
Deschizător de drumuri
După ce a demonstrat că nu se teme de concurența acerbă din segmentul B, acolo unde este prezentă cu modelul Duster, Dacia a luat decizia să țintească o treaptă mai sus: în segmentul C. Cel mai profitabil din Europa. Aici regăsim mașini de dimensiuni mai mari, care pun accentul pe un spațiu interior mai generos, pe motorizări ceva mai potente, dar și pe mai multă tehnologie.
Intrarea producătorului de la Mioveni în segmentul C se numește Bigster, un SUV care ar putea fi considerat, și nu este tocmai greșit, un Duster mai mare și mai bine echipat. De ce nu este greșit? Pentru că cele două modele împart aceeași platformă modulară și anume CMF-B.
Cu noua Dacia Bigster noi am făcut cunoștință, pentru prima oară, în toamna anului trecut. Acum, cei de la Dacia ne-au lansat invitația de a simți pe pielea noastră cu ce vrea noul Bigster să își impresioneze clienții, dar și cum se simte de la volan SUV-ul de segment C.
Desigur, pentru a nu face discriminări (având în vedere că a fost vorba despre testele internaționale, care s-au desfășurat pe o perioadă mai lungă de timp), am avut un embargou pe impresiile de condus. Acum că a expirat, îți putem spune, în sfârșit, cum se conduce noul Bigster.
Înainte de asta, însă, ți-am pregătit un video cuprinzător cu mașina testată de noi. Adică un Bigster Journey, echipat complet.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI
Citeste si
-
4.2/5Am testat noul BYD Sealion 7, un model care va putea fi comandat și pe piața din România în toamna acestui an. Până atunci, însă, ți-am pregătit un articol în care îți spunem cum se simte de la volan. Citeste tot
-
4.4/5După ce am testat noua generație Skoda Superb, cu ocazia testelor internaționale, acum ne-am întâlnit din nou cu nava amiral a producătorului ceh. Pe drumurile patriei am condus cea mai puternică versiune, în echiparea de top Laurin&Klement. Ne-a scăpat ceva prima oară? Afli din rândurile următoare. Avem, desigur, și un video. Citeste tot
-
4.2/5Am testat noul Audi Q5, în versiunea echipată cu motor diesel de 2.0 litri, care oferă 204 cai putere. Acum că a expirat embargoul de comunicare, îți putem spune cum se simte de la volan noul SUV german. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Libertatea pe care ți-o oferă o mașină decapotabilă este greu de egalat, chiar și atunci când temperatura de afară nu ține cu tine. Noul BMW M4 Competition Cabrio facelift este exemplul perfect de mașină care te încurajează să trăiești clipa atunci când o conduci. Carpe diem! Citeste tot
-
4.1/5Am zburat în Grecia pentru a conduce noul Volkswagen Transporter. Mașina testată de noi a fost varianta E-Caravelle, adică pur electrică. Afli mai jos ce impresie ne-a lăsat și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
Matei_cel_nou, joi, 27.03.2025 13:56
Un model foarte reușit. Sunt convins ca se va vinde bine în vest, nu știu dacă și în România.
-
Snow, joi, 27.03.2025 14:12
Un model interesant, felicitari Dacia ! Mai multe date tehnice ar fi binevenite .... CX ? Masa proprie ? Garda la sol ? Capacitatea de tractare ?
-
cred, joi, 27.03.2025 15:00
cred ca varianta pe gpl e cea mai interesanta. si mai interesanta ar fi o versiune hibrid cu gpl. o fi consumand putin hibridul pe benzina dar la portofel tot mult e. Nimic nu se compara cu gazul la cost.
-
Matei_cel_nou, joi, 27.03.2025 15:37
https://www.autocar.co.uk/car-review/dacia/bigster
-
Matei_cel_nou, joi, 27.03.2025 15:38
https://www.autoexpress.co.uk/dacia/bigster 4.5 stele. Cei care cunosc presa britanica știu ca asta înseamnă 5 stele cu felicitări dar nu e făcută în Marea Britanie.
-
MarS, joi, 27.03.2025 16:05
nu are 4x4? la 32k parca honda si toyota nu mai par asa scumpe :)
-
dan_grc, joi, 27.03.2025 19:26
Așa cum scriam și la prezentarea oficiala din octombrie 2024, Dacia trebuia sa facă acest pas, va fura din clienții unor modele mai scumpe în Europa de Vest, iar pentru România va fi benefic exportul unei mașini cu o valoare mai mare .
