Dacia Logan facelift

1.5 Diesel Turbo (dCi) 90CP Aut6 Prestige
3.9
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai, miercuri, 15 martie

Cerere și ofertă

Despre posibilitatea de a vedea o cutie automată pe modelele Dacia se întreba pe la conferințele de presă ale constructorului român încă de prin 2010. Oficialii preferau să ofere răspunsuri evazive și să ocolească cât se poate de elegant o informație concretă. În majoritatea cazurilor, această decizie se punea pe seama cererii: ”Când vom avea suficiente cereri, vom oferi una”.

Se pare că după o lungă așteptare cererea este destul de mare, întrucât Dacia a decis să le ofere clienților și o alternativă automată la schimbarea vitezelor. De fapt, putem să-l numim compromis, având în vedere că în cazul lui Logan și Sandero vorbim despre o transmisie robotizată.

Noi ne-am pus în pielea românului care își dorește o Dacie încăpătoare, confortabilă, gata să-l scutească de călcarea ambreiajului la fiecare schimbare de viteză. Cutia robotizată Easy-R a venit împachetată într-un Logan facelift, echipat cu unul dintre cele mai populare motoare diesel din lume.

  • xxx, miercuri, 15.03.2017 13:59

    cum mașina mea de serviciu este Sandero STEPWAY am dreptul sa-mi dau cu părerea: Consum redus: mediu 6,6 fără opțiunea ECO, 1000km in București/ 4000 afara, după 2000km a scăzut de la 6,8 la 6,6, deci nu prea Izolarea fonică la viteze mari: pana la 130km/h este OK chiar cu pneuri de iarna Diesel zgomotos: nu este Îmi place (nu sunt un tip pretențios) , îmi este greu sa mai conduc Dusterul meu cu cutie manuala

  • care este logica?, miercuri, 15.03.2017 14:01

    O intrebare. Ai o familie, o cariera la mijloc de drum, muncesti ca nebunul, poate nu stai cat vrei cu copii si te decizi in cele din urma sa schimbi masina cea veche cu una noua sau sh. Optezi pentru un VW, despre care auzi de vreo 7-8 ani ca sunt niste petarde, indiferent de motorizare. Intrebare: Care este logica sa strici tot ce ai creat? Adica te certi cu nevasta ca ati luat o masina proasta, care sta numai in service (daca ai noroc si sare distributia cat este in garantie), te certi cu seful ca trebuie sa lipsesti de la munca ca ai programare la resoftare pentru diesel gate, iti distrugi o parte din tinerete platind un vw cu probleme. CARE ESTE LOGICA? DE CE NU VA LUATI O MASINA CARE FUNCTIONEAZA DE NOUA? CARE PNM E LOGICA? De ce sa nu iti vezi copilul muncind mai mult pentru rata la tigaie, de ce sa iti complici viata? De ce? sunt atatea masini care sunt facute sa mearga sa mearga sa mearga, cum e chiar si dacia asta, care tot nu e cel mai reusit model dar isi face treaba excelent sute de mii de km, voi de ce va luati vw? ca sa va treziti 10 minute mai devreme dimineata sa completati ulei sau antigel? ca sa stati cu morcovul in fund daca zornaie distributia aia? ca sa pierdeti seara 30 de minute, cautand de ce intra apa pe la usa din fata, de ce se mananca cauciucul pe puntea spate, de ce ai greierasi de ce de ce, cand poti sa iti iei orice alta masina, care e facuta sa reziste? Aveti o singura viata, de ce va faceti asta? DE CE???

  • vianu, miercuri, 15.03.2017 14:23

    @xxx mi-ai luat-o inainte. Easy-R e pentru cei nepretentiosi, pare sa fie o solutie de compromis...ideala.

  • Gabi, miercuri, 15.03.2017 14:45

    Pe cand un test si cu motorul pe benzina 0,9 si Easy-R, fie pe Logan sau fie pe Sandero?

  • IonCuCalu, miercuri, 15.03.2017 15:43

    @ care este logica Ai relatat povesti din propria experienta? :)

  • Fopel, miercuri, 15.03.2017 16:00

    Pentru cel cu logica: VW nu are logica. Se cumpara pentru nume, pentru ca si vecinul are si trebuie sa ii fac in ciuda si pentru ca erau bune acum 20 de ani si inca mai sunt care pun botul la treaba aia. Referitor la Logan, arata din ce in ce mai bine si inca nu ne face de rusine la export....Bravo!

