Mazda CX-5

2.2CD 175CP Revolution 4x4 auto
4.3
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Mazda - Răzvan Lupică, miercuri, 1 august

Ponderat

Mazda pune din ce în ce mai mult accent pe noul SUV CX-5. Feedback-ul iniţial din partea clienţilor este bun, iar acum aceştia au un motiv în plus pentru a alege noul model nipon: motorizarea diesel. Mazda CX-5 este disponibilă deja de ceva vreme în România, putând fi comandată atât cu motor pe benzină cât şi diesel. Însă importatorul autohton ne-a invitat să vedem ce poate face un CX-5 diesel într-un cadru inedit: pe un circuit de karting şi alături de un pilot de raliuri.

Acest setup era de obicei rezervat pentru lansările de maşini sportive sau măcar cu pretenţii sportive. Deşi ideea a părut ciudată la început, la faţa locului am putut experimenta CX-5-ul în situaţii pe care nu le poţi replica în siguranţă în circulaţie deschisă. Iar Valentin Porcişteanu, campionul naţional de raliuri, ne-a aratat care este limita acestui automobil.

  • Samba, miercuri, 01.08.2012 12:46

    Mazda este o marca care merita multa atentie si care db2 tine garada sus si produc motoare cu o fiabilitate deplina.Masinile japoneze,sunt o investitie pe termen lun,dar insa o marca care sufera la capitolul imagine in Romania,unde masinile japoneze nu primesc atata atentie pe cat merita.

  • Alex Radoi, miercuri, 01.08.2012 12:47

    Incredibil! Cat de mult seamana la interior cu BMW. E prima oara cand mai uit la fotografii in interior. Si volanul cu "centrul" rotund, cum are BMW-ul mai nou... şocant!

  • antonny, miercuri, 01.08.2012 12:48

    e si normal sa fie mai scumpa decat Tiguan tehnologie noua,fiabilitate si calitate fara reprosuri .....doar e MAZDA.......zom zom

  • vlad, miercuri, 01.08.2012 14:35

    Cilindreea de 2,2l nu e neaparat un avantaj, chiar daca la pretul ei, costurile de intretinere n ar trebui sa fie o prS o vedem si n teste comparative........

  • Eu2, miercuri, 01.08.2012 14:39

    Calitate fara reprosuri..d'aia cloncaneau cutiile de viteza intro veselie la mazda 6. Bai frate..interiorul te face sa te simti exact ca in BMW,si aici e doar o coincidenta,nu? Incet incet se molipsesc de la fratiorii chinezi. Asta-i dureros in primul rand pt fanii japonezelor-cum sa conduci o mazda cu interior de bmw? Sau un lexus cu spate si interior de audi/bmw?

  • Eu2, miercuri, 01.08.2012 14:40

    rectificare-cloncaneau casetele de directie

  • mntsn, miercuri, 01.08.2012 16:03

    O alta masina fara rost, care se pierde in multime. Mazda pentru mine inseamna MX-5, pentru care am tot respectul si admiratia. Gamele actuale de 3,5 si 6 - doar acceptabile, dar eu nu as cumpara niciuna. Restul, inclusiv hardughia testata aici sunt umplutura.

  • Mafia, miercuri, 01.08.2012 20:24

    Stau totusi si ma gandesc de cand eram eu copil si ma jucam cu lopatica in nisip.Oare dc Mazda nu si-au creat si ei propriul concern de lux?Nu de alta dar mi-ar fi placut sa le fac in ciuda la puristi :))

  • Sharks, miercuri, 01.08.2012 20:57

    Frumoase jante ... si cam atat. Qashqai-ul e bijuterie pa langa asta! Pacat de grupul motopropulsor, de sistemele de siguranta active si pasive.. Mazda chiar e o marca ce ar trebui sa inpuna respect, si-au batut joc designerii de clienti cu modelul asta sau cel putin de noi, europenii, poate asiaticii au alte gusturi. Grila masca a radiatorului, laudata de AM, nu trebuia coborata asa de mult, e un SUV, nu o berlina! Fata e anosta, spatele nu spune nimic, designul interior vorbeste pe limba Dusterului nostru, o idee mai elevat, iar finisajul in plastic negru lasa de dorit. Faza cu oglinzile care flutura la viteza mare e bestiala! Credeam ca numai la cele ieftine se poate intampla!

  • slVW_83, miercuri, 01.08.2012 21:15

    Foarte buna masina, cu exceptia faptului ca motorul are cilindreea cam mare pentru Romania!

  • Mafia, miercuri, 01.08.2012 21:20

    @sharks,si Rav4 este o bijuterie urbana.

  • Alex Radoi, miercuri, 01.08.2012 23:22

    Pentru cai care nu vad asemanarea la interior cu BMW, cautati, de exemplu, o poza de ansamblu cu un interior de X6. Trebuie sa fii bolnav cu vederea (sau mintal) sa zici ca NU seamana izbitor. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, insa e o diferenta intre a aprecia un lucru (in cazul asta o masina japoneza) si a fi de-a dreptul orbit de acel lucru pana la pierderea uzului ratiunii.

  • unckle, joi, 02.08.2012 23:38

    @AlexRadoi - Interiorul seamana in linii mari cu BMW dar (marele DAR) sunt multe diferente. Ca linii seamana destul de mult dar cand il iei la detaliu incep sa apara diferente semnificative, cum ar fi cele trei ceasuri din bord, butoanele de langa ecranul navigatiei, robinetele de aer (gluma ... aviz fanilor.. era o gluma, doar o gluma..) etc. Sunt suficiente diferente cat sa nu poti spune ca bagi mana in foc pentru afirmatia "copie de bmw clar!"

  • P_N, vineri, 03.08.2012 10:56

    Da sa sti ca seamana =)) .Cum poti sa spui mai omule ca seamana in linii mari cu BMW,cand nu seamana deloc a BMW.Ce ai patit.Spuneti niste chestii fara sa ganditi macar.

  • dan_grc, vineri, 03.08.2012 13:00

    @P_N O intrebare, initialele vin de la pinguinul nuclear? Poate este o coincidenta, dar poate nu

  • Chuck Norris, sâmbătă, 04.08.2012 16:01

    @dane,nu ii mai asculta pe maimutoii astia

  • P_N, duminică, 05.08.2012 14:23

    Tu vorbesti mey,maimutoiule.Te dai in spectacol aici pe AM,eu in locul tau imi era rusine sa mai intru.

  • xedos6, sâmbătă, 24.11.2012 17:55

    mie mi se pare ca interiorul seamana cu audi...fantele de aerisire ,cel putin. mi se pare mult mai frumos decat tiguan. e foarte spatios la interior desi pare mai mic la exterior.