Infiniti FX
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai, luni, 17 ianuarie
Profanarea pragmatică
Ajunsă abia la adolescenţă, cu numai 22 de ani de la înfiinţare, divizia premium a japonezilor de la Nissan are aspiraţii mari. Tânărul brand asiatic a câştigat teren rapid pe piaţa din SUA şi din Europa, reuşind să ameninţe puternic veteranii segmentului premium, mărci care şi-au trăit deja prima tinereţe. Pentru a putea ţine piept cu cele mai titrate modele, japonezii au fost nevoiţi să se bazeze pe un bagaj tehnologic bogat şi pe o gamă de motorizări puternice. Practic Infiniti nu şi-a permis nici un compromis şi mizează în prezent pe o versiune de bază care lasă pe mulţi cu gura cascată. Avântul asiaticilor se ponderează însă încet, pragmatismul începând să îşi facă simţită prezenţa şi în rândul oficialilor Infiniti. Cum nu tot publicul din segmentul premium îşi doreşte un motor pe benzină de peste 300 de cai, destul de gurmand atunci când vine vorba de consum, divizia de lux a trebuit să găsească o soluţie ceva mai pragmatică. Aceasta a venit rapid, mulţumită eforturilor depuse în interiorul alianţei Renault-Nissan. Inginerii au modelat după pretenţiile publicului un motor diesel cu şase cilindri, gata să provoace la duel unităţile similare ale rivalilor germani.
v-am prins !! nu v-ati spalat pe maini inainte sa trageti de pedalutzele alea frumoase de schimbat vitezele :) frumusica masina . . . dar totusi reprezinta o "era" a opulentei si a consumului . . . dar cum romanu' tre sa o aiba mai mare . . . of, ce tara avem :(