  • logica este ca, miercuri, 15.03.2017 16:00

    ai muscat-o rau la viata ta si acuma sufli si-n iaurt cu masinile, iar daca n-ai muscat-o si vorbesti din auzite e si mai rau, bucura-te de DACIA ta ;)

  • @logica este ca, miercuri, 15.03.2017 16:18

    logica este ca tu conduci un golf din 99 si razi de oamenii care au o dacie noua care costa cat 10 golfuri de-ale tale.

  • logica este ca, miercuri, 15.03.2017 16:45

    eu am o honda prelude, destul de coaja da mege inca, dar tu chiar esti praf

  • @logica este ca, miercuri, 15.03.2017 17:04

    te rugam, ai grija pe curbe sa nu cazi din ea.

  • @@logica, miercuri, 15.03.2017 17:17

    De ce? Intra rugina in ea ca in Logan?

  • @@@logica, miercuri, 15.03.2017 18:05

    atata poti? practic tu ai o tabla din anul 1993 si iti exprimi opinia despre o tabla din anul 2017 spunand ca este mai proasta. filozofia ta, un lucru de peste 20 de ani este mai bun decat unul nou. bravo! chiar ca esti praf!

  • dany, miercuri, 15.03.2017 18:43

    detin un Logan dci din 2014... de acord cu ce ati scris mai putin legat de suspensie... de unde confort?! suspensia fata bate si troncane si daca treci peste o pietricica, chiar strangi din dinti... apa se aude in bosajele rotilor cand treci printr-o balta si e un adevarat calvar sa mergi pe un drum cu gropi sau dungi de asfalt nefinisate... bate, troncane, auzi si simti totul in masina ca si cum ai merge descult... in plus simti si socuri in volan transmise de rotile care se lovesc efectiv de denivelari... de aceea ma intreb ce intelegeti voi prin confort? garda la sol mare? cursa lunga a amortizoarelor? sau ce? elasticitate? de unde... suspensia se misca rudimentar, nu are nimic dintr-o miscare elastica confortabila... compar puntea fata la Loganului cu puntea spate a unui Fiat Punto in care am avut neplacerea sa constat ca are cam aceleasi racile...

  • @@@, miercuri, 15.03.2017 18:52

    da, da! ca un Logan la siguranta vs orice sh de 2-3 ani.

  • @@@@@, miercuri, 15.03.2017 20:10

    honda prelude rullzz, pun pariu ca inca stai pe capul parintilor, lucrezi undeva middle low, si esti un hipster care bea weekend de weekend bere ieftina in bodegile scumpe de hipsteri. succes in continuare! honda rullz!

  • @@@, miercuri, 15.03.2017 20:28

    Unde era mama omida! Si cum le stie ea pe toate! :)) Mai zi ce mai stii despre mine. Sunt curios ce stii tu si eu nu stiu.

  • SRT, joi, 16.03.2017 00:20

    Asta e faceliftul faceliftului la logan 1 facelift ? Sa imi spuna si mie cineva care sunt diferentlee intre platforma M0 si B0 ? In fond e aceeasi platforma

  • LR, joi, 16.03.2017 07:40

    Bravo Dacia!

  • _steli, joi, 16.03.2017 10:49

    Nu vreau sa fiu carcotas si, mai mult, sustin modele romanesti, DAR, nu pot sa nu remarc faptul ca la tinuta de drum, acest Logan are cu jumatate de stea mai putin decat BMW Seria 3, Focus ST sau Mazda MX5 si este la egalitate cu Seat Leon si Toyota Auris. Sunt numai cateva exemple. Haideti sa fim seriosi!

  • Mkl, joi, 16.03.2017 12:21

    @care este logica? .. Doamne fereste sa faci accident cu un VW (banuiesc la ca Passat te refereai), tu fiind in Logan.

  • LR, joi, 16.03.2017 12:37

    Automarket, eu trag un semnal de alarmă împotriva comentariilor gen "@@@@@.........". Nu înțeleg de ce ștergeți o astfel de postare, dar acceptați, în schimb, postări nelogate. Ce dracu' se întâmplă aici? Sunteți casă fără stăpâni? Chiar atât de mercantili sunteți încât să vă bateți joc de propriul site, numai să vă iasă banul?!

