Honda Insight
de Mircea Meșter, Foto: golfuletzstudio.ro, sâmbătă, 12 septembrie
Nevoia de experimente
Honda Insight este un experiment necesar. Necesar mai ales celor de la Honda, care nu puteau sa stea cu mainile in san privind succesul de piata pe care il are Toyota Prius. Deocamdata, noua nu ne este atat de necesar pe cat pare. Motivul: rotile masinii sunt invartite de un motor pe benzina identic cu cel pe care il avem cu totii sub capota. Acesta este doar ajutat de unul electric, rolul acestui "complex" generator de putere fiind acela de a scadea consumul. Nu va asteptati la vreo electrica inedita care sa va faca sa va doriti imediat sa treceti pe linie ecologica. Ce nu se stie foarte bine este insa faptul ca Insight se afla la a doua generatie, prima fiind lansata de Honda in 1999 in stilul in care se lansau rachetele experimentale la inceputurile NASA. Altfel spus, Insight nu pleaca de la zero, iar acesta este un avantaj din anumite puncte de vedere. Cel mai important dintre acestea: pretul.
Intradevar , este greu sa iei o decizie pragmatica la cumpararea unei astfel de masini , care in opinia mea este un catir (adica nu sunt nici cal , dar nici magar acest soi de autoturisme ) Latura ecologica este virtuala , deoarece consumul de benzina este mic , dar nu extraordinar de mic ( nu se pomeneste dupa cati km de rulare se acopera diferenta dintre un diesel mic si acest sistem , in termeni concreti ) ....In plus , o astfel de masina costa suficient de mult ptr a nu deveni niste urmase ale VW Broscuta . Performantele dinamice nu sunt nici ele cine stie ce . Personal , ptr circulatia urbana sunt adeptul unor masini 100% electrice sau 100% hidrogen ( adica , ori poluam de ne sar capacele ori nu mai poluam deloc ). Combinatia asta de tehnologie sofisticata nu realizeaza acest deziderat . La banii dati pe o astfel de masina , poti cumpara linistit doua masini din clasa mica cu diesele avand un consum de cca 4% , chiar daca nu apar nici un fel de frunze pe bord . In Europa , nu cred ca vor prinde astfel de masini ( cifrele de vanzari ale lui Prius , aici , spun totul ) ci probabil pe continentul nord american , unde cei de acolo o vor folosi in paralel cu SUV -urile de 5-6 litri cilindree. Personal , nu ii vad rostul acestei tehnologii care nu face decat sa complice inutil vehiculul. Astept dezvoltarea tehnologiilor cu hidrogen , care intradevar , cred ca vor avea viitor .