Renault Scenic facelift

1.6 dCi 130 CP MT6 XMOD Privilege 5 locuri
4.4
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, marţi, 11 martie

Dosarele XMOD

Primul monovolum de la Renault a fost lansat în anii '80 şi se numea Espace. Ulterior, francezii au simţit nevoia de modele mai mici în acest segment, aşa că au creat Megane Scenic şi chiar Modus. Cu timpul, Scenic a devenit un nume de sine-stătător, cu toate că era bazat în continuare pe gama Megane, la fel cum celelalte monovolume de segment C de pe piaţă sunt bazate pe platforma tehnică a compactei din gama constructorului care le-a creat pe amândouă.

La un moment dat, Scenic a ieşit din oferta Renault pentru România, pe fondul vânzărilor slabe, fiind oferit doar fratele mai mare, Grand Scenic. Respectivul model avea o versiune cu şapte locuri menită să acopere parţial şi locul lui Espace, un alt monovolum Renault care nu era disponibil în orice reprezentanţă Renault. Se pare că românii au trecut direct la trend-ul SUV-urilor drept maşini de familie şi au integrat monovolumele în aceeaşi categorie cu break-urile, dacă nu chiar într-una mai obscură, deşi nu merită acest lucru. Ce trebuie să reţinem este că în cazul monovolumelor adevărul este dincolo de noi, românii, şi că aceste modele chiar au un scop bine definit în industria auto.

Noul Scenic XMOD, o versiune crossover a monovolumului compact franţuzesc, vrea să schimbe acest lucru, în măsura în care se pot realiza vânzări pe această nişă în România. El plusează faţă de un monovolum obişnuit prin ornamentele de culoare gri montate pe barele de protecţie şi pe pragurile laterale, menite să-i asigure un look de SUV, o gardă la sol ridicată şi un sistem de asistare a tracţiunii pe teren dificil (Extended Grip).

Din păcate, nu avem tracţiune integrală, cum oferea strămoşul Scenic RX4. Suntem dezamăgiţi de lipsa acestui sistem deoarece până şi aspectul lui Scenic XMOD ne lasă să credem că are puţin 4x4 în el, dar fişa tehnică ne spune altă poveste.

  • mishazaitev, marţi, 11.03.2014 15:35

    Nu inteleg de ce sustineti ca trebuie "evitate" pe cât posibil situaţiile de genul ... (noroi), deoarece anvelopele restricţionează până şi maşinile cu 4x4 la acest capitol. Din cate stiu eu masina vine echipata cu anvelope m+s.

  • Arhitect, marţi, 11.03.2014 16:11

    Felicitari pt unul dintre rarele articole despre categoria monovolume , " cenusareasa" pietei auto din Romania. Romanii familisti vor doar SUV -uri si sedan-uri, pt ca nu vad altceva in showroom. Asteptam un test drive cu noul Citroen C4 grand Picasso !

  • jiji, marţi, 11.03.2014 17:21

    Si Opel Meriva e mai rapid pana la 100. In text scrieti ca doar Ford 2.0 e mai rapid.

  • P&T, marţi, 11.03.2014 17:26

    Zafira il face varza la toate capitolele . Totusi exagerata nota pentru modelul acesta!

  • gun cometa, marţi, 11.03.2014 18:41

    Noul Yeti Elegance 4x4 2.0 TDI CR DPF 140cp este la 25500e. AAAUCII! :))

  • Cineva, marţi, 11.03.2014 19:32

    @gun cometa Daca vrei sa fii luat in serios, hai sa nu comparam mere cu pere. La aprox 25.000 euro iti iei un Koleos facelift 4x4, care-l pune-n fund pe acest Yeti mai urat ca Muma Padurii. Ce sa mai vorbim de noul Qashqai... Qashqai chiar arata bine din toate punctele de vedere. Dar aici nu vorbim de crossovere, ci de monovolume cu adaptate drumurilor proaste si vacantelor la munte. Nimic mai mult. Exista o masina potrivita pentru fiecare ocazie. Acum depinde cat il tine buzunarul pe fiecare.

  • @jiji, marţi, 11.03.2014 19:34

    Zafira ar trebui sa ia lectii de la primul monovolum compact de pe piata.

