Hyundai Ioniq Hybrid

1.6 Hibrid Plug-In 141CP Aut6 Exclusive
4.0
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai, joi, 28 septembrie

Inaugurare

Era anul 1997. Toyota lansa în premieră mondială primul hibrid de serie. Se vindea la început doar în Japonia, însă în scurt timp a ajuns pe toate piețele globului. Cu ajutorul lui, Toyota a monopolizat în ultimele două decenii acest segment.

Iar toți ceilalți producători care au cochetat cu piața hibridă au lansat mereu mașini care s-au aflat, așa cum zice vechiul cântec al celor de la Phoenix, „în umbra marelui urs”. Și, dacă ar fi să extrapolăm, în umbra marelui Prius.

Însă avansul tehnologic, normele de poluare tot mai stricte și popularizarea propulsiei alternative au făcut ca tot mai mulți producători să-și dorească să iasă din umbra modelului japonez.

Unul dintre producătorii care și-a luat inima în dinți și a venit să se bată direct cu Toyota Prius este Hyundai. Sud-coreenii au avut pe perete o țintă cu imaginea unui Prius. Altfel nu-mi pot explica îndârjirea cu care Ioniq vrea să demoleze rivalul japonez.

Dar cine este Ioniq? Este o revoluție, pentru că Hyundai a înțeles un lucru important: trebuie să aduci arme noi în lupta cu un adversar de calibru. Așa că Ioniq a devenit primul model din lume care poate fi comandat cu trei tipuri de propulsie: hibridă, hibridă plug-in (alimentată la priză) și electrică. Un fel de „Joac-o p-asta, Prius”!

Dar cum acceptarea mașinilor electrice în România este sinonimă cu pudoarea unei fete crescută la mănăstire, Hyundai a decis ca mai întâi să testeze terenul cu versiunea hibridă. Adică cea de la care așteaptă cele mai multe vânzări și cea care are misiunea ingrată de a smulge cât mai mulți clienți de la Prius.

  • mm, joi, 28.09.2017 10:10

    e bine venita, totusi nu pot sa nu remarc ca mai adaugi juma de masina pentru a face o economie de 30% care nu se va amortiza niciodata, deci hibridul ramane in continuare un moft, poate in alte tari unde avantajele fiscale sunt importante ar putea fi o optiune, dar la noi inseamna constiinta pe bani multi, mai bine diferenta de 10000 de euro o dau la orfani, ar fi mai bine cheltuiti.

  • VonDiesel, joi, 28.09.2017 10:20

    Hibridele sunt o solutie de moment, de compromis, o “carpeala” cum ar veni... “Evolutionary dead end”, ar spune darwinistii... Un e-Golf, complet electric, cu autonomie reala de 200Km la o incarcare, se poate cumpara in Romania cam la acelasi pret (27.000 EUR, aplicand reducerea de 10.000 EUR data de stat). Imi imaginez ca reviziile si banii pe combustibil/curent sunt net in favoarea BEV-ului...

  • Edikkk, joi, 28.09.2017 13:13

    este un hibrid de tip vechi, mai ales ca exista diferente mari intre hibridul non plugin cu cel plugin ca si motorizare.. . plus ca nu ii bat nici macar pe cei de la Toyota Prius nici pe hibridul VW Golf GTE, pretul foarte mare.. . sunt departe de hibridul zilei, adevarata masina HIBRIDA, adevarata masina SEMI-ELECTRICA - Nissan Note e-power. La Nissan e-power tractiunea este integral electrica fiind un hibrid serial si nu un hibrid paralel, si are un consum cu adevarat bun !! La Nissan e-power care bate recordurile de vanzari in Japonia NU EXISTA ambreiaj, cutie de viteze, nimic !! nu exista prostii de genu: " Și fiindcă tot am amintit de modul Sport al transmisiei, trebuie să precizez că ansamblul motor este asociat unei cutii cu dublu ambreiaj cu șase trepte. O decizie pe care o aplaud în picioare. Am scăpat de comportamentul "mincinos" al unui potențial CVT " O masina inutila, doar Hyunday cea full electric poate ridica un interes, dar sunt mult sub new Nissan Leaf care ii bate lejer la orice capitol ! PS: Un Nissan Note e-power in Japonia pleaca de la 17.500$ ! Si este o masina semi-electrica serioasa, nu prostii precum acest model sau alte mild-hibrid.

  • asdasd, joi, 28.09.2017 13:47

    nu e scumpa de loc. Pune pe o rapciuga nemteasca cam aceasi cai, cutie automata ( implicita la orice hibrida) si foarte multe optiuni cu care vine standard si vezi la pret ajungi.

  • nicu, joi, 28.09.2017 14:35

    @Edikkk: bine spus !!!

  • babu, joi, 28.09.2017 16:50

    O fi nissan note e-power bun, dar degeaba cu asa design.

  • nume, joi, 28.09.2017 19:45

    Nu este nici pe departe "primul model din lume care poate fi comandat cu trei tipuri de propulsie". Este, in schimb, primul model din lume care poate fi comandat cu trei tipuri de propulsie electrificata. Este o mica-mare diferenta care, cel putin pentru Mirica, nu conteaza. Bine, pentru el si Honda Accord are motor de 3.6, nu 3.5 litri

  • ACE - Craiova, joi, 28.09.2017 22:14

    Vizualizati cu atentie urmatorul clip video (10 minute) despre cum sunt gandite si construite masinile electrice TESLA iar ulterior o sa priviti masinile ACTUALE (cu motor termic benzina/diesel si hibridele ) exact ca pe niste babute..... TESLA inseamna in primul rand simplificarea tehnologiei, aerisirea radicala a compartimentului motor si a bordului, concomitent cu o crestere semnificativa a fiabilitatii sistemului de locomotie precum si a sigurantei pasagerilor.... TOATE modelele TESLA au obtinut maximum de protectie la testarile realizate de IIHS (echivalentul organismului EURONCAP in SUA).... The future is ELECTRIC !!!! https://www.youtube.com/watch?v=3SAxXUIre28&t=615

  • iwolffy, joi, 28.09.2017 23:09

    Prius nu are cutie CVT ci eCVT. Cutia CVT clasica gasit in special pe masinile japoneze e cea cu role si curea/lant. eCVT-ul de la Prius nu are asa ceva ci foloseste doua motoare electice. O explicatie cu sistemul eCVT de la Prius e aici: https://www.youtube.com/watch?v=ZmHpSyTsfm0 Feelingul eCVT e asemanator cu cel de la CVT doar ca nu au aceiasi constructie.

  • Gabriel, miercuri, 18.10.2017 22:51

    Nu exista e-Golf cu autonomie reala de 200 km.

  • zz, vineri, 11.05.2018 07:33

    nu e plug-in