Mazda 2

1.5 Benzina (Skyactiv-G) 90CP Man5 Takumi
4.2
de Cornel Șocariciu, Foto | Ciprian Mihai, marţi, 6 noiembrie

Finețuri

Mazda continuă să fie unul dintre producătorii care încearcă să ofere o gamă de modele ușor atipice, iar Mazda2, cel mai mic model al familiei, nu face rabat de la această regulă. Actualul model de clasă mică mai are de așteptat puțin până va primi o versiune restilizată, însă reprezentanții companiei nu l-au ignorat complet. Așa se face că, an de an, modelul de clasă subcompactă a primit mici îmbunătățiri care să-l mențină la nivelul concurenței.

Chiar și așa, Mazda2 are o misiune dificilă pe piața românească. Constructorul nipon a reușit să-și creeze un public fidel, însă nu unul foarte numeros, iar principala cauză o reprezintă poziționarea brand-ului în zona superioară de preț a segmentului de volum.

  • pipo, marţi, 06.11.2018 13:01

    Eu zic ca l-ati penalizat cam rau la capitolul pret , competitorii vizati de Mazda direct sunt Polo, Fiesta si 208 iar acestia au preturi sensibil comparabile iar din cate stiu Mazda ofera un pachet de garantie net superior . Cam putin 3 stele acolo . Chiar si la consum mai "mergea" juma de stea, 5,4% imi pare fabulos pt. un benzinar. Motorul ala este foarte vivace si fara moarte ,surprinzatoare senzatia de oboseala a lui la viteze mari ,probabil o sa rezolve problema asta cu vreo 10-15 cai in plus in viitorul apropiat. Eu am condus acest 1,5 benzina dar pe un Mazda 3 deci cu 115 cai si nu parea sa "gafaie" la peste 100-120 km/h , dar ma rog ,sunt totusi 25 cai in plus. Interiorul este ,parerea mea, mult peste cam orice model direct competitor la ora actuala si asta chiar daca este deja pe final de generatie . As spune totusi ca modelul se potriveste cel mai bine sexului frumos chiar daca se poate conduce chiar "barbateste"/sportiv , zic eu ca poate de aici si vanzarile nu tocmai spectaculoase pe care le-ar merita acest model. Parerea mea. Stima..

  • someone, marţi, 06.11.2018 13:08

    pe mine inca ma mira faptul ca un motoras aspirat de doar 90 cai ajunge la 100 in " sub zece secunde ". mai ales tinand cont de faptul ca masina nu e un caterham si nici nu are o cutie in 6 trepte. dar indiferent de performante, modelul e o apartie exotica in clasa mica. ceea ce inseamna ca celor de la mazda le-a cam reusit

  • adi_10, marţi, 06.11.2018 14:41

    sunt placut de surprins de faptul ca prinde 100 in mai putin de 10 secunde...wowww...sunt motoare de 2.0 care abea ajung la aceste performante...e adevarat, in cazul lor, masinile sunt mult mai grele.

  • Dudu, marţi, 06.11.2018 14:56

    @pipo Pe mazda 3 motorul de 1.5 are 100 de cai :) In rest, sunt de acord cu ce spui.

  • nea jane, marţi, 06.11.2018 15:01

    parca ati mai testat odata aceeasi combinatie: 1.5 90 CP cu manuala. pe mine unul nu ma mai intereseaza manuala, indiferent de clasa/model/versiune/motor. Pe cand un test cu automata? E diponibila tot cu motorul asta??

  • pipo, marţi, 06.11.2018 15:33

    @Dudu : ai deptate , nu stiu de ce eram convins ca are 115 cai. De altfel ar fi fost ciudat ca urmatorul benzinar (cel de 2 litri) sa aiba numai 5 cai in plus. Cu atat mai ciudat ca nu am simtit-o chiar submotorizata.

  • Ion, marţi, 06.11.2018 16:30

    Comparati pretul versiunii de baza de la Mazda cu pretul versiunii de top de la Fiesta si cu pretul versiunii de echipare medie de la Polo? Si uite asa, Fiesta iese cel mai scump model din clasa asta! Foarte obiectiv!

  • cornel.socariciu, marţi, 06.11.2018 16:39

    @Ion Am comparat prețul pentru următoarele versiuni: Mazda2 Takumi (nivel mediu de echipare), Ford Fiesta Titanium (peste acest nivel de echipare mai avem ST Line și Vignale, deci n-am comparat cu versiunea de top) și Volkswagen Polo Comfortline (nivelul mediu).