  • @care este logica, joi, 16.03.2017 14:46

    Iti spun eu care este logica: Logica este in loc sa dai 12.700 pe un Logan nou, iti poti lua cu 4-5 mii o masina la mana a doua care desi o avea 10-15 ani are si 2,3 sau 4 categorii peste logan. Smecheria este urmatoarea: sa fie bine intretinuta. Un motor bine intretinut merge de la juma de milion de km in sus.Si masinile din anii 2000 sunt mult mai rezistente decat cele de azi. In concluzie: in loc sa dai o suma pe o masina noua, poti de 2 sau 3 ori mai putin pe o masina sh intretinuta, care e mai 'buna' decat un logan si va tine mult mai mult decat o masina noua (asta daca ai grija de ea) . Experienta personala :D

  • SRT, joi, 16.03.2017 16:54

    La performanta de ce nu a fost punctat si pentru viteza maxima? nu se scrie un cuvant legat de faptul ca sta prost la capitolul asta , nu merita 4 stele la performante sa fim seriosi

  • LUCCI, joi, 16.03.2017 17:01

    La capitolul Consum ati spus, citez: ,,Nu prea găsim corespondent cu transmisie automată în gama rivalilor Citroen C-Elysee și Peugeot 301'' La capitolul Performante ziceati: ,, Este aproape la fel de rapid ca un Peugeot 301 cu motor 1.6 Hdi de 99 de cai putere, dar echipat cu transmisie automată.'' Deci, pana la urma aceasta varianta de transmisie are u concurent direct la Peugeot, dar , o comparati cu Rapid si Toledo. De ce? Probabil pt. a justifica cele 5 stele de la ,,Pret,,...in ideea in care 12700 euro vi se pare un pret de nota maxima, pentru un Logan. Ca sa va lamuriti de diferentele de calitate, caci acestea fac de fapt departajarea, mergeti cu un Rapid diesel si apoi cu un Logan diesel, apoi, alegeti....

  • @Mkl, joi, 16.03.2017 18:13

    Aici nu este vorba despre logan vs restul lumii. Ai inteles gresit. Pastrand acelasi nivel preistoric al discutiei, Doamne Fereste sa fii intr-o depasire cu un passat b6 2.0 tdi si iti moara unul din cele 4 injectoare, ca ti se opreste motorul si de acolo e loterie. Vezi? Putem spune tampenii pana maine, dar nu despre asta e vorba.

  • Sam93@Steli, joi, 16.03.2017 19:38

    Masina se compara cu alte sedanuri de budget subcompacte sau compacte, nu BMW Seria 3, Ford Focus ST sau ce prostii ai mai scris tu acolo. Bineinteles ca nu se aproprie de acele masini la tinuta de drum, dar nimeni nu a comparat-o cu ele. Punctajul este intotdeauna valabil in comparatie cu alte modele din clasa, nu cu altele din segmente superioare care costa de 5 ori mai mult.

  • Dracia, joi, 16.03.2017 20:05

    In functie de nevoie fiecaruia acest model high-terci pe nume Logan poate fi : troaca chilipirgiului , dulapul de carat porci sau masina care o iau strainii sa o foloseasca 2-3 ani si dupa o arunca la gunoi si cumpara alta(doar ca ei mai au cel putin inca o masina, una adevarata, nu ca Dacia asta facuta din materiale reciclate)

  • Dracia, joi, 16.03.2017 20:06

    nevoile* , pune pe site un buton de edit admine ca ne suparam!

  • Inginerul, joi, 16.03.2017 20:37

    Masinile din gama Dacia se adreseaza maturatorilor care n-au luat bacalaureatul si nu isi permit ceva mai bun

  • Decanu', joi, 16.03.2017 20:45

    Iar testati toate cotetele? Ati testat cazanul asta in varianta fara facelift fix cu aceeasi cutie si motor, reportajul vostru e foarte asemanator...

  • Andy, joi, 16.03.2017 20:49

    In trstim trecut a primit 3 stele la performante in conditiile in care sunt identice, acum de ce a primit 4 stele , care e logica?