-
tot Ghiorghi, joi, 27.03.2025 20:52
https://youtu.be/3NKAo0fXE7E?si=ct2y8jG9jvqMsZ5S Si cei de la Top Gear au testa noua Dacia
-
Adi, joi, 27.03.2025 22:00
La un SUV Dacia, singurul argument e 4x4, garda la sol si pretul, iar voi ati testat coaja asta hibrida stupida, care nu cred ca o va lua nimeni. Eu cred ca masina asta are nevoie de un 4x4 cu un motoras pe benzina o idee mai bun ca cel de pe Duster si se va vinde. Aberatia cu motor electric pe puntea spate cred ca va reduce clientii Dacia, nu va mari numarul lor.
-
Matei_cel_nou, joi, 27.03.2025 22:27
Trebuia sa apară și trompetele anti-Dacia. Interesant e ca Duster se vinde foarte bine în varianta fără 4x4 dar asta nu-l deranjează pe trompețică.
-
Matei_cel_nou, vineri, 28.03.2025 01:47
Autogefuhl: https://youtu.be/kxdbptYzoUE?si=N6LawK8bk9aIqmSr
-
Banditos, vineri, 28.03.2025 06:29
@Adi - deja sunt 15.000 de comenzi pentru Bigster - nu cred ca intelegi pozitionarea lui Bigster fata de Duster
-
eu, vineri, 28.03.2025 09:04
eu am baterie 0,77 kwh la toyota, bigster are 1,1 kwh si cica e mica :) e suficient de mare 1,1 pt o baterie care nu se incarca la priza.
-
nsrei, vineri, 28.03.2025 10:03
poate deschizator de conserve
-
Matei_cel_nou, vineri, 28.03.2025 12:10
Bigster hibrid are baterie de 1.4kWh, la Duster e 1.2. Din reviewul TopGear înțeleg că merge destul de mult doar pe electricitate și recuperează foarte repede energia. Adică o implementare excelenta.
-
Anonim, vineri, 28.03.2025 12:54
Am fost saptamana trecuta la salonul auto international de la Belgrad si am vazut masina . Sincer pretul este foarte mare ( Dacia nu mai poate venii cu avantajul pretului ) . La 32 de mii de euro sunt suvuri full hybrid de la concurenta si aicia ma refer in special la asiatici care dau clasa Daciei la materiale , performante , garantie oferita . La interior este un plastic ordinar peste tot nu ai nici macar 5 cm de material moale la atingere . Cand treci pragul de 30 de mii de euro pretentiile cumparatorului cresc . Desigur fiecare cu optiunea lui eu personal nu as platii banii astia pentru modelul de la Mioveni . Sunt convins ca va avea comenzi si poate timpul va demonstra ca este o masina fiabila . Problema mea ramane la materiale si la modul cum sunt asamblate .
-
Matei_cel_nou, vineri, 28.03.2025 13:15
Ca sa fim exacți sunt SUV-uri concurente care ÎNCEP DE LA 32k. Aici vorbim de echiparea de top. Dacă ai exemple putem vorbi pe concret. Skoda Kamiq e considerabil mai mica, motor 1.0l și începe sub 30k dar prețul sare imediat cum începi să o configurezi. Skoda Karoq e doar un pic mai mica dar cu motorul 1.5l, fără hibrid, ajunge aproape de 40k.
-
ironR, vineri, 28.03.2025 13:34
daca avea 7 locuri era alta poveste!
-
MarS, vineri, 28.03.2025 13:50
Deci Corolla cross e 33k ... dar nu, noi suntem romani nationalisti si bigster e mai tare :))
-
Kap, vineri, 28.03.2025 13:56
Bigster începe cu 23.000 de euro. Și da, aș vrea să văd și eu un SUV hibrid (de dimensiuni comparabile!) pe care s-ar ”plătii” de exemplu 27.900 euro, cât e acest Bigster hibrid Expression (prețuri de listă comparăm, să ne fie clar). Gusturile pentru materiale mai de calitate se plătesc mult mai scump, nici vorbă de preț comparabil. A, că mulți fac rabat la dimensiunea mașinii sau la anii vechime, și asta e adevărat. Să ia fiecare ce-i place dar să nu ne trombonească legat de motive.
