Mazda MX-5 RF

Skyactiv-X 2.0 litri 184 CP Man6 30th Anniversary
4.2
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai, joi, 7 noiembrie

Costum de supererou

Nu cred că există puști care să nu iubească personajele fantastice dezvoltate, proiectate și puse într-o lumină specială de celebrele edituri americane Marvel Comics sau DC Comics. Tot din Statele Unite ale Americii pornește și ideea care în 1989 se transforma în realitate și avea să dea naștere celui mai iubit roadster din lume.

Jurnalistul american auto Bob Hall sădea în mintea lui Kenichi Yamamoto, directorul departamentului de Cercetare și Dezvoltare din cadrul Mazda, ideea unei sportive cu plafon retractabil, motor amplasat frontal și roți motrice spate.

Legăturile dintre Mazda MX-5 și SUA nu se opresc însă aici. La începutul anilor '80, japonezii sunt dornici să lanseze o sportivă în gamă, iar trei divizii sunt desemnate să proiecteze un astfel de model: câștigătoare a fost echipa de Cercetare și Dezvoltare din SUA care a pregătit un model croit după ideile lui Bob Hall.

Deznodământul are loc în 1989 în cadrul Salonului Auto de la Chicago. Trei exemplare Mazda MX-5 vopsite în alb, albastru și roșu sunt prezentate publicului american. În acel moment începea cariera celui care avea să devină cel mai popular roadster la nivel global.

Astăzi, la 30 de ani de la debut, Mazda lansează ediția aniversară denumită simplu MX-5 30th Anniversary. Pe care am testat-o în varianta de caroserie RF.

  • masca, joi, 07.11.2019 10:32

    Pretul e ,poate cam mare dar in spiritul capitalist ,merge ,ce se vinde bine ori se scumpeste ori ....in varianta autohtona,si nu numai ,scade calitatea.In rest e o masina frumoasa si potenta...Nu se poate sa nu intorci capul dupa ea,am vazut-o in vara parcata undeva ,eram cu maica-mea (66ani)care ,pana si ea a ramas impresionata de formele si designul masinii....

  • Cumpanasu FAN, joi, 07.11.2019 10:35

    Fiat Coupe este mult mai tare!

  • UM, joi, 07.11.2019 13:01

    Lasand deoparte aspectul exterior & performantele tehnice ale motorului, masina asta este despre ce si cum simti cand conduci :). Ca posesor de mazda va recomand un drivetest cu ea :)

  • Andrei, joi, 07.11.2019 15:31

    Faina ideea, dar masina nu poate fi condusa de catre cei inalti. E pentru cei scunzi.Cam meschin. Dar, pe de alta parte si la Serie 8 Coupe, daca ai peste 185cm privesti drept in rama parbrizului...

  • c, joi, 07.11.2019 17:35

    Fulger McQueen scalpat?

  • PMC, vineri, 08.11.2019 08:59

    Una din cele mai autentice masini existente in oferta la ora actuala. E mare pacat ca dealerii Mazda din Romania nu au niciun pic de pasiune in suflet. Practic, singura sansa sa testezi o asemenea masina e sa te duci la Bucuresti. Aici se vede cat sunt de hrapareti si cat de mult ii intereseaza subiectul "auto" de fapt. Sunt convins ca ar vinde mult mai multe daca ar putea oamenii sa testeze masina asta. Un om pasionat de condus si de masini o sa aprecieze la orice ora mult mai mult o asemenea masina in defavoarea unui Porsche. Si nu exagerez. Dar daca n-o poti testa, daca nu poti sa gusti din aroma pe care o ofera, cei mai multi o sa ramana la impresia ca e "o masina mica cu 2 locuri mici in care abia incapi, dar care arata schick". Nu e asa. Si din pacate 99.9% nu vor apuca niciodata sa inteleaga ce inseamna sa conduci asa ceva. Da, e frumoasa, dar cum arata e insignifiant prin comparatie cu senzatia de la volan.

  • PMC, vineri, 08.11.2019 09:01

    *chic

  • bla bla, duminică, 10.11.2019 02:57

    @PMC e prima oara cand sunt deacord cu tine