Gigant
Trebuie să recunosc că la început nu am fost fanul mașinilor break. Mi se părea că aveau un caracter prea utilitar și, să fim serioși, în anii '90 și 2000 nici nu aveau cel mai atrăgător design. Desigur, au existat și câteva excepții.
Cu timpul, însă, am lăsat adolescența în urmă, am devenit (sper eu) mai înțelept și am ajuns să le apreciez mai mult calitățile. În prezent, break-urile nu mai sunt atât de prezente în portofoliul de modele ale constructorilor de automobile, dispariția lor fiind pusă, de cele mai multe ori, pe seama SUV-urilor.
BMW este unul dintre producătorii care nu au renunțat la break-uri, în ciuda ofertei bogate de SUV-uri. Poți să optezi pentru Seria 3 Touring sau, dacă vrei mai mult spațiu, pentru Seria 5 Touring.
Acesta din urmă a primit, la începutul anului, o generație nouă și a devenit cel mai mare break construit vreodată de marca germană.
Lungimea depășește acum 5 metri, lățimea se apropie de 2 metri, iar ampatamentul ajunge la aproape 3 metri. Așadar, vorbim despre o mașină uriașă, confortabilă și, mai ales, spațioasă.
Era păcat să o chinui prin traficul din București sau prin aglomerația de pe Valea Prahovei sau Valea Oltului. Așa că am încărcat bagajele și am pornit spre Grecia, pe un traseu de 1.500 de kilometri în care noul Seria 5 Touring mi-a demonstrat că este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi din prezent.
Am avut la dispoziție versiunea 520d Touring, așa că nu a trebuit să îmi fac griji din cauza consumului. Despre toate acestea te invit să citești în rândurile următoare, dar nu înainte de a viziona clipul video pe care ți l-am pregătit.
PREZENTAREA VIDEO A NOULUI BMW 520d TOURING
Citeste si
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.4/5Am avut ocazia să conducem noul Volkswagen Golf GTI facelift chiar acasă la el, la Wolfsburg. Pe scurt, Golf GTI este în continuare definiția hot hatch-ului. Dezbatem subiectul pe larg în rândurile care urmează. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am călătorit la Russelsheim, locul de baștină al celor de la Opel, pentru a face cunoștință cu noua generație Grandland, nava amiral a germanilor. În premieră, Opel Grandland a primit și o versiune electrică. Desigur că noi pe aceasta am luat-o la test, pentru a vedea cum s-a transformat Opel Grandland și cum vrea să se ia la trântă cu rivalii. Până la urmă, Grandland este un SUV compact de segment C, unul din cele mai competitive segmente din industria auto. Citeste tot
-
Matei_cel_nou, luni, 11.11.2024 11:00
Scumpe rău electricele. Mai bine un Serie 5 la 95.000 euro :)) Preț de Tesla X, Porsche Taycan, Lotus Emeya.
-
MarS, luni, 11.11.2024 11:05
95k pt 520d? :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
-
Matei_cel_nou, luni, 11.11.2024 11:30
A, era să uit: Grele rău electricele. Mai bine un 520d la 2 tone :)).
-
Kap, luni, 11.11.2024 11:50
Trebuie să se dea în stambă la orice articol, probabil trollul are target de postări, în care musai să strecoare mici dezinformări sau comparații forțate menite să distorsioneze realitatea. La seria 5 ia prețul maxim cu opționale din articol iar la Tesla X ia echiparea minimă. Dar dacă le luăm invers? Seria 5 Touring pleacă de la 63.300 iar Model X costă și 113.000. Se mai compară, propagandistule? Asta dacă am trece cu vederea diferența de calitate de la interior și toate neajunsurile vădite ale electricei. A, era să uit. Cu 2 tone sau nu, autonomia la consumul obținut de dl. Monenciu bate la acest model pe la 1000 km. Teslăul X de 113.000 de euro ar trebui reîncărcat de minim 2 ori ca să vadă Grecia. X probabil vine de la X ore dormite la reîncărcare.