  • unckle, marţi, 11.03.2014 20:12

    Foarte interesant cum producatorii ne dreseaza sa acceptam preturi de 25000 pentru niste masini banale, lipsite de orice "special thing" care le-ar deosebi cu ceva de concurenta. Traim in era in care o incalzire in scaune costa 2 euro, un LCD si softul de navigatie alti 2euro (cu tot cu amortizarea R&D), gadgeturi "futuriste" acum cativa ani se gasesc "la kil" in containere made in china ... si totusi navigatia de pe logan costa 300E, scaune incalzite nu are disponibile .. nu mai vorbim de camera pentru mersul de-andarătelea ... si costa 12000. Iti pune o alta emblema, iti pune si un plastic mai moale ... o inalta un pici si ii baga un motor ceva mai nou ... et voilla, 25000euro .. wtf??? 7,1 la 130km/h arata (inca o data) ca motorul mic nu-i pentru toti clientii (din fericire, neavand autostrazi, romanii sunt avantajati aici)

  • mda, marţi, 11.03.2014 20:48

    @unckle Gresesti. Lucrurile nu sunt chiar atat de simple. Iti scapa anumite lucruri. Sistemul de navigatie de pe Logan de exemplu e diferit de sistemul de navigatie de pe acest Scenic. Logan are Medianav- un sistem intuitiv, dar simplu, care-ti ofera strictul necesar, pe cand Scenic are R-Link. R-Link e ceva mai sofisticat cu internet, diverse aplicatii, functie de recunoastere vocala etc. Pana la urma totul se reduce la bugetUL personal si de ce ai cu adevarat nevoie. Faptul ca n-ai da tu banii astia, nu inseamna ca toti sunt ca tine.

  • DAN, marţi, 11.03.2014 20:56

    Pt jiji Opel Meriva nu-i in aceiasi clasa cu Scenic ! Meriva e un mpv subcompact, iar Scenic mpv compact. Daca mai exista Modus, atunci ai fi putut compara Meriva cu un Renault. Stai jos copilu' , nota 4.

  • LUCCI, marţi, 11.03.2014 21:21

    @Cineva- M-ai omorat cu ,,frumusetea ,, Koleos-ului. Este pe locul 2 dupa Ssangyoung Rodius , drept cel mai urat ,,gip,,Spatele e de ...poveste horror iar prima ,,fata,, a fost atat de handi... ca pana si Rematult si-a dat seama...mai tarziu! P.S- Yeti chiar arata bine....si este MASINA!

  • Pana, marţi, 11.03.2014 21:24

    Automarket, sunteti niste naspa! pai cum sa nu-i dai premium intai si coronita unui Renault? Voi chiar nu stiti ce e aia MASINA? Chiar nu aveti un minim de bun simt atunci cand ii dati zafirei un punctaj mai mare? Aceasta masina este o BIJUTERIE. Nu ai cum, pur si simplu nu ai cum sa nu o iubesti acest renault. Iar la 24000 de euro este un adevarat chilipir si o investitie extrem de inteligenta. mai mult ca sigur ca si einstein daca traia ar fi cumparat un renault, mai ales un Scenic. Adica masini construite inteligent pentru oameni destepti si inteligenti. Si renault koleos nu sta discutii cu un Yeti, La yeti sunt probleme cu partea electrica, motorele tdi sunt pilaf iar valoarea la revenzare este muuult inferioara lui koleos. La fel este si in cazul lui Tuoran vs Scenic. mai invatati baieti. Vorba lui Dan, aveti toti nota 4 pana atunci.

  • @@jiji, miercuri, 12.03.2014 01:32

    A fost primul aparut dar zafira este cu multe clase peste el la toate capitolele, ca dovada si nota mai mare din test . Cand vorbesti macar vino cu dovezi ca aberatii este foarte usor sa debiteze oricine ;)

  • Flavius, miercuri, 12.03.2014 08:43

    Patru stele si jumatate pentru design ?! Pentru ce ? Aspectul nu are nimic deosebit - din acest punct de vedere este banala , anosta , stearsa , nu-ti atrage atentia cand trece pe strada . Interiorul este de asemenea absolut banal. Cat despre calitatea materialelor , nu pot sa nu observ din fotografii ca , desi masina este noua , bucile soferului sunt bine amprentate in asa-zisa piele a scaunului ( presupun ca si in acest caz e vorba de " piele ecologica " (???- de fapt piele de Navodari ! )

  • gun cometa, miercuri, 12.03.2014 10:01

    @Cineva nu ma intereseaza nimic si pot sa compar ce masini pot lua la 25500 e. Ideea era ca este exagerat pretul pentru ceea ce ofera aceasta masina.... Doar ca tu vorbesti aici de frumusete....oh da Koleos e minunat AAAHAHAHAHAHAH :) "Qashqai" e o bijuterie! Yeti e intradevar mai clasica si monotona...dar cam atat, [pentru ca e cam departe de ceilalti. Daca vrea omu' sa-si ia masina frumoas...pai sa se duca la italieni :) Ce parere ai? :P

  • tot un arhitect, miercuri, 12.03.2014 10:38

    @ arhitect.....nu inteleg de ce daca daca esti familist trebuie musai sa umbli cu (mini)microbuze dupa tine. De SUV-uri nu vreau sa discut sunt o categorie aparte, dar ce ai frate cu sedanurile ?? Eu cred ca sunt perfecte pentru familiile de azi care au maxim 2 copii (cazuri rare, desi mi-as dori sa fie mai dese) si ca medie doar unul singur. Aceste (mini) microbuze nu fac decat sa calatoresti mai "aerisit" pe distante f lungi la care Romania cam este deficitara din cauza lipsei de autostrazi. In rest sunt f scumpe, au tot 5 locuri, centrul de greutate mai ridicat deci mai instabile, portbagaj similar, mai mult aer interior de incalzit iarna, coeficient aerodinamic mai slab deci zgomot la vant mai ridicat......etc.

