
Skoda Yeti
Domesticirea
Skoda a ales denumirea Yeti pentru primul sau SUV compact pentru a scapa de o problema. Pentru ca are dimensiuni compacte si un look atipic pentru un SUV, capacitatile off-road ale primului reprezentant Skoda din segment ar fi fost privite cu scepticism in lipsa unui nume care sa evoce inaltimile. Miscarea le-a iesit cehilor, iar masina in sine nu a avut probleme majore pe drumurile forestiere care urca in Bucegi pana la platoul Babele. Ceea ce inseamna ca mutarea a insemnat si ceva munca aditionala la nivel tehnic. Si pentru ca totul sa aiba rost si logica, platforma Golf - care a stat la baza constructiei modelului ceh - isi face inca o data datoria. Cel mai impresionant aspect este insa spatiul interior, fata pozitiva a designului angular al zonei in care se imbina plafonul cu hatch-ul posterior.Citeste si
-
4.5/5Pentru prima oară în lunga sa istorie, Mercedes-Benz Clasa G poate fi comandat acum într-o versiune pur electrică. Noi am testat-o pentru a-ți spune cum se conduce, dar și dacă celebrul off-roader și-a pierdut din esență odată cu adoptarea unui sistem de propulsie electric. Avem și un video. Citeste tot
-
4.4/5Land Rover Defender este un adevărat rock star în lumea auto. În 2020 a primit o nouă generație, după 4 ani de pauză, și a devenit mai bun din toate punctele de vedere. Anul trecut au venit o serie de îmbunătățiri care să-l facă și mai relevant. Dacă s-a reușit, afli din rândurile următoare. Avem și un video. Citeste tot
-
4.3/5În garajul Automarket a aterizat Mazda 3. Nu, nu este vorba de vreun facelift sau un nivel de echipare diferit, ci este vorba despre o nouă motorizare. Mazda 3 tocmai a primit un motor de 2.5 litri benzină, aspirat natural, conectat la un sistem mild-hibrid. Versiunea se numește E-SkyActiv G și va reprezenta motorizarea de bază pentru acest model. Citeste tot
-
4.2/5Am testat cel mai nou și, probabil, cel mai controversat model Alfa Romeo. Acesta se numește Junior și este un crossover de segment B, realizat pe noua platformă Stellantis. Totodată, Junior va fi primul model electric din istoria Alfa Romeo, dar pentru moment noi am testat versiunea termică. Citeste tot
-
4.3/5EV3 este mezinul familiei de modele cu zero emisii EV de la Kia. Un SUV subcompact, eficient și accesibil, comparativ cu frații săi mai mari, care trebui să convingă clienții că este momentul să treacă la o mașină electrică. Are șanse? Asta am încercat să aflăm în testul nostru. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
Adrian, vineri, 16.10.2009 19:00skoda
Este un model reusit.Cand o sa intre la reduceri o sa fie un best-seller.
-
catalinB, vineri, 16.10.2009 23:43
unde ati scris: "Dupa ce acum doua luni am avut pe mana motorizarea diesel de 140 de cai putere" va durea mana sa puneti si un link?
-
BurningFlame, sâmbătă, 17.10.2009 00:13@admini: ce minciuni sfruntate!
"Compenseaza insa modul de rulare off-road si sistemul inovativ de asistenta la coborarea in panta, patentat de Skoda." aaaa, aud, cine, cand, cum??? adminilor, cand patenta land-rover sistemul asta pe prima generatie de freelander, voi probabil chiuleati de la scoala... rusine iar!
-
bbb, sâmbătă, 17.10.2009 00:15SUV?
Designul e discutabil, in stilul mult-prea auster al celor de la VAG, care oricum ar desena masina, tot a tanc arata. Dar, IN NICI UN CAZ nu e SUV! Atat dimensiunile, cat si gadgeturile, in special tractiunea 4x4 o pozitioneaza cel mai bine ca un crossover (adica din gama Suzuki SX4, Fiat Sedici, Nissan Qasqai). Adica, o masina de oras cu tractiune integrala, dar totusi fara capacitati de off-roader.