  • inexorabil, marţi, 06.11.2018 17:13

    Am început să “rumeg” cu nesaţ orice articol AM dedicat motoarelor cu ardere internă…De ce? Fiindcă sunt conştient că vremea lor de graţie nu va mai dura mult, eventual 10-15, hai 20 de ani de acum încolo. Sau poate că (Doamne-ajută!) benzina va mai “smulge” nişte #rezistenţă şi după jumătatea acestui secol. Aşadar, ni se propune o “aspirată” de “doar” 90 de căluţi? Eu, unul, primesc cu dragă inimă! “Dar o Dacie?”. Dacă RNM ar mai meşteri puţin la design-ul, confortul şi siguranţa Loganului (rămân consecvent: fără SUV!), atunci n-oi muri (de negativism) la volanul miovencei. @pipo are perfectă dreptate: un model predestinat doamnelor/domnişoarelor. Dar şi începătorii de sex opus îl pot lua în considerare, atuurile sale pledând în mod plenar pentru a căpăta experienţă fix în trafic: tracţiune faţă, cutie manuală şi precisă, putere şi greutate mică, manevrabilitate. Mulţi părinţi (înstăriţi) sunt totalmente inconştienţi dându-le pe mână (nici măcar nu catadicsesc să-i asiste pe scaunul din dreapta) proaspeţilor posesori de permis bolizi precum cei ai Triadei, mai ales cu tracţiune spate… Mă rog, dacă beizadeaua s-ar duce la un bairam, în mod cert “divele” n-ar cădea pe spate la impactul organoleptic cu Mazda2 (sau cu ceva similar) – ca ele câtă frunză, câtă iarbă, însă viaţa este doar una şi nici măcar ruşinea nu poate fi un preţ pentru ea.

  • Kirotractor, marţi, 06.11.2018 17:20

    Nici vorbă de vânzări confidențiale din cauza prețurilor de listă prea mari !!! Și un Hyundai i20 de 84 CP costă teoretic la fel...dar practic altfel ;-) (cu 3-4.000 euro mai puțin după discounturi *de lansare* cică, devenite invariabil permanente.) Mazda sînt mult mai inflexibili - politica lor, să fie sănătoși, da-i clar că au și de ce. Fiabilitatea (f.bună, dar nu perfectă) e doar unul din argumente. Și consumul - cu doar 10% peste cel oficial comunicat - e o rară excepție pozitivă-n tsunami-ul actual de turbo-gogoși. Dincolo de marketo-slogane exotic-eficace pt timpanele unor millenials trendo-kodo-jinba-ittaici, :-) stilul precedentei generații mi-a plăcut mai mult totuși. Eram chiar pe punctul să-mi trag una acu vreo 10 an (1,5 105 CP)i, dar suspensiile prea dure și insonorizarea vraiște m-au oprit în ultima clipă. ...Nu-i exclus însă ca viitoarea generație să mă convingă - da-n orice caz nu cu citate-mbârligate din Bushido. :-)

  • PMC, marţi, 06.11.2018 18:22

    Bravo Mazda! Inca o masinuta excelenta. Motorul de 115 aspirat pe masina asta cred ca se potriveste f fain. :)

  • lulu, marţi, 06.11.2018 19:57

    asa cum spune PIPO daca masina este pe final de generatie asta garanteaza intr-un fel fiabiliatetea dar nu justifica pretul. Nu stiu cat a fost la lansare dar acum trebuia sa fie cu pretul sub concurenta. Acest pret se mai justifica totusi doar daca e produsa in afara europei.

  • andrei, marţi, 06.11.2018 21:53

    0-100km/h se rezolva din transmisie, dar problema acestui motor este ca e mort in situatiile obisnuite de trafic, cand trebuie retrogradat multe trepte pentru a avea o dinamica decenta. Sunt foarte dezamagit de benzina de 2 litri si 165CP de pe Mazda 6, de pilda in treapta a 3-a la 40km/h este mort, in trafic trebuie sa merg cu a doua pentru a nu ramane de caruta, si, in plus, in ture inalte suna destul de urat. Cat priveste interiorul sunt destule scapari, butoane care amintesc de anii 2000, grafica slaba, scaune mediocre samd.

