Nissan Murano
2.5 dCi 187CP 4WD Ultimate auto
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai, joi, 16 decembrie
Vârsta a doua
Cu şase ani în urmă, pe vremea când priveam ceva mai detaşat industria auto şi portofoliul meu nu era actualizat cu cele mai noi modele ale momentului, am rămas marcat de prima întâlnire cu Murano. Era primul model care nu semăna cu nimic din ceea ce făcuse Nissan până atunci în acel segment. Poate şi pentru că liniile erau trasate de biroul de design din Statele Unite. Conturul futurist, cromul asociat unei caroserii de culoare maro şi robusteţea generală mi-au rămas întipărite în minte şi multă vreme am pus o etichetă exclusivistă acelui model, abia lansat în Europa. Astăzi, trebuie să recunosc că impactul nu mai este acelaşi. Japonezii s-a străduit să păstreze liniile primei generaţii, preferând să lucreze doar la aspectele contemporane ale crossoverului, însă comercializarea la scară largă a făcut ca modelul să îşi piardă din aerul exclusivist cu care pătrunsese pe Bătrânul Continent în 2004. Dorinţa de profitabilitate a făcut ca Nissan să plănuiască comercializarea lui Murano pe aproape 170 de pieţe. Pentru a putea să ajungă însă la inima fiecărui client, constructorul japonez trebuia să dispună de o gamă de motorizări ceva mai variată. Şi cum pe piaţa din România clienţii acestui tip de modele sunt mari amatori de propulsoare diesel, o asemenea versiune era necesară urgent.
parca ar fi un bondar...