-
raaul, sâmbătă, 17.10.2009 09:23
in cazul motorizarii de fata, dieselul pare a fi combinatia ideala pentru aceasta masina. 1.8 benzina e un compromis din punctul meu de vedere, iar cuplul de 250Nm nu e impresionant...poate lipsa "culturii" a motoarelor pe benzina la noi in tara...isi face efectul si la mine.asta e parerea
-
mircea, sâmbătă, 17.10.2009 10:06@BurningFlame
Elegant, ca intotdeauna :) Ai dreptate partial. Sistemul de asistenta la coborarea in panta le apartine intr-adevar celor de la Land Rover, insa modul in care functioneaza el pe Yeti este de sorginte Skoda. Sau VW Group. @bbb Te contrazic atat eu, cat si toate celelalte publicatii auto din lume. Sau chiar producatorul. Desi nu pare din poze (unde, repet, pare o compacta ridicata), Yeti are toate caracteristicile unui SUV compact. Qashqai e crossover? Pentru ca asa au incercat sa il marketeze ei. Nu avea nicio sansa la vanzari in bataia cu Tucson si Sportage, astfel ca au incercat sa ii inventeze un segment al sau. Hai sa nu ne pacalim. Toate sunt SUV-uri compacte. Le recomanda atat dimensiunile, cat si sistemele - uneori foarte dezvoltate - pe care acestea le utilizeaza pe teren accidentat. Yeti ARE capacitati de off-roader. Try it. Numai bine.
-
raaul, sâmbătă, 17.10.2009 11:08hmm
daca cuplul de 250 Nm nu e impresionant..te invit sa te urci intr-un 2.0 tdi de 140 cai sau 170 cai si apoi te dau si eu o tura cu un 1.8 tsi sa-mi spun ce traiesti :) o sa vezi ca te sperii cand nu te mai scoate din scaun timp de secunde bune de la 1.500 la 6.5000 :)
-
BurningFlame, sâmbătă, 17.10.2009 11:09@ admini, mircea mester
... imi cer scuze, eu nu stiu sa fiu elegant. am pretentii de la singura revista on-line pe care o citesc si nu menajez lumea in indemnurile mele de a-i face sa-si faca treaba cu profesionalism. se poate vedea si din comenturile la adresa altor vizitatori/useri ca lucrez "fara manusi". un weekend pe cinste va doresc!
-
mircea, sâmbătă, 17.10.2009 11:21@BurningFlame
Cu respect. Ai inteles semantica problemei semnalate de tine, da? :)
-
Andrei_VVB, sâmbătă, 17.10.2009 12:12
2.0 TSI de 170 cp? Cred ca e o greseala totusi
-
mircea, sâmbătă, 17.10.2009 12:53@Andrei_VVB
Nu e deloc o greseala. Iata: http://www.automarket.ro/masini-noi/volkswagen/tiguan-20tsi-4motion-m6-170cp-sportstyle-4762/specificatii.html
-
lexion, sâmbătă, 17.10.2009 14:36Exagerata nota
Echipa Automarket, vreau sa va spun ca ma-ati dezamagit la acest test. Avand in vedere ca ati vazut si testat multe multe alte masini si aveti un termen de comparatie, nu inteleg cum ati putut sa ii dati nota 9 la interior si la calitatea materialelor. Masina NU ARE chederele de la geamurile usii mascate sau vopsite in culoarea interiorului. Este aceeasi tabla din exterior care se vede grosolan in tot interiorul. Chiar in poza in care sunt fotografiate locurile din fata, masina are exteriorul rosu, interiorul gri si alb si o dunga rosie ingrozitoare care se vede in jurul fiecarui geam. Strica tot interiorul si orice imagine de calitate si rafinament. La fel este si la cea mai luxoasa si scumpa Skoda, adica Superb, poti avea exteriorul negru si interiorul crem, ca se vad dungile negre de la geamuri, in tot interiorul. Am vazut Ford Escort din 93' care are mascate chederele cu plush si Opel Astra din 94 care le are vopsite in culoare interiorului, si masini concepute si construite mult mai ieftin, care arata mult mai placut la interior. Plasticul de la manerele din interiorul usilor, sunt un plastic masiv folosit si pe Fabia si pe Superb, este acelasi folosit pe toate Skodele, ca sunt ieftine sau scumpe. NU va pot lua in serios pentru niste butoane "perfecte" care au luat nota 9 . Iar daca motorul 1,8 a consumat mult, ce ziceti de cel de 1,2 care are aceesi greutate de dus dar cu o putere mult mai mica? Acest test nu mai seamana cu unul obiectiv si drastic cu care m-ati obisnuit, seamana mai mult cu o reclama.
