4.5
de Alexandru Monenciu, joi, 18 iulie

German sub acoperire

Explorer este un model cu tradiție în portofoliul americanilor de la Ford. Lansat pentru prima oară în 1991, Explorer a fost primul SUV cu patru portiere lansat de Ford și a fost considerat un succesor pentru Bronco.

În urmă cu patru ani, Ford Explorer a fost desemnat ca fiind cel mai bine vândut SUV, din toate timpurile, în SUA. Asta da performanță.

Acest model este disponibil și în Europa, inclusiv în România. Clienții de la noi din țară au la dispoziție o versiune plug-in hybrid și, începând de anul trecut, o versiune pur electrică. Dar cele două nu au nimic în comun.

Asta pentru că Explorer pur electric este fructul colaborării dintre Ford și Volkswagen. Un SUV dezvoltat pe arhitectura MEB a gigantului german, la fel ca familia de modele ID.

Marca din Dearborn nu a ales această denumire pentru a crea confuzie, ci este "o trimitere la moștenirea noastră americană," după cum susțineau reprezentanții Ford la momentul debutului.

Noul Explorer este prima electrică de pasageri produsă de Ford în Europa, la Koln mai exact, iar în procesul de dezvoltare a fost implicat și un român.

Ideea de bază a fost că, deși este produs pe o platformă Volkswagen, noul Explorer să nu arate ca un model din familia ID. Iar de această sarcină, americanii s-au achitat de minune.

Chiar și așa, Explorer rămâne un german sub acoperire, pentru că sub această caroserie regăsim platforma MEB. Și să-ți spun drept, în interior miroase a Volkswagen.

Automarket a călătorit în Slovenia pentru a testa noul Ford Explorer pur electric. Acum a venit momentul să îți spun cum se simte de la volan și, în plus, ți-am adus și un video cuprinzător pentru a vedea, într-adevăr, că nu seamănă deloc cu un Volkswagen ID.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI ÎN SLOVENIA

  • Andrei, joi, 18.07.2024 13:33

    O opțiune foarte interesantă. Au reușit cumva să folosească platforma MEB, cu un interior categoric peste ceea ce oferă ID4, un design mult mai reușit dar la un preț mai mic.

  • spaclu lu manole, joi, 18.07.2024 14:36

    Explorer premium la 46k de Euro, e decent. Range-ul e foarte bun. Mai ramane doar ca infrastructura sa ajunga din urma cerintele de incarcare. Pentru asta e nevoie de timp si investitii. Iar corporatiile petroliere nu sunt interesate de asa ceva. Una peste alta, o masina foarte reusita. Pe calapodul asta trebuiau lansate masinile electrice de la bun inceput.

  • Vali, joi, 18.07.2024 15:07

    Am avut privilegiul sa-l intalnesc pe Liviu Tudoran la o cafea in Koln, este un tanar extraordinar de modest pentru nivelul lui de experianta! Merita urmarit contul lui pe Instagram, ne putem mandri cu un designer care are clar un viitor stralucit in industria auto, mai mult ca sigur ca-l va paste un transfer de rasunet!

  • Matei, joi, 18.07.2024 15:13

    Sunt curios ce părere are Volkswagen despre masina asta :)

  • George Simion, joi, 18.07.2024 15:51

    cum vine asta ca e facut pt oras si sosea? de ce e dulap atunci?

  • @Șoșoacă, joi, 18.07.2024 16:13

    Off-road.

  • @simeon, joi, 18.07.2024 20:34

    Ce dulap? E frigider bai, nu vezi?

  • consum, vineri, 19.07.2024 09:19

    In prima zi ati facut 133 km, in a doua zi 76 km si au mai ramas 258 km. Asta inseamna 467 km cu un "plin". La baterie de 79 kWh inseamna un consum de 16,91 kWh/100km. Despre Tesla scrieti ca are consum de 16,9 iar Scenis 16,8, si totusi ati dedus ca Explorer "tine cel mai mult cu casa". Imi scapa mie ceva sau nu inteleg eu cum se calculeaza consumurile la EV?

  • deputy, vineri, 19.07.2024 18:15

    "Primul traseu a însumat în total 133 de kilometri și a inclus de toate: autostradă, drum național, drum montan, trafic etc. La finalul primei zile am avut un consum de 17.7 kWh/100 de km, la o viteză medie de 50 km/h" la o asa viteza medie consumul scos este chiar slab, sincer. problema principala a electrielor in materie de autonomie este (si nu numai) - consumul la viteze mari (autostrada) - temperaturile scazute, care reduc autonomia drastic.

  • Alin, vineri, 19.07.2024 23:02

    preturi de fifi lulu...asa ceva nu are motiv sa fie vandut cu peste 39.000 euro cat timp liderul este vrea 45.000...si asta numai cu trim si dotari echivalente Ford e un esec lamentabil la tejnologia electrica, deci preturile si mai jos de 39.000

  • Alin, vineri, 19.07.2024 23:04

    Acum m-am uitat mai bine..pai asta nu e concurent la tesla y nici pe departe e diferenta de clase. Asta e 4.4m iar tesla y este 4.7m Acest ford explorer nu are de ce sa coste mai mult de 30.000 euro Dar nah, cat timp restuyl ciumpalacilor au IQ90 sau mai mic, deh, habar nu au sa cumpere cu cap, si deci vor accepta hotia producatorilor auto. Putem confirma asta la cati cumpara iphone si alte produse apple, nivelul intelectual al multimii cu bani

  • Lae, vineri, 19.07.2024 23:15

    Spre deosebire de o termică, un BEV permite reprize instantanee, cam două până supraîncălzești bateria pe care o răcești din mers încet, și-ți trece de reprize. Papagalii trebuie să se ardă pe_penele lor. :)))) Sunt și multe stații de încărcare_care îi așteaptă cu bateria încinsä. :)))))) În plus Ford e referința fiabilității. :)

  • PMC, vineri, 19.07.2024 23:27

    Porcaria ar trebui sa coste cel mult 25k full. Asta e bataie de joc. Cine ia asa ceva e dus.

  • un cetatean, sâmbătă, 20.07.2024 15:20

    https://piataauto.md/Stiri/2024/07/Volvo-a-primit-una-din-cele-mai-mari-comenzi-din-istorie-de-1500-camioane-toate-diesel-si-niciunul-electric/ Astia chiar nu stiu ca viitorul si prezentul este electric, nu stiu ca Volvo are si camioane electrice, ce inconstienti, se poate transporta orice si cu cateva sute de km autonomie, cerem ajutorul specialistului, Matei si compania .

  • deputy, luni, 26.08.2024 15:12

    ce lipseste dupa parerea mea din articol, sunt informatiile legate de software, care daca este mostenit tot de la VW, nu intra dupa parerea mea la plusuri. la o masina electrica softul este o componenta foarte importanta, chiar un factor de decizie in a cumpara o masina sau nu.