  • sandu, miercuri, 07.11.2018 12:49

    ce sa cauti in treapta a 3a la 40? motorul pe benzina merge turat, trebuie sa fi undeva la peste 2500 ture ca sa simti ceva, nu sa il omori la 1000 ture. invatati sa conduceti sau luati-va automate.

  • @sandu, miercuri, 07.11.2018 12:57

    iar eu iti zic sa lasi deoparte folclorul si sa conduci motorul (indiferent de care benzina sau motorina) functie de caracteristicile sale de cuplu si putere

  • hazard, miercuri, 07.11.2018 14:00

    E interesanta, dar astept varianta mai puternica, de 2,5 litri si 95 de cai putere.

  • pipo, miercuri, 07.11.2018 18:14

    @lulu : pai cate fabrici Mazda stii tu prin Europa ? Ca si detaliu (pt. multi detaliile mici si aparent neimportante fac diferenta ) daca comanzi o Mazda ai toate sansele sa primesti o masina fabricata intr-un loc cu o puternica incarcatura istorica : HIROSHIMA . In afara de Japonia nu prea au fabrici , parca mai au ceva mai mici prin Thailanda si America de Sud unde fabrica doar anumite modele pt. anumite zone (nu Europa). Sper sa nu ma-nsel. Cat priveste pretul , te asigur ca la dealer o sa ai un discount consistent , iar daca faci un test cu Mazda 2 te asiguri ca sunt mari sanse sa uiti de-alde Clio , Polo, Fiesta, Ibiza ,s.a. , daca-ti place sa conduci. Nu vorbesc aici din postura unui fan neaparat sau a unui propietar dar mi-au trecut intamplator "prin mana" de-a lungul timpului si le-am tot testat de cate ori am avut ocazia dar dintr-un motiv sau altul nu am reusit deloc sa ma "lipesc" de vreun model.

  • @sandu, miercuri, 07.11.2018 18:51

    Nu poti merge cu a doua la 40km/h din motive de acceleratie si frana de motor puternice. Nu mi se pare normal sa conduc o masina de clasa medie ca pe o masina sport si nu mi se pare normal sa nu am cuplu la turatiile uzuale de mers. Motoarele aspirate Mazda or fi ele fiabile si distractive (ultima conditie pe MX5), dar sunt frustrant de condus in oras si asta devine obositor. Un motor de 2 litri trebuie sa fie suficient de elastic pentru a 3-a la 40km/h si dinamica decenta.

  • lulu, joi, 08.11.2018 09:08

    @pipo pai Kirotractor spune altceva cu privire la discounturi, e drept nu am fost pe la dealeri sa-i inteb de preturi si oricum daca te miros ca doar intrebi si nu esti hotarat sa cumperi nu-ti spun decat reducerile standard! Despre locul de fabricatie cred ca ar trebui sa fie scris de AM in articolul de prezentare in general la orice masina asa ca informatie generala chiar daca unii ar spune ca nu are importanta. In final ca o curiozitate pot sa-ti spun ca gasesti la noi in tara destule Golfuri produse in America de Sud adica Mexic si astea vandute chiar de dealerii VW de la noi!

  • pipo, joi, 08.11.2018 11:41

    @lulu : Kirotractor spune ca sunt mai inflexbili comparabil cu unii costructori cum ar fi Hyundai (dupa o vizita la un dealer Hyundai/Kia orice alt dealer iti va parea un Hagi Tudose) dar asta nu inseamna ca Mazda nu acorda discounturi si care pot fi consistente daca sunt pe final de generatie . In legatura cu Golful mexican , nu stiu, nu te contrazic dar m-as mira , cu toate ca ma gandesc ca ar fi putut sa arunce cateva pe-acolo pe vapor pe langa niste Jetta despre care stiu ca numai acolo sunt produse. Dar din ce stiu noul Jetta nu o sa mai fie distribuit si prin Europa asa ca probabil nici Golfuri cu sombrero nu o sa mai servim.

  • Adrian S, vineri, 09.11.2018 09:29

    @lulu: De cand e Mexic in America de Sud? Mai nou Mazda 2, ca si Mazda 3, se produce si in Mexic, care e in America de Nord.

  • lulu, duminică, 11.11.2018 08:52

    Adrian S - scuze pentru pozitionare Mexic in America de Sud!