
Premiant
Kia este unul dintre producătorii care au intrat serios în segmentul mașinilor cu zero emisii, cu familia de modele EV. În prezent, cel mai mic dintre ele este EV3, un SUV de dimensiuni subcompacte care a debutat oficial în vara anului trecut.
În 2026, sud-coreenii sunt așteptați să prezinte un model și mai mic decât EV3, adică EV2, dar, până atunci, tot "greul" cade pe primul. Prin "greu" mă refer la convingerea clienților care își doresc o primă mașină electrică, accesibilă (comparativ cu frații săi mai mari) și eficientă.
Kia EV3 are toate calitățile să devină un best-seller. De pildă, în prima lună din 2025 a fost cea mai populară mașină în mai multe piețe europene, inclusiv în Țările de Jos. Nu a câștigat titlul de Mașina Anului 2025 în Europa, dar s-a clasat pe locul 2. Apoi, se află printre finalistele pentru titlul de Mașina Anului 2025 în lume.
Noi am testat noua Kia EV3, în versiunea echipată cu cea mai mare baterie, iar în rândurile următoare îți spunem cum se conduce, dar și dacă are toate atributele pentru a fi considerată o mașină perfectă de familie.
Înainte de asta, te invităm să urmărești un video cuprinzător cu mașina noastră de test.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI
Citeste si
-
4.5/5BMW M440i Coupe nu este un model M veritabil, dar odată ce îl conduci ajungi să te întrebi dacă chiar ai nevoie de un M veritabil. Noi am testat cel mai recent facelift primit de coupe-ul german. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
4.2/5Am testat noul MG ZS Hybrid+, un rival extrem de serios pentru a noastră vedetă locală, Dacia Duster. Cu un preț competitiv și un sistem hibrid foarte performant, care dezvoltă în total aproximativ 200 de cai putere, MG ZS atrage din ce în ce mai mulți clienți. Deci, nu greșim dacă spunem că este un pericol iminent pentru Duster. Citeste tot
-
4.3/5Celebrul Renault 5 a reînviat sub forma unui model cu zero emisii. Noi am condus versiunea echipată cu cel mai puternic motor, dar și cu cea mai mare baterie. Cum se simte de la volan, dar și cât am acoperit cu un plin de baterie, afli din rândurile următoare. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
4.4/5Chiar dacă, în gama suedezilor de la Volvo, modelul XC60 este cel mai bine vândut, nu cred că exagerez când spun că cel mai iubit model la ora actuală este XC90. Deci, ce faci atunci când ești Volvo și trebuie să te adaptezi la această tranziție către vehicule electrice, fără a-ți pierde fanii? Simplu: apari pe piață cu un XC90 electric. Dar nu vă lăsați păcăliți, deoarece noul EX90 este un model cu totul nou, realizat pe o platformă dedicată. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul Porsche 911 GTS facelift sau, cu alte cuvinte, primul 911 hibrid din istoria acestui model. Despre cum se conduce și dacă rămâne, în continuare, un etalon pentru mașinile sport, afli din rândurile următoare. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
Matei_cel_nou, marţi, 15.04.2025 14:11
Mai degrabă Renault Scenic e un contracandidat, la prețul asta. 47.500 în echiparea de top, sau 45.500 in Techno.
-
Cu ra jos, marţi, 15.04.2025 14:18
Auzi la ei: "În cele 3 zile am acoperit în total 230 de kilometri, cu un consum mediu de 20.6 kWh/100 de km. Repet, temperaturile nu au fost ideale, am avut întotdeauna pornită climatizarea, încălzirea în scaune și, nu de puține ori, încălzirea în volan. 230 km in 3 zile. Temperaturile nu au fost ideale. Parca restul lumii circula numai pe temperaturi ideale. Dar bine ca ai accentuat cu REPET ala. Pai asta-i test mai feciorule? Ai fost pe minus 10 grade zilnic? Climatizare si incalzire in scaun tot timpul si pe deasupra, de multe ori incalzire in volan. Nu ma mir ca ti-au pacut multitudinea de spatii de depozitare si designul exterior curajos. Auzi la el, curajos. In rest, spor la scris! Curajos!
-
Jian de la Calafat, marţi, 15.04.2025 15:04
Pe scurt, o învălmășeală de neajunsuri. Producatorii trebuie sa dea dovada de ratiune, BEV-urile reprezinta de multi ani un pariu pierdut. O solutie nonviabila pentru locomotie nu se mai impune sa fie propovaduita. Sigur, avem de-a face cu ultimele spasme oferite de BEV-uri, dar nici nu pot sa nu constat ca BEV-urile au decis sa nu-si dea obstescul sfarsit in deplina demnitate. Este alegerea lor, doar ca imaginea pe care o transmit baleiaza exclusiv intre ridicol si jalnic.