  • tot un arhitect, miercuri, 12.03.2014 10:43

    @ arhitect.......dintre colegii mei de liceu doar unul singur stiu ca are 3 copii. Daca esti in situatia asta, cu 3-4 plozi, si ti-au mai ramas si bani :)), iti iei un S-max si stii o treaba, nu te mai incurci cu "micutze".

  • DAN, miercuri, 12.03.2014 18:41

    @LUCCI Stai calm ! Fata de hidosenia numita YETI, faceliftu' la Koleos chiar arata ok @gun cometa Sigur, poti sa compari, traim intr-o tara libera, nu inseamna insa ca ai habar cu ce se mananca domeniul auto. Dar hey, la politica, fotbal si masini se "pricepe" tot romanul, nu-i asa? Bineinteles...!

  • vianu, miercuri, 12.03.2014 21:03

    @Arhitect la viitoarea masina imi platesti tu diferenta (pornind de la un sedan) pana la un MPV? :)

  • @@DAN, miercuri, 12.03.2014 22:01

    Da, ai dreptate. La fotbal, politica si masini ne pricepem toti. Mai ales cand e vorba de aspectul lui Koleos facelift si comparatii gen Koleos vs Yeti. Poate ne explici si de ce Samsung Koles... pardon, Renault Koleso nu prea se vinde in Europa. De Romania nici nu vorbesc. Dar am asa o presimtire ca vei spune ca romanii sunt prea prosti ca sa aleaga o masina si f buna si frumoasa si Renault.

  • ir_log: pro arhitect, miercuri, 12.03.2014 23:03

    @arhitect, lasa-i, unii dintre ei sunt doar niste baietei cu revistele lor auto, sau cu informatii de pe google comentati in necunostinta de cauza, se vede ca nu ati calatorit cu asa ceva, daca exista un motiv ptr care-mi plac unele dintre masinile frantuzesti e comfortul, va invit sa vedeti cam care este diferenta de comfort la un Grand Scenic la un drum lung, si nu numai, sau la un Citroen Berlingo sau un Picasso (masini cu care am mers) fata de masinile de care vorbiti voi, sunt mai ok decat multe din limuzinele premium din punctul asta de vedere, al comfortului, sa vorbim despre siguranta, n-are rost cred, daca aveti minime cunostinte, da, consumul poate e mai mare, dar sunt aspecte care conteaza mai mult, spatiul de exemplu, etc Ca tot vorbeam de franceze: Laguna, baieti, e masina sa stiti, pe langa multe pe care sunt sigur ca le preferati voi

  • Bau-Bau, joi, 13.03.2014 08:23

    Am cochetat cu achizitionarea acestui model dar pana la urma am renuntat . De ce ? Nu poti configura mai nimica exista doar o varianta de echipare si ce a fost cel mai deranjant nu exista masina de drive test la dealeri . Am explicat dealerului ca nu pot vinde o masina doar din poze in anul 2014 . Explicatia lor masina nu face vanzari si nu au adus masina de drive, pai in conditiile astea vanzarile nici nu vor creste. Am vazut masina live la o expozitie auto la Belgrad nu arata rau cu un minus la portbagaj nu prea generos . Asa ca am cumparat o masina noua de la concurenta !

  • dan, joi, 13.03.2014 09:13

    @unckle Ai pus punctul pe i. Au ajuns preturile la masini, in general, la niste niveluri care depasesc orice nesimtire. Macar de-ar fi facut ceva cu banii astia, sa-i fi bagat in R&D si sa fi venit, spre ex, cu masini electrice care sa mearga lejer 400 km si sa se incarce in 10 min. In schimb, tot arcuri avem la roti, tot saboti avem pe spate la unele modele, tot pe cauciucuri umflate cu aer mergem, dar ne-au luat fata cu led-uri, insertii de plastic vopsite in culoare de metal, touch-uri colorate, sunet de GT-R in boxe si wi-fi ca sa dam check-in pe feisbuc.

  • Vasi, vineri, 21.03.2014 20:27

    @Flavius Ma faci sa rad. Cica "nu pot sa nu observ din fotografii ca.." . Eu zic ca inainte sa-ti dai parerea ta de "expert" cu ochiu' exersat, sa urci intr-un Scenic in viata reala. Altfel esti doar un soricel speriat in spatele unei tastaturi ce se viseaza lup. Incearca sa mai iesi din casa. Masina chiar da impresia de buna calitate si are un rafinament aparte in segment, luand in calcul ca-i un model de volum, nu unul premium.