  • Rectorul, joi, 16.03.2017 21:07

    Noul model de Dacia, lansat azi la Salonul Internaţional de Coteţe de la Tecuci Maşina Maşina preferată a peste 0,2% dintre români se întoarce! Deşi a fost respins de la Geneva pentru că nu funcţiona, noul model de Dacia Logan îşi face astăzi debutul oficial la prestigiosul Salon Internaţional de Coteţe de la Tecuci. “Fără falsă modestie, Loganul model 2017 este poiata viitorului. Cu o capacitate de până la 8 cloşti, vehiculul poate fi modificat uşor să găzduiască raţe, gâşte, chiar şi curci sau fazani. La anul intenţionăm să lansăm şi varianta Logan MCV, destinată creşterii în condiţii de maximă siguranţă a porcului, dar şi noul Lăstun, pentru pasionaţii de prepeliţe”, spune Decebal Popescu, angajat al Institutului de Design Mioveni. “Secretul? În interior are o tubulatură complexă care captează ouăle şi le scoate, complet nevătămate, prin ţeava de eşapament. N-aţi văzut aşa ceva nici în Star Trek”, a comentat un reprezentant Dacia pentru Antena Satelor. Printre dotările opţionale ale coteţului ultramodern se numără cocoşul cu sonorizare Harman Kardon, tapiţeria din paie 100% ecologice şi alarma anti-vulpe, accesorii.

  • lulu, joi, 16.03.2017 22:41

    dincolo de alte pareri, pentru romani loganul este o masina FOARTE SCUMPA la ceea ce ofera.

  • conic, vineri, 17.03.2017 09:40

    Deci Dacia Logan=Honda Civic. Penibili.

  • xxx, vineri, 17.03.2017 11:08

    Acum îmi dau seama de ce stăm prost in agricultura, toți țăranii sunt in vestul Europei

  • gogu, vineri, 17.03.2017 12:52

    Eu nu inteleg de unde atata ura fata de Dacia. Scrie undeva ca e obligatoriu sa cumperi Dacia? Cumparati-va altceva pe masura buzunarului si statutului vostru. Mai ales cei care nu au altceva cu ce se lauda decat cu masina. Dacia e doar o masina ieftina, care evident ca are obiective ceva mai mici la confort, dinamica si siguranta, dar pe total masina este mai mult decat decenta, foarte fiabila si cu un raport calitate-pret bun. Nu mai zic ca Dacia este principalul exportator al Romaniei, ca intretine zeci de miii de locuri de munca in tara si ca ajuta la mentinerea unui echilibru al ratei de schimb.

  • xxx, vineri, 17.03.2017 13:16

    @gogu Nu este ura, mașina este scumpa pentru mulți dintre romani, mulți nu si-o permit, unii au cumpărat-o si au avut probleme cu ea (se întâmpla si la case mai mari), este comparația intre sh vârf de gama si Dacia, din punct de vedere al prestației mașinii au dreptate chiar daca sunt ca termitele in cimitirele de mașini (își doresc mai mult si este singura opţiune) si fiecare tine cu "hârbul" din dotare (o mașina sub 20000€ este un lung sir de compromisuri) Nu trebuie sa cădem in păcatul ca daca Renault pleacă din Romania se oprește rotația Terrei

  • gogu, vineri, 17.03.2017 13:47

    @xxx ”acest model high-terci”, ”troaca chilipirgiului, dulapul de carat porci sau masina care o iau strainii sa o foloseasca 2-3 ani si dupa o arunca la gunoi”, ”Masinile din gama Dacia se adreseaza maturatorilor care n-au luat bacalaureatul si nu isi permit ceva mai bun”, ”Iar testati toate cotetele”. Doar cateva exemple, dar daca tu spui ca nu e ura, te cred. Toate masinile sunt scumpe, in afara de sh-urile f vechi. Comparatia masina noua mai slaba versus SH mai bun sau mai mare exista de cand lumea, fiecare alege cum ii spune inima si mintea. Multi mai fac greseala sa compare preturi de la alte masini noi cu bonusul Rabla, de parca la Dacia nu se aplica aceeasi bonusare. Si da, daca Renault pleca din Romania nu se opreste toata tara, dar nici bine nu o sa fie o perioada.

