Jaguar XF

3.0 V6 S/C Premium Luxury 4WD auto
4.0
de Mircea Meșter, marţi, 21 octombrie

Lordul

Deşi mulţi le cântau prohodul după despărţirea cu cântec de Ford, cei de la Jaguar şi Land Rover au văzut în investiţiile indiene un nou start perfect într-o eră nouă. Cam la fel cum a reuşit Volvo să o facă, o altă marcă pe care americanii au aruncat-o ca să "se concentreze pe propriile branduri care fac performanţă", aşa cum ţin şi acum minte că suna un comunicat oficial al mărcii din Detroit prin 2010.

De fapt, despărţirea de Ford a fost cel mai bun lucru care i se putea întâmpla unei mărci precum Jaguar. Uitată în nemurire în cadrul Marelui Albastru, ignorată şi cu puls minim, marca nu avea absolut nicio şansă în faţa unei concurenţe - mai ales germane - în care investiţiile de miliarde de euro sunt lucruri normale în fiecare an. Cu o gamă îmbătrânită şi cu riduri evidente la nivel de tehnologie, Jaguar devenise o marcă pe care o mai apreciau doar bătrânii care înţelegeau totuşi că un X-Type îţi oferă o părticică de prestanţă şi confort pe care alte mărci nu le pot atinge prin propriul ADN, aşa cum o fac britanicii.

Între timp, însă, Jaguar şi mai ales Land Rover şi-au găsit calea şi încearcă să se aşeze pe cărarea care duce spre marea de clienţi care aşteaptă în afara hăţişurilor. Land Rover a lovit cu Range Rover Sport şi mai ales cu Evoque, în timp ce Jaguar a testat apele cu XF şi XJ, a fascinat cu F-Type şi acum atacă agresiv cu XE, viitorul rival al Seriei 3, Audi A4 şi Mercedes-Benz C-Klasse.

Până la XE, care de-abia a văzut lumina zilei la Salonul de la Paris din această toamnă, am reuşit să punem mâna pe un XF cu motor V6 pe benzină de 3.0 litri care ne-a oferit o felie din gustul industriei auto britanice. Am observat încă o dată că, dacă e aproape imposibil să-i baţi pe nemţi cu armele lor, cea mai bună soluţie este să găseşti soluţii alternative care să te scoată în faţă. Cu cât mai departe de specificul german, cu atât mai bine.

  • @ Mircea - Automarket, marţi, 21.10.2014 09:30

    Pe cand faceti drive test cu Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 150 CP si Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 184 CP?

  • Scorpionul.negru, marţi, 21.10.2014 10:27

    A fost odata ,,lord'' Jaguar. Acum e FAKE. Cum arata si ce materiale avea S - type si ce diferenta e acum intre S type si XF. XF ar fi trebuit sa pastreze macar jumatate din mostenirea lui S. Pacat. SIgla ce e de el.....

  • felicia, marţi, 21.10.2014 10:51

    Who the f*/& cares about skoda ?!! Vorbim aici de parfum englezesc premium, nu rebuturi marca skoda !

  • gg, marţi, 21.10.2014 11:32

    Parfum englezesc ...cu aroma de haldi :)))

  • Glumetu, marţi, 21.10.2014 12:00

    vrei sa spui parfum de indian...nu vezi ca masina asta e depasita tehnologic? pana si puntajul obtinut spune asta 4.0 ....ca sa te oftigi putin octavia a obtinut in testele automarket 4,3 a zis si omu bre ce sari asa de dos in sus? ia testati ba octavia scout sa crape fierea in fitosi...sa vezi daca nu obtine mai multe puncte decat jaguarul asta!

  • @Glumetu, marţi, 21.10.2014 13:52

    Dupa exprimarea mediocra si ortografie, as spune ca singurul "oftigat" aici esti chiar tu. Mda,in ziua de azi Skoda angajeaza orice taranus cu 4 clase. Imi lasa un gust amar Skoda din cauza unor indivizi ca tine.

  • Suleyman Cunoscatoru, marţi, 21.10.2014 13:54

    @Scorpionul: Nu inteleg de ce zici asta ? Vechiul S la fel ca vechiul X, aveau un interior foarte urat, numai forme rotunde. Asta este foarte rafinat si foarte placut ochiului.

  • Archi, marţi, 21.10.2014 13:55

    Superb, rafinat, aristocratic! Ce spun taranii nu conteaza.

  • Mihai, marţi, 21.10.2014 14:09

    @Archi Corect ! Taranii cu fumigene TDI mai exact ! Taranii cu skoda! Culmea!

  • Jaguar, marţi, 21.10.2014 14:13

    "Dupa ce indienii de la Tata au devenit proprietarii de drept ai Jaguar si Land Rover, intreaga lume auto incepe sa isi puna intrebari despre ce se va intampla cu cele doua marci britanice de traditie odata ce acestea au intrat in portofoliul unui constructor asiatic despre care nu se cunosc foarte multe la noi" Nu ne-a placut: - Consum ridicat - Display cu grafică învechită - Lipsa unor sisteme tehnologice contemporane - 4 stele EuroNCAP împrumutate de la versiunea ante-facelift ___________________________________________________ O fi aristocratic pentru lumea a treia adica India, pentru Europa stacheta este ceva mai sus. Masina asta nu sta in veci in fata lui BMW seria 5, Audi A6 ori Mercedes clasa E. Respect Glumetu! Octavia Scout este o masina mult mai avansata tehnologic si mai practica decat aceasta chinezarie...