-
cos, marţi, 15.04.2025 15:30
Ca sa inteleg mai bine: e "accesibilă (comparativ cu frații săi mai mari)", are optionale de vreo 6300euro (care vi se pare o suma mica inteleg) dar nu va place pretu piperat...hahaha cine sa va mai inteleaga nene?!! Parerea mea, un om care nu are nimic impotriva electricelor, asta chiar e o masina care nu merita 52k...oau
-
deputy, marţi, 15.04.2025 15:58
e destul de scumpa, sincer si nu vine cu nimic senzational. 45.531 ptr un long range e mult!
-
Gigi, marţi, 15.04.2025 16:31
Absolut exagerat pretul, restul nici nu mai conteaza. Punct!
-
Nsrei, marţi, 15.04.2025 16:54
L-am începutul articolului SUV subcompact, eficient și accesibil, Ia sa vedem cat de accesibil 45mii și ceva mărunțiș. Daa al naibii de accesibil. Poate peste vreo 10 ani
-
Mihai, marţi, 15.04.2025 19:30
La banii astia clar mergem pe Volvo EX30. La aceeasi bani ai mult mai multe
-
@Mihai, marţi, 15.04.2025 21:22
La banii astia mergem, cine mergem ba gasca ce esti ?
-
Joe, marţi, 15.04.2025 21:27
Așteptăm valul chinezesc cu prețul în jur de 20_ 25 fără dijma Ursulei! A luat ci eva din Moldova..direct din China la jumătate de preț l a ajuns cu tot cu container! Dar în Moldova nu s taxele Ursulei
-
Mihai, marţi, 15.04.2025 21:58
Pai cei ce vor masina electrica iau masina electrica. Ceilalti, troacele obosite diesel ale germanilor. Sunt destui care au luat EX30: https://electrek.co/2025/01/09/volvo-sold-nearly-100000-ex30-electric-suvs-first-sales-year/ Peste 100000 bucati vandute intr-un an, e totusi un numar bunicel pentru o full electrica! E destula gashca? Sau tie iti plac manelistii cu BMW-urile?
-
ds, miercuri, 16.04.2025 09:06
@21.27 Chinezii subvenționează masiv industria auto, "istețule", "taxele Ursulei" îți apără locurile de muncă din industria auto din țară și din Europa.
-
Jian de la Calafat, miercuri, 16.04.2025 09:17
Eu, cand vreau sa ma dau interesant, ma dau. Cand eram la scoala ajutatoare de la Calafat, am inteles de la femeia de serviciu ca "a baleia" inseamna a oscila, dar ea zicea de a matura. baleiá vb. I. tr. 1 (telec.; compl. indică suprafețele ecranelor luminescente ale unor tuburi catodice) A parcurge cu un fascicul electronic. 2 A trece în revistă. Baleiază decenii bune de istorie americană (PER). 3 Fig. A mătura, a izgoni. • prez.ind. -iez. /
-
ds, miercuri, 16.04.2025 09:53
@9.28 De obicei nu mă cobor la nivelul inepțiilor râgâite de indivizi cu iq la nivel de genunchiul broaștei. Doar voiam să te întreb: apă, hrană, energie, nu? Se vede că hrana cu aerul munților și fructele pădurii vă face să credeți că ați depășit starea de limax. Bâști, mă, d-aci!
-
zagado26, miercuri, 16.04.2025 13:59
@Jian de la Calafat - Are şi femeia dreptatea ei! În franceză a mătura se traduce prin balayer!
-
Dr. Alexandru Obregia, miercuri, 16.04.2025 14:49
@Bălăceanca Dacă nu sunteți capabili să îl reparați îl luam noi că avem experiență cu cazuri extreme.
-
deputy, marţi, 29.04.2025 10:55
"Dacă abuzam pedala de accelerație, indica o autonomie maximă de 300 de kilometri, iar dacă alegeam să "mergem la consum" am fi putut acoperi maxim 718 kilometri ... Am predat mașina cu bateria încărcată 41%, iar autonomia pe care o mai puteam acoperi era de 186 de kilometri. Dacă facem un calcul scurt, nu obținem 452 de kilometri." wow .. sincer eu zic sa nu mai faceti calcule ca sigur nu reuseati sa faceti peste 400Km. Electricele depind de o groaza de parametrii si cu tot calculul, nu prea da ceea ce vrei!!! design anost, cel putin lateral spate execrabil, pret exorbitant pentru o Kia, pe scurt i-as da 3 stele cu indulgenta.
Eu cred ca pe segmentul lui are mai multi candidati. Numesc inca doi: Skoda Elroq, Renault 4