  • xxx, vineri, 17.03.2017 14:56

    Nu trebuie sa bagi prea mult in seama pe cei care comentează așa (indiferent de marca), nu au mașină! si nici vreo șansa! sa vezi ce va scrie, are minim un Q5 Nu mai știu pe ce forum exista cineva care comenta avea numele ''lingi roata la VW'', deci sa lingă la Dacia. Eu îmi doresc o Octavia dar ce vreau eu costa 23000€, ce sa-i faci bun si Dusterul! Cu partea a doua pericolul exista in fiecare secunda si nu numai cu Renault

  • Sam93, vineri, 17.03.2017 15:46

    Hai ca haterii ma fac sa rad. In primul rand, ce naiba se intampla pe automarket. Nu mai exista admini. Vad ca trolii isi cam fac de cap. Dacia ofera masinute bune pentru pretul care il au. Am condus noul Logan facelift si mi-a placut. L-a primit vecinul de la firma ca masina de servici. Suspensia este foarte comfortabila, cursa schimbatorului scurta si precisa si spatiul interior este excelent pentru clasa din care face parte. Da, nu e o masina perfecta si putea fi mai buna la siguranta, protectie impotriva coroziunii si alte aspecte, dar per total este o oferta decenta. Sincer, mi-as da oricand SH-ul obosit pe acest Logan nou. Sper sa nu mai vad pe nimeni care spune ca nu s-ar intampla nimic daca pleaca Renault din Romania. Dragilor, daca Renault pleaca din Romania economia tarii va fii la pamant. Va fii dezastru si faliment.

  • troll @sam93, vineri, 17.03.2017 20:01

    serviciu.... confortabila..... sa nu mai dai vina pe politicieni data viitoare ca ai un sh obosit, si nici de hateri sa nu razi, ca ei stiu sa scrie.

  • xxx, sâmbătă, 18.03.2017 00:22

    @Sam93 Cum isi fac calculele multinationalele(dar absolut toate): 1. impozit pe profit stam bine pentru moment 16% 2. impozit pe dividente 5% super bine 3. impozit salariu pe care-l dau la stat undeva pe la 82% din salariul brut al angajatului nu este foarte rau inca, dar trebuie sa fie foarte atenti sa nu depaseasca plafonul de maxim maximorum 7% care este cota parte din pretul produsului final din care se dau salariile 4. Pretul logisticii este foarte mare in Romania si nu vorbesc de autostrada Pitesti Sibiu este fix, pix pentru ei, atentie nu avem cai ferate in care trenul pleaca de la ei si in 3 ore iese din tara. Tot ce este pe camion are asigurarea de 3 ori mai mare 5. Amortismente si impozite mijloace fixe, asa si asa 6. situatia invatamantului superior nu stam rau vezi ce fac cei de la Continental, jos palaria peste 7000 de ingineri in Romania 7. marja operationala mai mare de 6% adica bagi 100 lei si trebuie sa scoti 106lei dupa ce ai platit tot etc,etc, In secunda 2 cand au descoperit o alta locatie in care pay-back-ul investititiei este mai mic intre 3-5 ani si au o marja operationala mai mare au plecat. Atentie nu-mi doresc sa plece, va fi rau , dar citeste cu atentie punctele 3, 4, 7 si vei intelege

  • El Rumeno, marţi, 21.03.2017 13:35

    E o masina buna, pentru noi romanii este excelenta.., pentru un om de la tara e perfecta..., pentru mine si salariul meu...este arhisuficienta. Calitate-raport-pret-service.... este imbatabil. Ca mai sunt zmei care ei doar la reprezentanta isi intretin masina...e altceva.. Masinuta asta...te duce si te aduce, e noua, are minusuri si plusuri....dar la pret si intretinere nu stiu alta masina mai buna. Nu inteleg..ura voastra fata de marca Dacia.....mie-mi plac doarece..vad unele progrese...mai mici...dar se vad.

  • xxx, joi, 23.03.2017 12:42

    @El Rumeno Marca mașinii este ca femeia ori o iubești, ori o urăști si totdeauna exista un motiv, totdeauna motivul este mai mult subiectiv. In 2016 au intrat 300 000 mașini, aproximativ 100 000 noi (nu știu cifra exacta) dintre care 30 000 au fost Dacia, deci putem spune ca 30% din romanii care au cumpăra mașini noi, iubesc sigur Dacia (este un scor bun, chiar daca sunt si firme), așa ca, statistic vorbind sigur sunt câțiva care o urăsc si nu vad o problema din asta.