonate bine.