-
dan_grc, luni, 11.11.2024 11:51
Ați văzut dieselul la 95k, de care va spuneam acum vreo două luni ? :) E foarte bine, așa nu mai cumpăra cocalarii, nu ? Două tone e mai ok decât doua tone și jumătate.
-
Vali, luni, 11.11.2024 13:18
95000 Euro pentru diesel de 2.0??? Mai baieti, exista XC90/V90 PHEV la banii astia. Mai treziti-va din betie. Confort, siguranta, spatiu si putere. Doar sa fii fan semn BMW sa alegi asa ceva.
-
ds, luni, 11.11.2024 13:36
Un articol mai jos vedem că Hyundai revine la butoanele fizice, pentru că asta e cerința pieței. BMW insistă cu aberația.
-
@dan_grc, luni, 11.11.2024 13:38
2 tone??? Diesel 2.0 in anul de gratie 2024. 95000 Euro???? Asta da evolutie. Ma duc acum sa iau una, ca e ceva deosebit. Mai rar gasesti pe piata asa motorizare, asa greutate si la un pret asa de mic. Pentru evoluati exista si altceva: https://www.automarket.ro/stiri/preturi-noul-volvo-xc90-facelift-in-romania-start-de-la-89500-euro-120191.html
-
Un cetățean, luni, 11.11.2024 13:42
S-au activat haterii sa se plângă de prețuri la Bmw-uri noi, niciodată n-au fost ieftine, indiferent de motorizare, Bmw nu trebuie sa fie ieftin, există chinezești acum la prețuri de 3 ori mai mici, adunati-va acolo . Acu nu mai întrebați unde este dieselul ? Mihai, Vali, Tralalali, dormi ?
-
@un cetatean, luni, 11.11.2024 13:48
Pai nu intrebam ca stim unde este: DIZAL e la BMW! Volvo a renuntat complet la motorizari DIZAL. In stirile AM mai citim: Volvo va lansa ES90, EX60, Jaguar se pregateste sa lanseze o electrica de Lux si BMW merge mai departe cu DIZAL :)) pentru ca se adreseaza unora care inca nu au evoluat si pentru ca la ei 95000 euro e scumpa o electrica, dar un Bemveu DIZAL e foarte bun la banii astia. Bagati mare in continuare si cumparati masini ieftine si evoluate ca Bemveu DIZAL.
-
@kap de gumă, luni, 11.11.2024 13:53
Tesla nu are opționale, deșteptule care mănânci ciocolată cu polonicul. Îți lua 5 minute pe site-ul lor sa te luminezi. Hardware-ul pentru pilot automat e vreo 7k și atât. Prețul include totul, e "ful opșăn", pentru ăștia ca tine. Model X e vârf de gamă, glumețule. Cât despre Grecia... Numai un sclav penibil de poate gândi sa facă 1000km fără pauze de odihnă. Cei cu un dram de minte se gândesc să ajungă în concediu odihniți, și ei și familia, în loc sa ajungă la morga. Partea buna e că, statistic vorbind, ceasul bate pentru tine, tic-tac-tic-tac, uite capul de pod, tirul de pe contrasens, pomul unde tragi un pui de somn.
-
@Matei, luni, 11.11.2024 13:59
Seria 5 nu a fost niciodata o masina ieftina, indiferent de motorizare. Nu e un argument sa scumpesti orice electrica. Daca cineva care si-o cumpara poate fi catalogat de multi drept "prost cu bani", macar electricele de volum sa ne fie accesibile noua, celor fara bani.
-
Ryce, luni, 11.11.2024 14:10
Frumoasă aluzie să pozați noul Seria 5 lângă bărci.