  • robert, marţi, 21.10.2014 14:21

    @scorpionul negru Observ ca din cateva comentarii de ale tale,preferai jaguarul cum era inainte.arata binisor.insa acum e altceva,e o evolutie.nu cred ca trebuie sa te impotrivesti unui pas spre bine.si eu am avut inainte perceptia asta cu toate masinile,dar mi-am dat seama ca e o mentalitate gresita.asta e doar un sfat pe care ti l-am dat fiindca admir parerile tale realiste,in general

  • Soferu, marţi, 21.10.2014 14:34

    Frate... mai lasa-ne cu Skoda TDI..... MOTORINA E PENTRU TRACTOARE.

  • @Soferu, marţi, 21.10.2014 15:11

    E un singur obsedat (probabil un baietel la pubertate sau vreun trepadus de la skoda) care se trece sub mai multe nume, dornic sa vada numele skoda pe firmament. Cam penibil as spune, dar nu-si da seama.

  • Peter, marţi, 21.10.2014 15:21

    Imi cer scuze ca nu pot aloca 71.380 euro pentru un Jaguar, insa nu obisnuiesc sa conduc o masina mai scumpa decat casa in care locuiesc. Totusi castig mult peste medie, adica cateva mii de euro insa banii nu ajung din pacate pentru asemenea nazdravanii... Da, deci nu sunt un aristocrat si nici nu imi doresc asta... Insa sa fii numit "taran" pentru ca nu conduci o masina de lux, asta explica intru totul starea acestei natiuni, mentalitatea bolnava si perfida, lipsa unui sistem de valori, lipsa de respect fata de semeni si lipsa de educatie. Cand va mai ies asemenea nazdravanii pe gura, sa va aduceti aminte de oamenii care v-au pus stiloul in mana, v-au invatat sa scrieti (rau au facut) si v-au pus cartea in mana sperand sa iasa oameni din voi. Acei invatatori si profesori nu isi permit nici macar o dacie logan? Oare sunt niste tarani?

  • gigi_frana, marţi, 21.10.2014 15:36

    super....sa te legi de consumul unei astfel de masini, 3l benzina , 340 CP, AWD si ~1900 kg - 15% in oras...no comment daca era haudi sau bemveu il ziceati "pipeta"... vezi http://www.automarket.ro/test-drive/audi-a5-coupe-20-tfsi-quattro-56796.html, unde n-am vazut nici un comentariu negativ la cei 12.5% pentru un motor de 2L si o masina cu 300Kg mai usoara :) "VAG"inizare placuta in continuare!!!

  • ShelbyV8, marţi, 21.10.2014 16:23

    Modelul pre-facelift este din 2007. Dupa 8 ani e normal sa para invechit. Ar fi fost bine sa mai faca si niste modificari la interior, pentru ca exteriorul arata foarte bine (subiectiv, cred ca e cel mai frumos din clasa). Principalul avantaj este pretul, raportat la modele cu motoare si dotari asemanatoare. Un Mercedes/BMW/Audi cu motoare de 3l 4x4 trec usor de 80000 euro.

  • Soferu, marţi, 21.10.2014 16:33

    Problema nu e doar cu Skoda.... sunt pline orasele de masini diesel, care au ...000.000 de Km si scot un fum de zici ca sunt pe carbuni. Care e rostul unei masini diesel in oras? faci peste 30.000 Km pe an?... toti isi ia diesel "ca consuma putin" dar habar nu au cum se intretine un diesel calumea.. si cati bani costa.... Fumul de la diesel de de 10-15 ori mai toxic decat la benzina... In parlamentul european deja se discuta introducerea unei taxe pentru diesel, pentru a descuraza folosirea masinilor diesel in marile orase...

  • INFINITI, marţi, 21.10.2014 16:37

    Mie imi place mai mult Infiniti Q50 . Pacat ca nu se importa in Romania. http://www.automarket.ro/masini-noi/infiniti/q50-2014-2724/poze/#/4

  • antonny, marţi, 21.10.2014 19:30

    banii sa ai ....masina rara pe strazi

  • LauCalin, marţi, 21.10.2014 23:57

    Aceasta masina ii saluta "calduros" pe fostii ei stapani de peste ocean care acum viseaza la Forduri care sa se apropie de premium. Viseaza. Pentru ca au avut candva o marca premium in ograda din care se puteau inspira, dar de care s-a ales usor praful, au vandut-o altora si uite domn'ne ce frumos a renascut. Felicitari Jaguar, felicitarilor celor de la Tata care au facut ca Jaguar sa renasca frumos fara sa-i fie alterate traditiile!

  • mihai, luni, 08.12.2014 09:49

    Domnu soferu (roaba), sa conduci tu masini pe benzina, nu incerca sa maschezi prostia din capul tau prin argumente de 30.000 km pe an. Nu ai decat sa platesti ca un fraier 2-3l benzina in plus la fiecare suta de km parcursi la un motor decent asa pt clasa muncitoare. Esti foarte destept nu contest asta dar nu ma intoxica cu prostia ta.

  • costel, marţi, 08.12.2015 20:02

    salut baieti am si eu urgent nevoie de niste raspunsuri cu privire la jaguar hf motor 3000 diesel 245 de cai an fab.2011 ce parere aveti sunt defectuase la ce sa ma astept

  • costel, marţi, 08.12.2015 20:03

    salut baietiajutatima va rog fr, la niste raspunsuri cu privire la jaguar hf motor 3000 diesel 245 cai an fab.2011 ce parere aveti este o masina buna sau defectuasa

  • costel, marţi, 08.12.2015 20:07

    nu vreau sa ma sfatuiti daca merita sa cumpar o astfel de masina

  • Raz, miercuri, 28.09.2016 17:30

    Shelby V8, un Mercedes BMW s-au Audi raportat la motoare si dotari asemanatoare nu sunt mai scumpe, Jaguar-ul e mai scump oricum ai lua-o