Honda Insight

Motor / Transmisie

4.0
Insight beneficiaza de un sistem hibrid bazat pe un motor termic de 1.3 litri si unul electric. Pachetul a fost botezat oficial de Honda Integrated Motor Assist (IMA) si dezvolta in total 98 de cai putere si 167 Nm. Partea buna e ca intreg cuplul este disponibil extrem de jos in plaja de turatii, undeva sub 1000 rpm, datorita aportului electric al sistemului IMA. Iar acest lucru se traduce prin plecari sustinute pe distante scurte, cum se intampla la semafor, acolo unde un Insight "invatat" poate sa faca furori. Ceea ce trebuie sa stiti este insa faptul ca Insight nu opereaza in niciun moment full-electric, astfel ca nu trebuie sa visati la atat de pomenita liniste completa la rulare. Totusi, faptul ca Insight nu prezinta mari diferente de comportament fata de o compacta normala din punctul de vedere al modului in care se simte motorul este un avantaj in lupta cu Prius. Lucrurile se schimba cand vorbim de transmisie, inginerii Honda montand pe Insight cu un pachet CVT (Continously Variable Transmission). Dupa ce te farmeca prin faptul ca CVT nu schimba virtual vitezele, facandu-te sa te simti ca intr-o masina cu transmisie automata perfecta, sistemul isi arata totusi limitele. Practic, cutia pastreaza turatia motorului la un nivel considerat perfect in orice conditie, indiferent de viteza de rulare, astfel ca atingerea vitezei de top pe autostrada devine o sracina dificila din punct de vedere tehnic si (mai ales) auditiv. Exista si un mod Sport de rulare, caz in care turatia considerata perfecta urca subtil iar bateria motorului electric se goleste mai repede, destul pentru ca cel de la volan sa simta o schimbare de comportament dinamic. Nu e insa vorba de ceva agresiv. In plus, daca ne intrebati pe noi, aparitia modului S de abordare a cutiei CVT este virtual inutila pe un astfel de model. E ca si cum ai pune un mod de rulare Eco pe Bugatti Veyron.
  • Prius, duminică, 13.09.2009 10:05
    Eco ?!

    Intradevar , este greu sa iei o decizie pragmatica la cumpararea unei astfel de masini , care in opinia mea este un catir (adica nu sunt nici cal , dar nici magar acest soi de autoturisme ) Latura ecologica este virtuala , deoarece consumul de benzina este mic , dar nu extraordinar de mic ( nu se pomeneste dupa cati km de rulare se acopera diferenta dintre un diesel mic si acest sistem , in termeni concreti ) ....In plus , o astfel de masina costa suficient de mult ptr a nu deveni niste urmase ale VW Broscuta . Performantele dinamice nu sunt nici ele cine stie ce . Personal , ptr circulatia urbana sunt adeptul unor masini 100% electrice sau 100% hidrogen ( adica , ori poluam de ne sar capacele ori nu mai poluam deloc ). Combinatia asta de tehnologie sofisticata nu realizeaza acest deziderat . La banii dati pe o astfel de masina , poti cumpara linistit doua masini din clasa mica cu diesele avand un consum de cca 4% , chiar daca nu apar nici un fel de frunze pe bord . In Europa , nu cred ca vor prinde astfel de masini ( cifrele de vanzari ale lui Prius , aici , spun totul ) ci probabil pe continentul nord american , unde cei de acolo o vor folosi in paralel cu SUV -urile de 5-6 litri cilindree. Personal , nu ii vad rostul acestei tehnologii care nu face decat sa complice inutil vehiculul. Astept dezvoltarea tehnologiilor cu hidrogen , care intradevar , cred ca vor avea viitor .

  • Etienne, duminică, 13.09.2009 18:54
    Insight

    Insight are o problema in fata lui Prius: nu este decat un Civic Hybrid cu alta caroserie si bord mai colorat. In timp ce rivalul de la Toyota e un model complet nou, Insight se bazeaza pe un model existent pe piata de ceva vreme si asta se observa. Hibridele sunt inca masini de imagine, iar asa ceva nu era permis, mai ales in cazul lui Honda de la care exista intotdeauna asteptari foarte mari. Drept dovada, strategia lor nu a dat roade decat cateva luni, Insight fiind depasit la vanzari de Prius care, conform testelor din revistele de specialitate, chiar este mai bun. Asa ca, potentialii clienti europeni asteapta hibridele diesel-electrice de la VW si Peugeot.

  • CTA, luni, 14.09.2009 16:43
    SUPER MASINUTA !!!

    Este super masina!!! nu inteleg de ce ati depunctat-o asa de mult ...ati fost exagerati aici Automarket...rusine Mircea Mester...am vazut din articolele precedente ca tragi cu nemtii dar nici chiar asa...

  • unckle, marţi, 15.09.2009 09:48

    @Prius - cred ca mai avem un pic de asteptat la capitolul motorizari cu hidrogen ( tehnologii exista, dar inca sunt mai mult decat scumpe ). cat despre aceasta masina ... cred ca mai bine cumperi 2 masini mici, diesel si traiesti fericit pana la adanci batraneti . In zilele noastre se pot cumpara masini care ofera tot confortul necesar si au un consum de 5-6% in oras, ceea ce cred esu ca este suficient pentru o familie de "oraseni" . Nu spune nimeni ca nu ar trebui sa ai un BMW 320i pentru calatoriile in afara orasului ... dar sa dai pe o masina "eco" banii pentru care ai cumpara o masina "premium" .. grea decizie ( stiu ca bemveul ala costa vre-o 10mii mai mult, dar decat sa iau o honda... ) .

  • costin, marţi, 15.09.2009 17:01
    CONCLUZIE

    cind am citit cite probleme imi aduce bautura, m-am lasat de citit... asa si cu masina, daca faci un calcul elementar, adunind pret masina, taxa inmatriculare, asigurare+casco, revizie, piese , spalat, imbunatatiri, taxe, impozite, accidente, reparatii, combustibil, parcare, (ro)viniete, taxe pod, amenzi, ridicari(1240 lei am platit anu asta), si altele... pai nu mai bine mergeam cu taxiul sau cu masina inchiriata cind aveam nevoie?

  • unckle, miercuri, 16.09.2009 16:39
    o idee buna sincer

    cred ca si eu am facut calcul asta de cateva ori - si , intradevar, daca as merge cu taxi si masini inchiriate ar fi mai ieftin - - dar ca sa fie cu adevarat mai ieftin pentru viata de zi cu zi ar trebui sa existe un transport in comun corespunzator ( vorbesc de bucuresti, nu stiu cum este treaba in alte orase ) . Mi-ar placea enorm sa ma trezesc dimineata si sa merg la metrou si sa nu trebuiasca sa ma simt ca sardelele in conserva pana la serviciu ... si sa ajung si la timp ( sunt statii de metrou in care se sta minute in sir pentru a reusi sa inchida usile metroului... etc.. las' ca ne rezolva dom' doctor ) -- dar asta nu se poate, si ma sui cuminte in masina, merg pe stradutzele corespunzatoare ocolrii marilor "noduri" rutiere...ca-s cam innodate :P , si ajung la birou cam cu 25 de minute mai devreme decat daca as merge cu transportul in comun. Taxi pentru mers zilnic la serviciu ar fi , cred eu "exorbitant", pentru mine cred ca ar fi cam 60ron pe zi ... un pic cam mult