-
@Ryce, luni, 11.11.2024 14:18
da :)) nu zic ca masina n-ar fi buna, dar cu o asa amprenta la sol, e ineficienta spatial oriunde altundeva in afara de autobahnul german. cat despre pret, ce sa mai comentam, bmw/audi/mercedes, sunt scumpe prin definitie. sau cum zic cei de mai sus, cand au fost astea vreodata ieftine/accesibile? niciodata.
-
@hater, luni, 11.11.2024 14:22
Nu intrebai tu toata ziua unde mai este diesel la Bmw, c-au renuntat, ca doar sh-uri obosite mai sunt diesel ? Pentru Volvo este mereu o onoare sa-l compari cu Bmw, nu invers .
-
Matei_cel_nou, luni, 11.11.2024 14:25
@kap Tesla și optionalele, baba și mitraliera. Trompetele anti-EV nici nu știu ce vorbesc, dar le place sa vorbească. "Model X costă și 113.000" Da? Și serie 5 costa și 160.000. Tocmai am configurat unul pe BMW.ro. BMW serie 5 nu a fost niciodată ieftin dar 100k pentru un 520d e absurd. Dar na, sunt convins că o să îți iei, că pentru tine e bun prețul. Spargi pușculița în care strângi bani de când erai mic. Cât despre 1000km... Pe lângă ce a zis @kap de gumă... Ai fi de râs dacă nu ai fi de plâns.
-
Andrei, luni, 11.11.2024 14:30
520d la pret de M5 de acum cativa ani. Inca de la generatia anterioara modelul era o barca lunga pe sosea, nu are nimic in comun cu sportivitatea. L-au stricat si pe asta, chinezii nu le mai cumpara si ni le baga noua pe gat. Noroc ca au vreo 20%discount.
-
Kap, luni, 11.11.2024 15:00
Ca de obicei dacă le demontezi vreo exagerare despre electrice, apar eZombii cu atacul la persoană, singurul lor ”argument”. Amuzant să vorbească de ”sclav penibil” unul care scrie la comandă și umple de zoaie scepticii care nu se-nchină la minunățiile electrice scumpe dar neputincioase în afara orașelor. PS A X-a dovadă, trollski citește în diagonală, când spui că poate face 1000 km fără reîncărcare nu înseamnă că-i și faci, dar POȚI, nu și cu electroaca. A propos, pe domnul Monenciu, care a făcut probabil spre 700 km până-n Tasos, cu ce calificativ îl gratulezi? ”Ai fi de râs dacă nu ai fi de plâns.”
-
@@hater, luni, 11.11.2024 15:08
Nu prea poti compara Volvo cu BMW. Sunt categorii diferite. Volvo e pentru familisti si cei care cauta siguranta cand pleaca la drum in vacanta si simplitate. BMW e pentru cocalarii care nu stiu ca mai exista altceva in afara de BMW. In general ei isi iau DIZAL pentru ca nu au bani de combustibil. Ca si rafinament, nu putem compara un diesel cu un bezinar, cu un hibrid cu atat mai putin. In general e masina hotilor, camatarilor, interlopilor, manelistilor, cocalarilor. De aia inca mai promoveaza diesel. La peste 5 metri deja trebuie sa fii atent cand cumperi bilete pentru ferry sau tren la Eurotunnel pentru ca depasesti 5 metri si nu te mai incadrezi la masina, ci altceva. 2 tone pentru un Diesel e iarasi de toata jena pentru ca daca ai de platit taxe de drum in alte tari, te rup. Acolo unde putoarea e "pedepsita" dieselurile sunt moarte demultisor. Iar despre autonomie, iarasi nu avem ce discuta pentru ca un PHEV isi face treaba excelent: scoate putoarea din orase si la drum lung nu sunt probleme. Consum de 7,1 l/100 km pe ultimii 3000 km la un XC90 PHEV. Nu am ramas niciodata in pana de benzina, baterie sau cu vreo anvelopa intepata.