-
slv83, sâmbătă, 17.10.2009 16:19totusi....
Am vazut ca noul Yeti s-a bucurat de referinte bune!Totusi,in banii astia as opta pt un Suzuki Grand Vitara,datorita faptului ca este mult mai capabila in off-road(diferential central blocabil,reductor) si are un design mult mai de SUV.Poate Mircea si echipa vor face un test variantei cu facelift!
-
mircea, sâmbătă, 17.10.2009 17:04@lexion
Ce trebuie sa intelegi e ca, uneori, punctajul nu reflecta doar opinia personala a redactorului, ci pozitia efectiva a modelului in segment. Pentru ca - repet - notele testelor de pe Automarket sunt acordate luand ca termen de comparatie strict modelele din segmentul respectiv. Din fericire pentru Yeti, adversarii din segment stau mai prost la multe capitole. Si asa a urcat modelul ceh in punctaje. Nu exista reclame in continut editorial pe Automarket. Nu au existat si nu vor exista niciodata. Imi rup diploma daca se va intampla asa ceva vreodata aici. Numai bine.
-
brcck, duminică, 18.10.2009 00:57grand vitara
da,mi se pare o idee ff buna.Pe cand un review la testul drive ul cu Suzuki Grand Vitara,o masina care din pctul meu de vedere arata ff bine estetic,si are capacitati off road cu mult peste alti "offroaderi" autoproclamati.
-
mihai, duminică, 18.10.2009 10:42pfff skoda ....premium
eu inteleg ca a fost bine la munte dar sa ajuga masinuta asta sa aiba un interior cotat mai bine decat volvo, audi, vw, alfa romeo, e deja absurd, oricat de mult v-au plimbat cei de la skoda....
-
JP, duminică, 18.10.2009 13:06Domesticirea?
De ce "Domesticirea"? Yeti e o creatura mitologica, nu vreun animal salbatic.
-
mircea, duminică, 18.10.2009 13:17@JP
Yeti nu este o creatura mitologica, ci o creatura care face parte din ramura criptozoologiei. Exista chiar dovezi ca Yeti exista - fire de par sau urme neelucidate. Ultimele gasite undeva prin luna octombrie a anului trecut. Creatura asta, cunoscuta la noi in forma "Omul zapezilor", nu a fost inca efectiv vazuta, insa unii considera ca exista. Daca imi permiti, daca Voda poate sa fie salbatic si zalele-i sa-i zuruie crunte, lasa-ma sa cred ca Yeti poate fi ceva mai salbatic decat Voda :) @mihai In segmentul din care face parte Yeti, singurul model cu materikale interioare mai inalte calitativ este Tiguan. Lucru pe care - ai ghicit - l-am spus de fapt in test. Testele noastre si punctele aferente sunt realizate de modele cu referinte stricte la segmentul lor. Pentru ca, altfel, S-Klasse are interior mult mai bun decat cel al lui Yeti. Absolut corect :)
-
hrn, duminică, 18.10.2009 18:45Creierii muntilor
Pretentioasa expresie, eu zic ca in context era mai aproape de adevar genunchii muntilor. Pe acolo isi fac gratare papucii cu termopane...
-
BurningFlame, duminică, 18.10.2009 20:59@ mircea mester
intelesesem de la inceput :) , mi s-a parut doar fortata folosirea termenului "inovativ". inovativ mi se pare un sistem in sine (land rover), nu schimbarea modului lui de functionare, aceasta din urma putand fi trecuta eventual in categoria imbunatatiri...