-
Matei_cel_nou, vineri, 28.03.2025 14:20
Toyota Corrola Cross e mai scurta cu 10cm. Și acela e prețul de pornire. Aici vorbim de echiparea de top.
-
ds, vineri, 28.03.2025 14:29
Boala românului obișnuit cu berea la PET și care visează cai verzi pe pereți. Ieftin, mult și bun. Vrea Bigester cu 10.000 de euro, că așa crede el că e prețul corect, Ar mai vrea și motor de 3000, interior de X6 M și tablă de inox. șI dacă te uiți ce mașină are în curte dai de o janghină de 500.000 km de pe care curge rugina și chitul. Hyundai Tucson 1.6 de la 32.725 Ford Kuga 1.5 EcoBust manual, de la 30.300 Kia Sportage 1.6 Hybrid de la 34.184
-
dan_grc, vineri, 28.03.2025 14:36
@IronR Mare parte dintre modelele care oferă opțiunea cu 7 locuri sunt înghesuite rău pe al treilea rând de scaune, iar portbagajul dispare aproape complet, sincer nu văd rostul acestei opțiuni, foarte rar este utilă, iar dacă ai familie numeroasă, direct van cu 8+1 locuri .
-
MarDark, vineri, 28.03.2025 14:48
Un prezentator german crede ca VW ar cam trebui sa inceapa sa planga...avand in vedere vanzarile bune ale lui Tiguan de pana acum.
-
Matei_cel_nou, vineri, 28.03.2025 15:37
Pentru a avea opțiune de 7 locuri trebuie să aibă puntea spate mai rigida și implicit o suspensie mai avansată, cea de ar face și versiunea cu 5 locuri mai scumpa. In plus exista Dacia Jogger pentru cei care au musai nevoie de 7 locuri.
-
Anonim, vineri, 28.03.2025 15:38
Un lucru de care am uitat siguranta ! Prefer o masina cu 5 stele mai mica decat un pret mai mic pentru o masina mai mare .
-
Andrei, vineri, 28.03.2025 17:00
Numai ca 5 stele acum înseamnă o grămadă de sisteme dr siguranță active pe care multi le opresc pentru ca le găsesc enervante. De altfel e amuzant cum unii recenzori vorbesc despre 5 stele NCAP și apoi îți arată cum sa îți transformi mașina în 3 stele, ca sa nu te enerveze.
-
Rares, duminică, 30.03.2025 20:36
pt @DS - foarte buna observatia ta, tocmai din acest motiv am trecut cu toate masinile pe EV, ca sa fiu batut la fund din orice pozitie.
-
ktulu22, luni, 31.03.2025 15:30
Am avut ocazia sa o vad in showroom in Viena. Mi se pare o masina foarte buna. desi imparte aceeasi platforma cu Duster-ul, exista o mare diferenta intre ele. Bigster este mai confortabila, mai bine inchegata. Ma gandesc la achizitie, dar pentru Viena, orasul in care locuiesc, parcarile sunt o problema, asa ca astept generatia urmatoare de Sandero. Si daca va fi oportun, Bigster este urmatoarea. Nu am mers cu ea, e adevarat, pentru ca timpul nu mi-a permis. Am trecut intamplator la langa showroomul Dacia. Am vorbit cu agentul de vanzari si imi spunea, ca, comparativ cu generatiile trecute, Dacia a crescut foarte mult. Atat la calitatea masinii cat si la fiabilitate. In ceea ce priveste Duster, am urmarit un clip pe Youtube cu o comaparatie intre Duster si Toyota. Dacia a castigat. Deci hate-ul ca si-l ia Dacia, este din partea unor frustrati care fie au un Golf II de la o "batranica" din Germania, ori nu au deloc, pentru ca monezile nu sunt de ajuns...
Tot repet mereu și mereu: Motor mare aspirat + hibrid făra încărcare la priză este soluția câștigătoare la ora actuală. Ai consum decent, ai cuplu, ai putere. Bate la fund orice diesel, orice full electric. Dacă mai adaugi și prețul rezonabil, și se pare că Renault/Dacia au nimerit-o, haterii Dacia se pot da cu c#rul de pămînt cât vor.