3.9
de Alexandru Monenciu, vineri, 12 iulie

(R)Evoluție

De la debutul său, care a avut loc în urmă cu trei ani, Dacia Spring a avut un parcurs lăudabil.

La numai un an de la prezentarea oficială, prima Dacie electrică se aliniază la noua identitate de marcă și, tot în același an, ocupă locul al treilea în Europa, în clasamentul celor mai vândute mașini electrice către clienți persoane fizice.

Anul trecut, producătorul de la Mioveni a prezentat versiunea Spring Extreme, echipată cu motorizarea mai puternică, de 65 de cai putere.

În ultimii trei ani, Dacia Spring a fost comercializată în circa 150.000 de exemplare, iar 61.803 dintre acestea au fost vândute doar anul trecut. 

La începutul anului 2024, Automarket a călătorit, în mare secret la Paris, pentru a face cunoștință cu noul Spring. Nu putem spune că este o generație nouă, având în vedere că platforma a rămas neschimbată, dar nici un simplu facelift nu îi putem spune, pentru că modificările sunt unele majore.

De fapt, doar plafonul a fost preluat de la "vechiul" Spring. În rest, electrica mărcii de la Mioveni a fost schimbată complet și nu numai în ceea ce privește designul exterior și interior. Dacia a adus, de asemenea, o serie de îmbunătățiri tehnice.

Cum se traduc pe șosea toate aceste schimbări, am aflat acum, cu ocazia testelor internaționale, care au avut loc în Franța. Din cauza unui embargou pe impresiile de condus, nu am putut să îți spunem mai repede cum se simte de la volan noul Spring.

Dar, embargoul tocmai a expirat, așa că în rândurile următoare vom diseca electrica producătorului de la Mioveni și îți vom spune dacă a evoluat din punct de vedere al ținutei de drum.

Înainte, însă, ți-am pregătit și un video cuprinzător cu mașina pe care am condus-o, adică o Dacia Spring Extreme, echipată cu motorul de 65 de cai putere și finisată în noua nuanță exterioară Roșu Brick.

PREZENTAREA MAȘINII PE CARE AM CONDUS-O ÎN FRANȚA

  • DanG, vineri, 12.07.2024 10:50

    Daca masina a primit o stea la testele NCAP, voi de ce i-ati dat 3 stele?

  • Bolnavul cu voturi multiple, vineri, 12.07.2024 11:16

    Acum am mănuța ocupată dar să vezi câte voturi vă dau când termin...

  • Banditos, vineri, 12.07.2024 11:21

    ...manuteLE !

  • PMC, vineri, 12.07.2024 16:19

    Incredibil... Jaful asta sa coste 21000. Wow...

  • Cretinul Dacia, vineri, 12.07.2024 19:48

    În sfârșit un articol cu mașina mea preferată, cel mai bun BEV din lume, vinde_de rupe.... anul trecut. :)))))))))))))))

  • Matei, vineri, 12.07.2024 22:00

    Îl cheamă Mână Iute.

  • oricine, luni, 15.07.2024 09:21

    Ăsta da jurnalism în spiritul epocii pe care o trăim. Ni se spune de mașina producătorului de la Mioveni și de inginerii de aici care nu știu ce au făcut de parcă donfengul vopsit ar avea vreo treabă cu oamenii de acolo. În schimb nu ni se spune nimic despre faptul ( fiind produsă în china) dacă îi va crește sau nu prețul conform cerințelor UE de a finanța războiul pe care îl încălzesc și pe care vor să îl treacă la faza 2.

  • Flavius, luni, 15.07.2024 11:20

    "Dacia Spring rămâne cea mai accesibilă electrică din Europa. În România, modelul mărcii de la Mioveni pornește de la 16.900 de euro. Mai obții un discount de la dealer, mai pui și subvenția Rabla Plus, de 5.000 de euro, așa că prețul de pornire poate să scadă destul de mult. Nivelul de echipare Extreme pornește de la 19.900 de euro. După bifarea unor dotări opționale, prețul mașinii testate de noi a urcat la 21.200 de euro. În tot acest timp, noul Citroen e-C3 pornește, la noi în țară, de la 23.300 de euro." Patetic este modul in care vreti s-o scoateti in fata Citroenului !!! 1- Versiunea de 16.900euro NU ARE NICI MACAE AER CONDITONAT(In Romania este inutilizabila) .Chiar daca se vorbeste de versiunile de baza , nu poti compara preturile pentru ca dotarile sunt foaaaarte diferite. Versiunea Dacia care are dotari similare cu versiunea de baza de la Citroen e aia " cu ceva dotari" care sare la 21.200 euro pretul DE ASTAZI -cu doar 2100euro mai putin decat Citroenul (nu aia de 16.900). 2-500euro de la Rabla primeste si Citroenul iar daca este sa vorbim despre discounturi Citroen castiga detasat! Dacia de regula iti mai da cate un pres in timp ce cu francezii se poate discuta de discounturi in bani. 3- In timp ce Dacia va creste in timp pretul pentru ca s-au introdus taxe vamale (deja s-a anuntat asta) Citroenul nu are aceasta problema fiind produs in Slovacia in fabrica in care s-au produs tripletii C1 , Peugeot 107 si Toyota Aygo-diferenta de pret se va reduce si mai mult . 4- Ce obtii pentru 2100 euro azi (maine mai putin) in plus de la Citroen E C3 : 5 locuri in loc de 4 , autonomie cu 50% mai mare (326 in loc de 225), putere cu 75% mai mare ( 113 in loc de 654) , viteza ceva mai mare (135km/h LIMITATA in loc de 125km/h storsi cu greu), acceleratie si demaraj mai bune 5.Incarcare D.C. STANDARD de 100kw in loc de 30 kw. contra cost.Incarcare AC standard la fel ( 7KW)dar optional se poate avea 11KW

  • Flavius, luni, 15.07.2024 11:28

    La Dacia la 21.100 euro nu ai incarcare DC. Pentru aia mai platesti 600 euro suplimentar. Cat despre bagaje -e cam la fel: dacia 306l , Citroen 310. La spatiul oferit pasagerilor castiga detasat Citroenul0

  • PMC, luni, 15.07.2024 17:46

    @Flavius, ai dreptate. Citroenul e o optiune infinit mai buna pt cine vrea electrocaZnica.

  • xxx, marţi, 16.07.2024 14:03

    Un C3 electric model de baza YOU full (cu încărcare DC inclusa, este adevărat un pic mai ieftina cu aer condiționat manual ) 24352€. Varianta MAX (pentru obraz subțire roti de 17”) 27952€. Toate cu TVA fără rabla sau alte deduceri Ce sa zic, după mine, amândouă sunt mașini urate! Pentru restul fiecare își face calculul, nu este nimenea deținătorul soluției optime

  • @gunoaie electrice, joi, 18.07.2024 18:42

    Ce mai face blackout-ul? Cum rămâne cu încărcarea peste noapte?!? Zic așa... pe termen lung... cam pe când nu veți mai putea să încărcați mizeria decât de acasă, în timpul zilelor în care nu mai folosiți mizeria! :)))))))))

  • @gunoaie electrice, marţi, 06.08.2024 22:16

    -92% pt șpring în primele 6 luni YOY. ... and it's gone, pufff!!! :))))))))))))))