-
Horizon, marţi, 20.10.2009 14:35Calitate / Pret
din pacate 10/10 e mare exagerare si oricum asta probabil va refereati la 1.2 105 cai si cam 15500 euro versiunea active dar la care lipsesc atractiile principale ale lui yeti sau mai precis cam tot ce e laudat la yeti: 4x4, Functia Off-Road, probabil si o garda la sol mai mica decat restul, normal fara scut de protectie motor din otel (probabil va fi ceva de plastic sau nu vafi deloc).Cu siguranta nici materialele nu vor fi de calitatea celor a versiunii ce ati testat-o si mai mult ca sigur nici antifonarea nu va fi de calitatea versiunii testate. Face-ti un test cu yeti 1.2 105 cai versiunea active si mai vorbim.
-
ironR, vineri, 23.10.2009 11:19pam-pam
ce a uitat sa specifice producatorul este ca' cu versiunea 1.2 se pleaca numai din panta, coborare mai exact! Asta prinde suta? Chiar sunt curios. Macar la qashqai care nu e suv ci e crossover - deci inferior, au fost mai simtiti si au inceput de la 1.6 motorizarea, chiar si asa...nu e f mult, dar totusi. Cum s-o simtii in Yeti cel fioros cand transporti 5 persoane + bagaje, cat va consuma in conditiile in care 1.8 a ajuns la 8%, probabil ca la 12% cel putin - mers la consum :)) ! Oricum nu-l cumpara nimeni p-asta de 1.2, dar au pus la misto ca sa zica ca incepe de la 15,000, si cand te duci primesti un motor de matiz in cutie de tanc.
-
gabi, duminică, 25.10.2009 22:52pt ironR
prietene, motorasul ala de 1.2 scoate peste 100 de cai. Eu il consider unul dintre ele mai bune motoare ever din clasa mica si e un foarte bun inlocuitor pentru obositul 1.6 102 cp
-
ironR, luni, 26.10.2009 13:34@gabi
aaa...motorul ala 1.6 MPI nici nu credeam ca-l vor mai pune pe octavia 2, dar m-am inselat! ce pacat, cu el fac concurenta la logan 1.6 MPI 90CP. F bine ai zis: e un MOTORAS pentru clasa MICA nu pt o asemenea dimensiune, si nicidecum pt pretentiile unui SUV. Cred ca era mai indicat un 1.4 la 120 - 170 CP...indicat si nu bun, parerea e aceeasi: masina mare, motor mare (minim 1.8) si diesel! Un motor din clasa mica scos ever il vei vedea pe Alfa Romeo MiTo cu 1.4 si 170 CP prezentat pe 15 septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt. Skoda au motoare puternice si fiabile, nu trebuia sa apeleze la cacatul asta de 1.2 litrii!
-
Reno F1, sâmbătă, 31.10.2009 11:10
Ruda saraca a WW!
-
gabi, duminică, 01.11.2009 22:49motorasul de 1.2
face suta in 11.8 secunde. nu mi se pare asa jenant. jenant mi se parea sa puna un motor de 1.4 si 80 cp pe yeti :D Si apropo, skoda nu produce nici un motor, iar motoare puternice sunt doar cateva. cele mai multe is mediocre sau medii!
-
miau, luni, 16.11.2009 20:5415466 eu ?
Ce sa mai zic ca in aia 15466 (yeti 1.2 105cp 4X2 !) nu ai nici macar AC care mai scoate din buzunar 1038 euro, mai lipsesc si alte mici "nimicuri" de bun simt ca: computer bord - 145 eu, cotiera - 160 eu, oglinzi electrice si incalzite 91 eu, proiectoare ceata 167 eu, suport lombar scaune fata 63 eu etc. Doar cu acestea am ajuns la un scor minim de 17130 eu si nu i-am pus si scut metalic :)) .
-
Liviu, miercuri, 23.12.2009 11:46
e urataaaaa !
-
george, duminică, 09.05.2010 00:14pret
as dori sa cumpar o skoda octavia SH 2008 max.orientatima la pret pls
tare rau masina asta