Land Rover Discovery

2.0 Diesel BiTurbo (SD4) 240CP 4x4 Aut8 HSE
4.0
de Mircea Meşter, Foto: Ciprian Mihai, luni, 10 iulie

Statutar

Land Rover Discovery a fost întotdeauna "limuzina" mărcii britanice. În lipsa unui sedan care să reprezinte vârful ofertei unui constructor concentrat pe alt tip de caroserii, Land Rover a împins mereu clienții care-și doresc o mașină polivalentă cu miros de piele fină spre Discovery, un SUV de segment mare a cărui problemă majoră a fost întotdeauna faptul că a inventat practic segmentul prin 1989, dar a fost apoi împins în spate la vânzări de noile apariții din gama mărcilor germane, rămânând un produs mai degrabă nișat.

Degeaba s-a lăudat întotdeauna Discovery cu cel mai ridicat potențial în off-road, degeaba a încercat să se prezinte ca o mașină premium de top care se transformă la nevoie într-o familistă fără limite când vine vorba de terenul pe care îl poate călca până la destinație. Când nemții au prins mirosul de sânge și au înțeles că majoritatea clienților din această zonă vor un SUV pentru prestanță și asfalt, nu pentru capacitățile sale de urcare, Discovery a rămas o mașină apreciată de cei care și-au dorit cu adevărat o multifuncțională premium. 

Tocmai de aceea modelul britanic a rămas până mai ieri în spatele celorlalți când vine vorba de platforma tehnică și de tehnologie. Nu trebuie mers mai departe decât până la numerotarea generațiilor acestei mașini, care tocmai a ajuns la a treia reîncarnare în aproape 30 de ani. Apropo, nu vă lăsați păcăliți de faptul că anteriorul model era cunoscut sub numele Discovery 4, în cazul modelului britanic s-au cam numărat și facelift-urile. În fine, ne-am lămurit: evoluție lentă, care aduce cu ea invariabil metehnele tehnologice ale trecutului.

Ei bine, când inginerii și designerii Land Rover s-au așezat la aceeași masă ca să dezvolte noua generație Discovery, au luat la rând toate minusurile și au pus-o de-un brainstorming care a avut ca finalitate eliminarea a cât mai multe dintre acestea. E adevărat că de această dată au avut și avantajul unei baze estetice solide, pentru că noua generație de modele Land Rover și Range Rover au stârnit îndeajuns de multe pasiuni încât să fie considerate repere prin segmentele lor.

A ieșit noul Discovery. O mașină care-și păstrează spiritul și poziționarea, plusând însă cu elemente care vor atrage cu siguranță familiștii spre o alternativă interesantă și de acum modernă în segmentul SUV-urilor mari cu șapte locuri.

  • LR, luni, 10.07.2017 10:26

    1. Una dintre cele mai urate masini din segment. Nu stiu ce a fost in capul lor cand au conceptul stilistic modelul. 2. Sunt curios de fiabilitate, modelul anterior a fost un dezastru dapdv.

  • Iulian, luni, 10.07.2017 10:40

    Motorul pe benzina are 340CP

  • Iulian, luni, 10.07.2017 10:49

    Mircea, daca am inteles eu bine, te-ai referit la BMW X5 si la faptul ca nu oferta 7 locuri, insa este gresit. Exista optiunea asta. O gasesti ca '' Al 3-lea rand de scaune '' si costa aprox. 2000 euro.

  • mircea, luni, 10.07.2017 10:55

    @Iulian Am clarificat paragraful. Mă refeream la faptul că extrem de puțini aleg versiunea cu șapte locuri pe X5.

  • Barto, luni, 10.07.2017 12:02

    Degeaba.... Daca dpdv tehnic e la fel de varza ca si celelalte LR sau RR, poa' sa aiba si aur in ea, tot neinteresanta ramane...

  • Tembelus Rex, luni, 10.07.2017 12:21

    ......majoritatea clientilor vor SUV pentru prestanta si asfalt........asa afirmati in articol....mai e ceva de zis sau adaugat.....deci revin la vechea poveste imagine, imagine, imagine......IMAGINE SI BASINI IN CAP....... @LR daca nu esti multumit e fiabilitate ...te asteapta dealerii de nemtesti noi sau SH ...spor la cumparaturi *ca doar nu oi cumpara vreun LandCruiser...visul islandezilor si nu numai ......

  • Cineva, luni, 10.07.2017 14:13

    La 78 de mii iti iei Range Rover Velar nu struto camila asta urata ! Mai bine iti iei L.R Discovery 3 SH care arata a masina de teren si era si mai fiabila. O iei acum cu 13-15 mii buna si diferenta de bani cat ai da pe asta noua care e mult mai urata ca 3, iti ajung sa o intreti pe viata daca o ti atat :)))

  • aoleu, luni, 10.07.2017 14:28

    De la jumatate inspre spate este din alt film. In rest... urata cu spume. Si scumpa ! Pentru ca la banii astia, daca ii ai, poti opta pentru un Mercedes GLE coupe, ceea ce e cu totul altceva...

  • scamel, luni, 10.07.2017 15:18

    @AM . daca disco e "limuzina marcii britanice",te pomenesti ca range rover e tractorul.

  • mircea, luni, 10.07.2017 16:12

    @scamel Două chestii: una e că Range Rover e brand separat și a doua e că nu prea se potrivește paralela dintre RR și limuzine, pentru că alea-s în general SUV-uri ceva mai sportive. Deci îmi păstrez poziția :)

  • scamel, marţi, 11.07.2017 08:43

    dyscovery si range rover sunt modele ale aceluiasi brand: land rover. restul lasa loc de interpretari.

  • zic si eu, marţi, 11.07.2017 19:51

    Fratele meu, cand am vazut imaginea din lateral am zis ca-i Ssang Yong:) Iar numarul postat asimetricin partea stanga spate face sa para o masina neterminata sau descentrata. te astepti sa mearga intr-o parte. iar displayul central pare mai degraba o vizeta de usa de puscarie:) Fara prea multe ezitri as spune ca este cel mai urat SUV premium de pe piata!