-
Andrei, luni, 11.11.2024 15:36
Pe vremuri 520 era pentru snobii care vroiau bmw Executive. Cunoscătorii luau 335, i sau d. 95000 pentru un 520d e aberant. Sigur sare de 100.000 cu vopsea si jante. Nu ai cum sa justifici asa ceva, la pretul asta sunt masini mai bine dotate si cu motorizări mai bune. Oare cât ar costa un 550d, dacă ar mai exista în oferta? Acela cu 3l 6 cilindri 4 turbine. Sigur peste 150.000.
-
Dizăl Rulz Forevăr, luni, 11.11.2024 17:07
2.0 diesel la preț de Porsche Panamera 3l. A înnebunit lupu'.
-
@dan_grc, luni, 11.11.2024 20:51
Ia uite ce se testeaza in Germania la 94730 Euro: https://youtu.be/xcsOt2ubZbY?si=DFo4A3oIZqM-9hpt PHEV de 455 CP cu aproape tot ce iti trebuie. Trebuie sa iti lipseasca multe la cap ca sa alegi o troaca dizal in anul de gratie 2024!
-
Gigi, luni, 11.11.2024 21:49
In loc de Gigant, mai bine titlu ar fi: Mare, imputita si puturoasa. Trebuie mentionat faptul ca putoarea si poluarea face din ce in ce mai multe victime si cu toate acestea, vedem inca note de 4,6 de la publicatii auto care ar trebui sa ajute oamenii sa se orienteze catre masini mai putin poluante. Mai ales ca: https://adevarul.ro/stiri-interne/evenimente/orasul-din-romania-unde-locuitorii-spun-ca-aerul-2400939.html Deci sa dai 4,6 stele pentru un diesel care mai si costa 95000 euro, mi se pare articol platit de BMW care pierde mult pe piata chineza si vrea sa compenseze cu bani de la fraierii europeni. Dar nu cu orice pret, ci cu cei 95000 euro mai nenorocesc si multe alte persoane nevinovate care mai stau la semafor sau trec printr-o parcare in timp ce meltenii tin motorul diesel pornit ca sa se incalzeasca iarna sau sa se racoreasca Vara. Nu stiu cum dati voi stele, dar cand sunt atatea optiuni mai putin poluante, mai puternice si cu un consum de benzina asemanator, pareti ca nu prea stiti despre ce vorbiti. Cat va plateste BMW ca sa le faceti reclama?
-
ds, marţi, 12.11.2024 08:44
@Gigi Stai calm! Nu sunt fan diesel dar, hai, să nu confundăm bmw-ul ăsta de 95.000 cu vreun cârcăiag de 2000 de euro cu dpf-ul gol și toate cele. Una-i una alta-i alta. Poluarea nu vine de la asta, vine de la toate putregaiele aduse de samsari în atâția ani, turisme, camionete, dubițe și toate jafurile ce le vezi pe șosele. Când o să se poată posta și poze pe comentarii promit să postez niște jafuri de autobuze ale unei mari primării din țară. Când pleacă de la semafor nu mai vezi dacă treci pe verde sau pe roșu. Iar cine își permite o așa mașină, să fii convins, n-o ia s-o frece-n oraș, o ia predominant pentru drumuri lungi.
-
@ds, marţi, 12.11.2024 09:49
Nu o fi ea veche, dar tot diesel consuma si tot putoare iese pe teava. Iar la 95000 euro si 2 tone, e reteta perfecta pentru faliment, cand sunt alte optiuni mult mai evoluate. Si daca te uiti la cum o duce BMW si alte marci, nu e de mirare ca pierd teren repejor. Anul trecut au vandut bine electrice si s-au mai scos, dar daca continua sa bage diesel, cred ca vor pica si mai tare. Volvo in schimb a aratat ca se poate si fara diesel. Au vandut mai bine decat altii si fara diesel. Mie mi se pare ca BMW vrea sa dovedeasca cu masina asta ca pot fi si dieselurile scumpe, grele si slabe ca putere. 4.6 stele probabil din 10 posibile nu 5.
