Motor / Transmisie
Insight beneficiaza de un sistem hibrid bazat pe un motor termic de 1.3 litri si unul electric. Pachetul a fost botezat oficial de Honda Integrated Motor Assist (IMA) si dezvolta in total 98 de cai putere si 167 Nm. Partea buna e ca intreg cuplul este disponibil extrem de jos in plaja de turatii, undeva sub 1000 rpm, datorita aportului electric al sistemului IMA. Iar acest lucru se traduce prin plecari sustinute pe distante scurte, cum se intampla la semafor, acolo unde un Insight "invatat" poate sa faca furori. Ceea ce trebuie sa stiti este insa faptul ca Insight nu opereaza in niciun moment full-electric, astfel ca nu trebuie sa visati la atat de pomenita liniste completa la rulare. Totusi, faptul ca Insight nu prezinta mari diferente de comportament fata de o compacta normala din punctul de vedere al modului in care se simte motorul este un avantaj in lupta cu Prius. Lucrurile se schimba cand vorbim de transmisie, inginerii Honda montand pe Insight cu un pachet CVT (Continously Variable Transmission). Dupa ce te farmeca prin faptul ca CVT nu schimba virtual vitezele, facandu-te sa te simti ca intr-o masina cu transmisie automata perfecta, sistemul isi arata totusi limitele. Practic, cutia pastreaza turatia motorului la un nivel considerat perfect in orice conditie, indiferent de viteza de rulare, astfel ca atingerea vitezei de top pe autostrada devine o sracina dificila din punct de vedere tehnic si (mai ales) auditiv. Exista si un mod Sport de rulare, caz in care turatia considerata perfecta urca subtil iar bateria motorului electric se goleste mai repede, destul pentru ca cel de la volan sa simta o schimbare de comportament dinamic. Nu e insa vorba de ceva agresiv. In plus, daca ne intrebati pe noi, aparitia modului S de abordare a cutiei CVT este virtual inutila pe un astfel de model. E ca si cum ai pune un mod de rulare Eco pe Bugatti Veyron.
Intradevar , este greu sa iei o decizie pragmatica la cumpararea unei astfel de masini , care in opinia mea este un catir (adica nu sunt nici cal , dar nici magar acest soi de autoturisme ) Latura ecologica este virtuala , deoarece consumul de benzina este mic , dar nu extraordinar de mic ( nu se pomeneste dupa cati km de rulare se acopera diferenta dintre un diesel mic si acest sistem , in termeni concreti ) ....In plus , o astfel de masina costa suficient de mult ptr a nu deveni niste urmase ale VW Broscuta . Performantele dinamice nu sunt nici ele cine stie ce . Personal , ptr circulatia urbana sunt adeptul unor masini 100% electrice sau 100% hidrogen ( adica , ori poluam de ne sar capacele ori nu mai poluam deloc ). Combinatia asta de tehnologie sofisticata nu realizeaza acest deziderat . La banii dati pe o astfel de masina , poti cumpara linistit doua masini din clasa mica cu diesele avand un consum de cca 4% , chiar daca nu apar nici un fel de frunze pe bord . In Europa , nu cred ca vor prinde astfel de masini ( cifrele de vanzari ale lui Prius , aici , spun totul ) ci probabil pe continentul nord american , unde cei de acolo o vor folosi in paralel cu SUV -urile de 5-6 litri cilindree. Personal , nu ii vad rostul acestei tehnologii care nu face decat sa complice inutil vehiculul. Astept dezvoltarea tehnologiilor cu hidrogen , care intradevar , cred ca vor avea viitor .