Lexus NX

2.5 Hibrid (300h) 197CP 4x4 Aut1 Luxury
4.4
de Sebastian Toma, joi, 9 octombrie

Marile speranțe

Lexus, o marcă a grupului Toyota lansată iniţial doar pe piaţa din SUA, a început o ofensivă globală în urmă cu nouă ani. De atunci şi până acum, a lansat două berline mai mici faţă de nava sa amiral, o compactă şi, mai nou, un nou SUV premium, NX. Acesta din urmă este concurentul direct al lui BMW X3, Audi Q5, Mercedes-Benz GLK şi Volvo XC60. Un segment destul de popular în Europa, dacă ar fi să judecăm după ceea ce vedem pe şosele.

Pe cât de tânără este marca Lexus, pe atât de curajoasă se dovedeşte în strategia de piaţă. În timp ce alţi constructori livrează atât motorizări diesel, cât şi motorizări alimentate cu benzină, cei de la Lexus se încăpăţânează să ofere doar "benzinare" în gamă, fie ele hibride sau nu. Motivaţia japonezilor este destul de simplă, după cum ne-au demonstrat în cadrul conferinţei care a precedat lansarea internaţională a noului NX: cu tehnologia hibridă, NX oferă mai multă putere decât rivalii cu diesel-uri de 2.0 litri şi emite mai puţine grame de CO2 pe kilometru.

Filozofia din spatele lui NX este şi ea la fel de diferită: "Nu era suficient să facem un mini-RX", a spus Keiichi Nishiyama, responsabilul produs pentru acest model. Lexus avea nevoie de ceva complet nou şi diferit de ce a avut până acum în ofertă, iar NX îndeplineşte cu brio această cerinţă.

Prin faptul că este diferit, NX este aşteptat să aducă noi clienţi pentru Lexus, dintre care 80% nu au mai avut un model al mărcii japoneze. Japonezii au atât de multă încredere în NX încât estimează că va reprezenta 1/3 din vânzările mărcii în următorii cinci ani.

Aşteptările sunt mari, dar prima întâlnire cu SUV-ul premium al japonezilor nu a fost o dezamăgire, deoarece NX livrează o bună parte din promisiunile făcute de creatorii săi. Dar cel mai important lucru la acest model este că este diferit de celelalte din segment, iar asta vine ca o gură de aer pentru cei care sperau la ceva mai mult de la un SUV premium faţă de un design sobru şi câteva sute de cai sub capotă.

  • mog, joi, 09.10.2014 15:00

    Pe de o parte, japonezii de la Lexus au dreptate: unde să mergi cu mai mult de 180 km/h în Europa în afară de autostrăzile din Germania şi ce rost are? Dar dacă ar fi gândit şi clienţii la fel, BMW, Audi şi Mercedes-Benz nu s-ar mai fi întrecut niciodată în specificaţii tehnice. asta mi se pare o aberatie maxima. e alegerea ta sa mergi cu ce viteza doresti, evident in limitele masinii. iti asumi riscurile. mi se pare o justificare de 2 lei, sincer. curand n`o sa mai fabricam motoare de mare putere ca n`avem nevoie sa mergem peste limita legala.

  • Lunette, joi, 09.10.2014 15:06

    In sfarsit un suv care arata altfel decat nemtii. Amin, aleluia, doamne-ajuta! Normal insa ca nu-l vor cumpara ai nostri, ca doar n-are tdi, mierea romanului. Astia-s in stare sa ia hibridul si sa-i bage tot motorina.

  • DanG, joi, 09.10.2014 16:17

    Desi se spune ca masinile nemtesti sunt pentru cocalari, eu uratenie mai mare decat masina asta rar am vazut. Grila fata e un dezastru, orice ar spune fanii de japoneze. Atat kitsch rar vezi la o masina europeana.

