Consum
Atunci cand te afli la volanul unui model hibrid, scopul declarat este acela de a scoate un consum cat mai redus cu putinta. Iar Insight este plin de sisteme care te ajuta sa faci asta si sa iesi la liman cu un rezervor cat mai plin cu putinta. Iar cel mai evident element in acest sens este programul computerului de bord care iti arata cat de ecologic (a se citi "zgarcit") esti. Pe scurt, cu cat mai multe frunze infloresc pe copacii electronici afisati pe display, cu atat mai "curat" circuli. In plus, Insight dispune in standard de un sistem Stop&Start care opreste motorul la semafor si il porneste imediat ce iei piciorul de pe pedala de frana. Per total, consumul lui Insight este direct proportional cu butoanele apasate pe bord si cu deschiderea spre aventura a celui de la volan. Butoanele se numesc "Sport" si "Eco", iar cheful de aventura se masoara in modul in care apesi pedala de acceleratie. Ei bine, pentru ca am testat masina in conditii de trafic aglomerat, ne-am permis sa tragem la maximum in jos de consumul modelului Honda. Daca in cartea tehnica ne este anuntat un consum urban de 4.7 litri, iar unul extern de 4.6 litri, cifrele reale regasite de Automarket pe computerul de bord in timpul testului au urcat pana la 5.7 litri in oras si la tot atat in afara. Pana la urma, o compacta de oras care reuseste sa te face sa vizitezi rar benzinariile reprezinta un castig pentru piata. Partea proasta e ca Prius reuseste sa scoata un consum cu jumatate de litru/100 km mai bun in conditiile in care puterea maxima a complexului motor termic/motor electric este simtitor mai ridicata. Una peste alta, exista o "mica" mare problema pentru Insight si pentru Prius deopotriva: cifrele anuntate ale consumului sunt atacate in ultimul timp de dieselurile clasice ale concurentei in segmentul compact.
Intradevar , este greu sa iei o decizie pragmatica la cumpararea unei astfel de masini , care in opinia mea este un catir (adica nu sunt nici cal , dar nici magar acest soi de autoturisme ) Latura ecologica este virtuala , deoarece consumul de benzina este mic , dar nu extraordinar de mic ( nu se pomeneste dupa cati km de rulare se acopera diferenta dintre un diesel mic si acest sistem , in termeni concreti ) ....In plus , o astfel de masina costa suficient de mult ptr a nu deveni niste urmase ale VW Broscuta . Performantele dinamice nu sunt nici ele cine stie ce . Personal , ptr circulatia urbana sunt adeptul unor masini 100% electrice sau 100% hidrogen ( adica , ori poluam de ne sar capacele ori nu mai poluam deloc ). Combinatia asta de tehnologie sofisticata nu realizeaza acest deziderat . La banii dati pe o astfel de masina , poti cumpara linistit doua masini din clasa mica cu diesele avand un consum de cca 4% , chiar daca nu apar nici un fel de frunze pe bord . In Europa , nu cred ca vor prinde astfel de masini ( cifrele de vanzari ale lui Prius , aici , spun totul ) ci probabil pe continentul nord american , unde cei de acolo o vor folosi in paralel cu SUV -urile de 5-6 litri cilindree. Personal , nu ii vad rostul acestei tehnologii care nu face decat sa complice inutil vehiculul. Astept dezvoltarea tehnologiilor cu hidrogen , care intradevar , cred ca vor avea viitor .