-
ds, marţi, 12.11.2024 10:42
@ 9.49 Păi hai s-o luăm băbește: - Norma de poluare euro 6 înseamnă CO 1g/km la benzină și 0.5 g/km la diesel. Oxizi de azot - NOx 0.06 g/km la benzină și 0.08 g/km la diesel. PM 0.0045 g/km benzină injecție directă și la fel Diesel. Deci valorile sunt, cu o singură excepție, în favoarea dieselului. Repet, sursa poluării sunt janghinele de pe străzi și faptul că primăriile stau cu mâinil-n sân și nu introduc restricții în zonele dens populate și centrale.
-
un cetatean, marţi, 12.11.2024 12:20
Un diesel de 3.0 costa la fel, un i5 de 130k e mult mai ok ca pret Bmw vinde mai multe electrice si hibride decat Volvo, hatere
-
Banditos, marţi, 12.11.2024 13:09
Sunt parcari supraetajate unde si cu o masina de 4,5-4,7m e dificil sa intri/iesi. Cu dricul asta ce poti face? E super ok sa ai cum sa transporti catel si purcel dar apoi incepi sa dai ture minute bune in cautarea unui loc de parcare in care sa-ti amarezi pachebotul fara riscul sa-i zgarii zmaltul.
-
Matei_cel_nou, marţi, 12.11.2024 13:28
@ds Primăriile stau cu mâinile în sân pentru că toate sondajele pe care le fac arată că nu ar mai fi votati dacă ar introduce restricții sau taxe. Problema e la alegător. In Londra s-au introdus restricții și taxe usturătoare, apoi au fost extinse, și primarul a fost reales, sau noul primar a câștigat alegerile deși a promis sa mențină sau sa extindă taxele. Și, ca sa nu sară repede habarniștii rasiști și islamofobi, menținez ca taxa pentru acces în centru (congestion charge) a fost introdusă de in mandatul lui Ken Livingstone (laburist), dar studiile s-au făcut înainte. Contra-candidatul Steven Norris s-a opus puternic și a pierdut. Livingstone a fost apoi re-ales. Dupa el, Boris Johnson (conservator) a menținut taxa (dar nu a extins-o, cum era plănuit) si a fost re-ales, la fel și Sadiq Khan. Deci iată ca atât politicieni de stânga cât si de dreapta pot lua masuri restrictive fara frica de a pierde alegerile. Asta pentru ca electoratul intelege utilitatea lor. La noi lucrurile nu se vor schimba decât atunci când se va schimba mentalitatea de ghiolban.
-
dan_grc, marţi, 12.11.2024 22:00
Chiar eram îngrijorat ca nu va mai veni acest test, ca prea întreba viitorul posesor de electrică chinezească unde este dieselul, stați liniștiți cu prețul, există și seria 3 diesel, tot electrificat, mild, la preț de chinezească " ieftină ", plus X1, X2, X3, X5, X6, X7, seria 7, toate ȘI cu variante diesel, BMW ofera de toate, deocamdată pare cea mai bună strategie .
-
@dan_grc, marţi, 12.11.2024 22:45
La prețul asta tu o poți achiziționa spre sfârșitul secolului. Nu bate, nu trăncăne, desigur. Noi stăm liniștiți dar tu vad că tare mori de grija noastră.
-
Eu, miercuri, 13.11.2024 01:39
Având în vedere că e ultima generație cu motor termic e normal ca un amărât de diesel 2.0 cu o singură turbină, pe o mașină de 2t, să coste 100.000. În sensul că e o mașină de colecție. Poate cumpără Țiriac una.
O masina urata-n draci. Technologic no comment, dar la cum arata... speram ca pozele sa fie de vina, dar apoi am vazut o si in viata reala... mai rau decat in poze. Am impresia ca unii constructori intentionat strica design-ul la unele generatii ca apoi indiferent de ce scot dupa sa arata mai bine...