BMW Seria 5

4.4 Benzina BiTurbo (M550i) 462CP 4x4 Aut8
4.6
de Mircea Meşter, vineri, 7 iulie

Uzina

Când te îndrepți dinspre Munchen spre zona nord-vestică a Austriei, în față ți se ridică un perete muntos. Este prima redută a Alpilor înainte ca aceștia să se dezvolte într-un lanț care din avion pare interminabil. Aici, unde piscurile încep să se dezbrace de vegetație, dai de o zonă pitorească și care mustește de liniște. Ești în Berchtesgaden, o comună muntoasă cunoscută în special pentru faptul că a reprezentat zona de relaxare a lui Adolf Hitler în perioada celui de-al treilea Reich. 

Locul e fabulos. De jur împrejur ai ziduri de stâncă, iar pe unul dintre vârfurile astea, ca-ntr-un cuib de păsări răpitoare, se află un hotel pe care îl poți accesa pe un singur drum de acces, o șosea care șerpuiește fără oprire până sus sau până jos, în funcție de sensul de mers. Ăsta e și motivul pentru care locul a primit porecla foarte inspirată "Cuibul Vulturilor".

Aici, în zona asta plină de poveste și de viraje, mă întâlnesc într-o dimineață răcăroasă, în care zăpezile târzii din Alpi încă se văd de jur împrejurul meu, cu noul M550i xDrive. E un reprezentant special al familiei Seria 5, pentru că e singurul V8 pe care-l pune BMW la dispoziție până la apariția viitorului M5. 

O scurtă introducere, să știm cum să-l luăm. E puțin cam complicat, dar merită puțină atenție.

BMW și-a împărțit recent mașinile în trei categorii. Prima este cea a familiilor "normale" de versiuni, care încep cu un diesel sau o benzină de bază și merg până spre șase cilindri în linie. Avem, apoi, gama i Performance, care ascunde versiunile hibride plug-in (și, în viitor, electrice) ale modelelor BMW: deocamdată, noi cunoaștem și putem cumpăra 330e, 530e sau 740e.

În sfârșit, a treia categorie este gama de versiuni M Performance, în care se încadrează între versiunile BMW clasice și vârfurile M2, M3, M4, M5 și M6. În general, acestea sunt recunoscute prin denumiri complicate care combină litera M cu numele clasice de versiuni: M140i, M240i sau M550i.

A nu se confunda modelele M Performance cu pachetele M Sport, opțiuni prin care clienți versiunilor clasice BMW își pot condimenta mașinile cu kituri estetice și pe alocuri tehnice care fac ca până și un 520d să arate ca un M. Versiunile M Performance Și M-urile pline sunt construite și setate de inginerii diviziei BMW M, în timp ce celelalte sunt compromisuri de imagine care nu oferă performanțe, ci cel mult prestigiu.

Gata, lecția de așezare în spațiu s-a terminat, trecem la treabă.

  • Nicu, vineri, 07.07.2017 11:06

    Din cate stiu eu, la vanzare putem gasi atat 225xe iPerformance cat si X5 xDrive40e iPerformance

  • mircea, vineri, 07.07.2017 11:41

    @Nicu Desigur, enumerarea e una ilustrativă, nu avea pretenția să fie o listă completă. De altfel, X5 hibrid plug-in are test pe Automarket de ceva vreme: http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-bmw-x5-hibrid-70745.html

  • Adi, vineri, 07.07.2017 13:19

    Bordul ala e din anii 2000...

  • Andrei, vineri, 07.07.2017 16:45

    @Adi Esti optimist, mie nu mi se pare din mileniul asta. Dar e ceva mai modern decat la Audi. E Classe le da ... clasa...

  • mike, sâmbătă, 08.07.2017 11:17

    E63 AMG S 4Matic+ 0-100 km - 3,3 secunde

  • OPC, sâmbătă, 08.07.2017 13:51

    Corect dar asta e omologul lui E 43 AMG , respectiv Audi S6 , poate si al unui Lexus GS-F care e undeva intre M5 si M 550i .

  • Adyi, sâmbătă, 08.07.2017 15:57

    Ce dracu faci cu 460 cp,4×4 de la Comarnic la Brasov intro zi de vineri?

  • Adyi, sâmbătă, 08.07.2017 16:02

    Testati bai frate masini normale pentru oameni normali nu bombe cu niste preturi exorbitante care si le permit 4-5 prosti in romania si le folosesc sa se duca la piine!

  • Adyi, sâmbătă, 08.07.2017 16:06

    Ce draq faci cu 460 cp,4×4,V8 de la Comarnic la Brasov intro zi de vineri?

  • vianu, duminică, 09.07.2017 22:53

    De parca nu gasesti teste si cu masini normale, iaca s-a trezit nemultumitu' ca n-are ce face cu uzina asta romanu nostru care merge de la Comarnic la Brasov intr-o zi de vineri...ce tragedie nationala frate! daca nu stii ce faci cu ea...faci exact acelasi lucru ca si cu una de 100 un cal, cu o cazatura luata din targ cu numere de Bulgaria, cu una in leasing sau una furata din Constanta. Multumit? Daca nu, poti merge pe jos, pe bicicleta sau cu CFRu' pana la Brasov. On-topic...unul dintre cele mai bune articole din ultima vreme, se simte ca masina a placut. PS...un test cu Nano cam pe cand? Daca merg intr-o vineri de la Comarnic la Brasov? Am auzit ca asafac toti indienii de pe traseu: ii pun manere si il imping ca pe un carucior....e adevarat ce se spune?

  • Nelu Pantofaru', luni, 10.07.2017 09:42

    Felicitari Automarket pentru Test! Ma bucur ca am ocazia sa vad teste si cu astfel de masini... o fiara pe 4 roti.