Motor / Transmisie
De obicei foarte darnici la capitolul versiuni și motorizări, germanii de la Mercedes oferă în România doar trei versiuni de motorizare ale lui GLC. Pe diesel vorbim de două versiuni ale arhicunoscutului motor CDI de 2.1 litri (170 și 204 CP), în timp ce pe benzină avem la dispoziție un 2.0 de 211 CP. Evident, există și o versiune AMG dedicată clienților Mercedes care își doresc ceva mai mult de la mașina lor: 367 de cai putere pentru GLC 43 AMG.
În testul Automarket am avut la dispoziție versiunea diesel de bază, 220d, cu un motor de 2.1 litri care dezvoltă 170 de cai putere. Nici măcar nu ai nevoie de un test efectiv pentru a nota două lucruri importante despre motor: în primul rând, e clar că Mercedes testează de ceva vreme acest 2.1 pe întreaga sa gamă, astfel că problema fiabilității ar fi trebuit să dispară de ceva vreme din peisaj și să relaxeze potențialii clienți. Apoi, e important de spus că în versiunea sa de 170 CP nu vorbim de un motor forțat să scoată maximum dintr-o cilindree mică, ci de un agregat care funcționează relaxat, chit că asta se întâmplă cu prețul unui impozit anual de vreo 3-4 ori mai mare decât în cazul motoarelor care au sub 2000 de centimetri cubi.
În comparaţie cu rivalii, oferă puterea maximă la cea mai scăzută turaţie - 3.000 rpm la fel ca Audi Q5 2.0 TDI de 164 CP, iar cuplul motor maxim este furnizat tot la cea mai scăzută turaţie - 1.400 rpm. Aşadar, ai putere şi cuplu repede şi "de jos", premise numai bune pentru cei care vor o mașină ceva mai alertă. Pe de altă parte, transmisia este asigurată de o cutie 9G-Tronic de ultimă generație care oferă 9 trepte și-și calculează singură modul în care pune caii pe asfalt. Nu că n-o face bine, mai ales pe modul Sport, unde totul se întâmplă fulgerător de rapid.
Dacă ești un familist care preferă confortul și relaxarea la nivel dinamic în fața unui caracter puternic și acustic, acest motor este exact ceea ce ai nevoie din întreaga gamă GLC. Reușește să ruleze la turații foarte scăzute la viteze mari datorită celor 9 trepte, iar asta face bine la nivelul autonomiei, deci la portofel. Nu trebuie însă decât să urnești pedala de accelerație, și cutia retrogradează instantaneu 3-4 trepte pentru ca motorul să se încadreze în zona de turații în care puterea oferită este maximă.
De notat că motorul este cam scandalagiu la rece, iar asta se simte atât în habitaclu, cât și în afara mașinii.
Design interesant, insa oameni buni...la 70.000 plastic lucios si izolare fonica slaba? Sunt si modele de volum la 25.000 care folosesc materiale non-glossy si sunt antifonate bine.