Ford Fiesta ST200

1.6 Benzina Turbo (Ecoboost) 200CP Man6
4.5
de Mircea Meşter, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 16 septembrie

200 de cai frumoși

Până acum vreo trei ani, versiunile de performanță ale modelelor din segment B, subcompact, mic - spuneți-i cum vreți - urcau până la maxim 200 de cai putere, fiind limitate nu neapărat de capacitățile dinamice sau ale motoarelor, ci mai ales de cele ale gamei. Pentru că limita de putere maximă a modelelor mici trebuia să se termine acolo unde începeau versiunile de performanță ale compactelor. 

Pe la 190 de cai. Aici se învârteau majoritatea ST-urilor, RS-urilor, OPC-urilor și GTI-urilor. Și părea abslut suficient, pentru că mașinile astea, perfecte pentru oraș, nu trag greu la cântar și oferă un raport masă/putere excelent în această zonă.

Dar lucrurile s-au schimbat. După ce Renault a dus Clio RS la 200 de cai în generația cea mai recentă și apoi a plusat cu versiunea Trophy, de 220 CP, Opel a dus la rândul său Corsa OPC la 207 CP, iar Peugeot a urcat cu 208 GTi la 208 CP. Și jocul de-a prinselea începea să-și schimbe regulamentul. 

În acest context, decizia celor de la Ford să pună niște ardei picant în motorul de 182 de cai putere al lui Fiesta ST nu a venit deloc ca o surpriză, ci ca o confirmare a faptului că inginerii mărcii sunt cu picioarele pe pământ când vine vorba de rivali. Așa s-a născut Fiesta ST200, o versiune cu ceva mai mult sânge-n instalație care aduce motorul EcoBoost de 1.6 litri la 200 de cai și 290 Nm (+50 Nm față de ST-ul clasic). 

Partea bună e că Ford a rigidizat ușor mașina cu această ocazie, suspensiile fiind adaptate, direcția îmbunătățită și sistemul de frânare actualizat pentru noile cerințe dinamice. Rezultatul final: o versiune radicală care transformă ST-ul "normal" într-un soi de Fiesta de performanță dedicată familiei. 

  • someone, vineri, 16.09.2016 11:37

    nu prea sant multe de carcotit la o astfel de masina, poate doar ca mie personal, mi-ar placea sa fie si in varianta cu 5 usi. stie cineva dimensiunile anvelopelor?

  • stefan, vineri, 16.09.2016 11:42

    205/40/17

  • someone, vineri, 16.09.2016 12:50

    tks

  • mircea, vineri, 16.09.2016 13:33

    Merci de ajutor, Ștefan :)

  • COco, vineri, 16.09.2016 15:44

    Chiar ca aveti un fotograf deosebit !

  • gabi_o, vineri, 16.09.2016 16:31

    Automarket, dar cum ati obtinut 8.2% Bucuresti-iasi? Ce ne divulgati, viteza de rulare sau in cate ore erati la Iasi?

  • mircea, vineri, 16.09.2016 16:41

    @gabi_o Conducând mașina. Tare sau ce?

  • Revoknuckle, sâmbătă, 17.09.2016 15:20

    nu este un diferential, nici macar special, ci o punte fata MacPherson cu pivot independent, adica o tehnologie similara celei instalate in Megane 2 RS spre exemplu.

  • Lucian, sâmbătă, 17.09.2016 20:30

    @someone, exista din 2014 varianta in 5 usi si 197 de CP, dar nu la noi :) https://www.youtube.com/watch?v=7v6nhGOMMKk https://www.youtube.com/watch?v=ZPpCBD_Vtx8

  • Scrooge, duminică, 18.09.2016 13:30

    @automarket......interiorul este fix la fel cu toate modelele Fista facelift comercializate in Romania si in Europa. Exista o varianta de plansa de bord cu ecran color mai mare si comenzi simplificate dar care inca nu a fost lansata pe "batranul continent". In concluzie interiorul este blocat fix in strategia actuala de vanzari ale Fordului in Europa si nu reprezinta o alta era.

  • Kirotractor, miercuri, 28.09.2016 10:10

    Cam scumpa declinarea asta ultima a Fiestei ST, mai ales cind noua generatie e pe cale sa fie lansata. Ford se pare ca pluseaza insa pe marota/meme-ul superioritatii tinutei de drum - nu tocmai confirmata de teste (inclusiv pe circuit) cu rivalii din segment, dintre care l-as prefera pe 208 GTI... de-as avea banii pt. el. Pur estetic vorbind, Clio RS ramine referintza - e doar parerea mea si asta, normal - ca sa nu mai zi ca nu doar el, 208 sau Ibiza Cupra au/pot avea jante/pneuri (205/40 R18) cu proportii mai nimerite decit... rulmentii Fiestei RS (cei 2,54 cm in plus ca diametru conteaza mult si nu doar vizual...).