Mercedes-Benz GLC

2.2 Diesel Turbo (GLC220d) 170CP 4x4 Aut7

Motor / Transmisie

4.0

De obicei foarte darnici la capitolul versiuni și motorizări, germanii de la Mercedes oferă în România doar trei versiuni de motorizare ale lui GLC. Pe diesel vorbim de două versiuni ale arhicunoscutului motor CDI de 2.1 litri (170 și 204 CP), în timp ce pe benzină avem la dispoziție un 2.0 de 211 CP. Evident, există și o versiune AMG dedicată clienților Mercedes care își doresc ceva mai mult de la mașina lor: 367 de cai putere pentru GLC 43 AMG.

În testul Automarket am avut la dispoziție versiunea diesel de bază, 220d, cu un motor de 2.1 litri care dezvoltă 170 de cai putere. Nici măcar nu ai nevoie de un test efectiv pentru a nota două lucruri importante despre motor: în primul rând, e clar că Mercedes testează de ceva vreme acest 2.1 pe întreaga sa gamă, astfel că problema fiabilității ar fi trebuit să dispară de ceva vreme din peisaj și să relaxeze potențialii clienți. Apoi, e important de spus că în versiunea sa de 170 CP nu vorbim de un motor forțat să scoată maximum dintr-o cilindree mică, ci de un agregat care funcționează relaxat, chit că asta se întâmplă cu prețul unui impozit anual de vreo 3-4 ori mai mare decât în cazul motoarelor care au sub 2000 de centimetri cubi.

În comparaţie cu rivalii, oferă puterea maximă la cea mai scăzută turaţie - 3.000 rpm la fel ca Audi Q5 2.0 TDI de 164 CP, iar cuplul motor maxim este furnizat tot la cea mai scăzută turaţie - 1.400 rpm. Aşadar, ai putere şi cuplu repede şi "de jos", premise numai bune pentru cei care vor o mașină ceva mai alertă. Pe de altă parte, transmisia este asigurată de o cutie 9G-Tronic de ultimă generație care oferă 9 trepte și-și calculează singură modul în care pune caii pe asfalt. Nu că n-o face bine, mai ales pe modul Sport, unde totul se întâmplă fulgerător de rapid.

Dacă ești un familist care preferă confortul și relaxarea la nivel dinamic în fața unui caracter puternic și acustic, acest motor este exact ceea ce ai nevoie din întreaga gamă GLC. Reușește să ruleze la turații foarte scăzute la viteze mari datorită celor 9 trepte, iar asta face bine la nivelul autonomiei, deci la portofel. Nu trebuie însă decât să urnești pedala de accelerație, și cutia retrogradează instantaneu 3-4 trepte pentru ca motorul să se încadreze în zona de turații în care puterea oferită este maximă.

De notat că motorul este cam scandalagiu la rece, iar asta se simte atât în habitaclu, cât și în afara mașinii.

  • Andy, joi, 28.04.2016 11:49

    Design interesant, insa oameni buni...la 70.000 plastic lucios si izolare fonica slaba? Sunt si modele de volum la 25.000 care folosesc materiale non-glossy si sunt antifonate bine.

  • yo, joi, 28.04.2016 11:52

    Era dotata cu Air Body Control? Merita investitia de 2.280 euro?

  • ioi, joi, 28.04.2016 12:16

    Ei tata, 70k euro pt un suv clasa medie???? si mai e si diesel. De banii astia iti luai un M3 si macar ai masina sport. Atunci un Porsche 911 turbo la 200k euro e chiar ieftin :PPP P.S. Vezi madalescule ca zic rau si de nemti???

  • Sam93, joi, 28.04.2016 12:18

    Mnezooo ma copii! Motorul asta ii de 2.1 litri, nu 2.2. De cand lumea ii stiut ca motorul de 2.1 de la Mercedes. Ce vi s-o sculat sa-l numiti 2.2?

  • Scorpionul.negru, joi, 28.04.2016 13:00

    L-am vazut in reprezentanta....pare ceva mai bine inchegat fata de GLK dar nu la 70 de mii. Mai mult de 50 de mii nu merita. Cu 70 de mii intri pe teritoriu Porsche-ului Macan care chiar face diferenta de 20 de mii.

  • Scorpionul.negru, joi, 28.04.2016 13:00

    L-am vazut in reprezentanta....pare ceva mai bine inchegat fata de GLK dar nu la 70 de mii. Mai mult de 50 de mii nu merita. Cu 70 de mii intri pe teritoriu Porsche-ului Macan care chiar merita diferenta de 20 de mii.

  • DanG, joi, 28.04.2016 15:02

    Pai nu trebuie configurata la 70.000. Trapa, Head-up display, sistem de evitare a accidentelor: astea pot fi scoase lejer de pe lista. Cu 50.000 iese ok masina, 45.000+ pachet AMG. Oricum, 1600 EURO sistemul de asistenta la parcare? What the actual fuck?

  • ScorpyonVAG, joi, 28.04.2016 20:47

    70.000 duba asta ?

  • rotila, vineri, 29.04.2016 09:14

    consider ca este suvul momentului pentru cei moderati. dar cv cu 9 trepte fie ea automata este o exagerare nejustificata . economia obtinuta din mentinerea motorului la turatie redusa se consuma in frecarile interne dintre multele pinioane si placi de ambreiaj. creste oarecum comfortul dar proportional cu pretul. in curand masina va avea mai multe trepte decatbicicleta. iar motorul ? sa asteptam proxima inlocuire a acestuia cu noul motor de 2.0 L.

  • r, vineri, 29.04.2016 09:25

    70.000 de steluțe prinse-n botul mașinii face diferența între șmenari și țărani. În rest un motor de vreo 10 ani (deci fiabil), un ecran mare bătut în cuie pe bord (deci lizibil) și un design normal și etern (deci cu roți faruri și stopuri). Vă urez să Pașteți fericiți că tot e sezonul.

  • anonim, vineri, 29.04.2016 11:32

    Nu te obliga nimeni sa ti-o configurezi la 70.000, cu un discount de bun simt poti sa o iei cu sub 50.000 cu toate chestiile de care chiar ai nevoie - fara fite inutile. Calificativul "zgomotos" pentru antifonare trebuie sa fie o gluma, detin masina (nu am luat-o fara sa conduc ce are concurenta) si e cea mai bine antifonata din clasa ei. @rotila, Mercedes-Benz a declarat ca se va opri la 9 trepte si ca nu are rost sa faca cutii cu mai multe rapoarte. Utilitatea celor 9 trepte o vei observa clar daca vei face un test drive care sa includa si traseu extraurban. Pe langa faptul ca schimba imperceptibil si foarte rapid (deci o acceleratie foarte confortabila dar fara sa pierzi vremea) ai si sanse mai mari sa ai o treapta ideala la o viteza anume in care sa mergi. Pe langa asta treptele 8, 9 fiind foarte lungi poti sa mergi constant si sa nu auzi efectiv motorul (datorita faptului ca e mai rafinat decat pe fostul GLK dar e si masina mult mai bine antifonata) gen mers constant la 120 km/h la 1500 RPM (il ajuta si cuplul maxim de 500Nm, nu se simte subturat-chinuit motorul la turatiile astea).

  • roco, vineri, 29.04.2016 13:02

    @DanG sistemul de asistenta la parcare este 360 de euro.Cel putin asa scrie in congiguratorul de pe site-ul de la mercedes.ro

  • DanG, vineri, 29.04.2016 15:12

    @roco Inseamna ca la 1600 de EURO e sistemul care parcheaza masina de unu singur. Se poate taia de pe lista :)