4.2
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu, marţi, 1 aprilie

Diferit

Faptul că producătorii de automobile fac schimb de platforme nu mai este de mult un lucru neobișnuit. Unul dintre riscuri este, însă, ca mașinile să semene prea mult între ele. Cel mai bun exemplu este perechea Renault Captur-Mitsubishi ASX.

La fel, platforma MEB care stă la baza familiei de modele cu zero emisii ID de la Volkswagen a fost împărțită cu mai multe mărci, inclusiv cu americanii de la Ford. Ea se ascunde sub caroseria unor modele ca Explorer și Capri.

Din fericire, constructorul din Dearborn a mers pe un design exterior și interior propriu. Aceeași idee a fost îmbrățișată și de Cupra, dar marca din Martorell a mers puțin mai departe cu această depărtare de familia ID de la Volkswagen.

Noul Cupra Tavascan este dezvoltat, așadar, pe arhitectura MEB. Dacă ar fi să apreciem, pentru un singur lucru, modelul iberic ar trebui să îl apreciem pentru că este diferit. Cel puțin din punct de vedere al designului exterior, dar mai ales din punct de vedere al habitaclului.

Noi am testat versiunea Tavascan VZ, echipată cu două motoare electrice și, implicit tracțiune integrală. Cu alte cuvinte, cel mai puternic Tavascan pe care îl poți comanda în prezent.

Înainte de a afla cum se simte de la volan modelul iberic, ți-am pregătit un video cuprinzător.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

  • Musk, marţi, 01.04.2025 14:23

    si scumpa si slaba, Tesla Model Y o bate cu ochii inchisi. nu inteleg de ce se tot uita lumea la alternative. ba, tesla este peste toate

  • aha, marţi, 01.04.2025 14:33

    "Pentru moment, în România, poți comanda doar versiunea Long Range, cu două motoare electrice, 444 CP și 568 km autonomie." "Tesla Model Y facelift costă 60.990 de euro." Dar ati ramas in urma, nu gluma. Noul Model Y Facelift poate fi comandat inca din februarie si intr-o versiune RWD. In plus, varianta de 60.990 de euro nici nu se mai vinde in prezent.

  • MarS, marţi, 01.04.2025 14:49

    De ce e montata plachia aia centrala stramba? :) Vine mega aiurea vs simetria propusa de avel V al bordului de altfel reusit.

  • l, marţi, 01.04.2025 16:41

    @MarS Ca sa fie orientata spre sofer, cum era si la BMW prin anii 80-90 si la Toyota Supra din aceeasi perioada

  • CU.PLAcere, marţi, 01.04.2025 16:42

    Cea mai frumoasa masina, raportata la concurenta ei (mentionata in articol)

  • George Simion, miercuri, 02.04.2025 03:41

    cupra...cross-carucior..blasfemie!

  • MarS, miercuri, 02.04.2025 09:37

    Design wise nu inteleg de ce unii monteaza un ecran de 14 sau mai mare central iar pt sofer pun un ecranus de 5 ... e f nemasculin si de sarak

  • eu, miercuri, 02.04.2025 12:02

    nu prea vad cum un ecran mai mare ar fi mai masculin si care ar fi beneficiul de pe urma presupusei masculinitati care creste odata cu diagonala ecranului, dar ma rog fiecare e liber sa isi imagineze lucrurile in felul lui. motivul pentru care nu pun un ecran mai mare cred eu ca tine de spatiu si utilitate. chiar daca ar pune in dreptul soferului un ecran mai "de bogaki" mare parte din el ar fi acoperit permanent de volan, manete si chiar de mainile soferului, deci utilitatea n-ar creste odata cu barbatia ecranului :)))