Motor / Transmisie
Am luat contact cu acest model acum ceva vreme în versiunea cu motor pe benzină. Această versiune va face deliciul celor care nu iubesc motorina şi preferă turometrele cu mai multe cifre. Dar - să fim serioşi! - în Europa şi la noi în ţară cei care îşi cumpără un SUV preferă motorizările diesel. De altfel, din cauza faptului că modelul CX-7 a fost iniţial oferit doar în versiune pe benzină în Europa, decizia a dăunat vânzărilor, cei de la Mazda fiind nevoiți să schimbe din mers și să repare acest neajuns.
Pentru CX-5, clientul poate alege între două versiuni ale aceluiaşi propulsor. Este vorba de motorul de 2.2 litri turbodiesel biturbo, disponibil cu 150 CP sau 175 CP. Propulsorul poate fi asociat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte sau cu una automată, tot cu şase trepte. Este vorba de un motor total nou, care face parte din familia Skyactiv. Mazda se laudă cu cel mai mic raport de compresie din lume, de 14.0:1. În ceea ce priveşte consumul, japonezii spun că este cu 20% mai mic decât cel obţinut de versiunea anterioară.
Motorul s-a dovedit a fi omogen şi foarte plăcut la utilizare pe traseul Bucureşti-Braşov. Am condus varianta mai puternică, de 175 CP, unde mai importantă este cifra cuplului: 420 Nm la 2.000 rpm. Este cel mai puternic CX-5 din ofertă, iar în asociere cu cutia automată este un CX-5 reușit. Din păcate, cutia automată are câteva mici întârzieri la schimbarea treptelor, dar în general își face bine treaba. Poate fi comandată şi manual, prin intermediul levierului.
Mazda este o marca care merita multa atentie si care db2 tine garada sus si produc motoare cu o fiabilitate deplina.Masinile japoneze,sunt o investitie pe termen lun,dar insa o marca care sufera la capitolul imagine in Romania,unde masinile japoneze nu primesc atata atentie pe cat merita.