  • I M, joi, 09.10.2014 16:43

    Acest autoturism nu este pentru orcine, este adresat unei categorii de oameni, carora simturile estetice tin mult de arta, de arta bine facuta. Daca esti un fan al marcilor nemtesti si ai avea disponibilitatea financiara pentru un SUV mediu premium, Lexus NX sar putea sa-ti schimbe perceptia despre aceste genuri de masini. Din punctul meu de vedere desingul lui NX este inaintea cerlorlalti rivali, iar ca tehnologie este o alternativa buna avand in vedere fiabilitatea sistemului hibrid pe care priusul ne-a aratat-o de atitia ani. Astept in viitorul apropiat influentele de desng de la lexus, si la firma mama Toyota...

  • Flo, joi, 09.10.2014 17:39

    Daca as avea bani....cu siguranta acest model ar fi prima optiune din clasa sa.In sfarsit un design indraznet si reusit (cel putin pentru mine)

  • ShelbyV8, joi, 09.10.2014 18:09

    Daca era facut de germani era clar pentru cocalari. Asa este pentru cocalarii americani, cu grila uriasa cu mult bling-bling. Mie nu mi se pare nici urat, nici extraordinar de frumos. La exterior mi se pare al doilea in clasa, dupa Evoque. In schimb interiorul mi se pare dezamagitor. Nu spun ca nu e bun calitativ, dar design-ul in partea inferioara a consolei centrale pare din anii '90. Nu imi place nici faptul ca nu au preluat afisajul de la IS/LFA care arata foarte bine. Parca cei de la Lexus, de fiecare data cand vin cu ceva bun, uita de acel lucru la modelele urmatoare. La fel s-a intamplat si cu cutiile cu 8 trepte, care a fost inlocuita cu DSG. @ I M Vezi infulenta de design la noul Yaris.

  • Lache, joi, 09.10.2014 21:06

    @IM vine cumva de la "Inteligentul Mafia"? Lexus a ramas tot o speranta.De cand a aparut.S-a nascut "sapranta" si cam atat.

  • kk, vineri, 10.10.2014 10:45

    masina este usor uratica din anumite unghiuri dar sincer sa fiu as cumpara-o daca as avea banii necesari, mai ales in varianata hybrid

  • razvanis, vineri, 10.10.2014 15:26

    Fiecare este liber sa faca ce vrea cu banii lui, si de asemenea fiecare este liber sa aiba opinii, sa-i placa sau nu ceva fara sa fie catalogat. Din punctul meu de vedere masina asta la prima vedere pare lovita din orice unghi ai privi-o. Putea fi interesanta dar se straduieste prea mult iar la interior anosta si plictisitoare, nu ma refer la calitate ci doar aspect.

  • anti fumuri TDI, sâmbătă, 11.10.2014 23:33

    Prefer oricand rafinamentul unei masini premium japoneze, decat una europeana (excluzand Mercedes-Benz bineinteles).

  • Sorin, luni, 13.10.2014 09:40

    "Performantele " sunt slabe , cuplu 210/4200 dezarmant. Daca si evacuarea "spanzura" ca la toate Toyotele ( si m-as mira sa se fi schimbat ceva) inseamna ca este o mare realizare.... De pret nu comentez pentru ca este chiar ieftina...pentru fraieri....

  • kk, luni, 13.10.2014 12:59

    terminati-va cu performantele!!!! toti sunteti niste mici hakinen pe aici cu studii de ingineri auto ?? genul asta de mentalitate primitiva specifica celor saraci cu duhul pur si simplu imi repugna!!! Daca nu va lace confortul si calitatea atunci luati-va cart de formula 1 si o sa aveti performante pana numai puteti

  • Lache, marţi, 14.10.2014 20:36

    kkt ,tu ce masina ai? Banuiesc ca ai un plina de rafinament si confort,iar de calitate sa nu mai vorbim.Are cumva si lemn de bambus la interior?Esti cumva ruda cu bbb?

  • mog, joi, 16.10.2014 11:55

    kk cand dai 40k+ pe o masina, te astepti sa aiba si ceva putere/cuplu sub capota. mai ales la un suv compact, sa zicem, masina totusi unde bagi 3-4 oameni si niste bagaje destul de des.

  • andy.s, vineri, 17.10.2014 09:11

    ce urat !!!

  • cornelius, miercuri, 08.09.2021 21:27

    am un NX si sunt foarte multumit, confort eleganta,silentiozitate , consum urban 5,9-6,5/100km si cutia cvt este super