Infiniti FX

Motor / Transmisie

4.0
Am luat contact cu prima experienţă diesel a japonezilor, pe cel mai mare model al lor, SUV-ul FX, care opune o rezistenţă puternică unor modele germane cu mare priză la public, cum sunt Mercedes ML, BMW X5 sau Audi Q7. Propulsorul diesel, cu şase cilindri în V şi o capacitate de 3.0 litri, se ţine bine pe poziţii şi încearcă să ofere resurse similare cu cele întâlnite pe versiunile diesel ale modelelor enumerate mai sus. Fiecare apăsare a butonului de pornire trezeşte la viaţă o herghelie de 238 de cai putere şi pregăteşte eliberarea a 550 de Nm, la primele 1750 de rotaţii. Pe hârtie, rivalitatea dintre japonez şi celelalte SUV-uri germane este extrem de strânsă, diferenţele fiind foarte mici şi practic insesizabile pentru publicul larg. Dieselul alianţei este capabil să pună la bătaie resurse generoase, care îţi imprimă instant o senzaţie plăcută de dinamism şi agilitate, deşi maşina cântăreşte 2150 de kilograme. Caii pot galopa la capacitate maximă încă de la 3750 de rotaţii, numărul lor fiind suficient pentru a da naştere unor fiori plăcuţi pe şira spinării şi unui impuls de adrenalină. Urechea este mângâiată şi ea de o arie barională, care creşte în intensitate pe măsură ce acul turometrului se apropie de zona roşie. Cu toate acestea, insonorizarea perfectă la care ne-am fi aşteptat lasă puţin de dorit, zgomotul dieselului nefiind atât de bine estompat, ca în cazul fratelui sedan M30d. Unitatea diesel este cuplată la aceeaşi transmisie automată cu şapte rapoarte, responsabilă pentru o etajare lină şi curată a treptelor de viteză. Senzaţia de răspuns întârziat apare însă şi aici, devenind chiar mai pregnantă în cazul dieselului. Modul secvenţial, operabil cu ajutorul padelelor din spatele volanului, poate ajuta şoferul să îşi gestioneze ceva mai bine resursele în situaţia unei depăşiri sau la intrarea într-un viraj.
  • unckle, luni, 17.01.2011 14:31

    v-am prins !! nu v-ati spalat pe maini inainte sa trageti de pedalutzele alea frumoase de schimbat vitezele :) frumusica masina . . . dar totusi reprezinta o "era" a opulentei si a consumului . . . dar cum romanu' tre sa o aiba mai mare . . . of, ce tara avem :(

  • C-G-C, luni, 17.01.2011 16:33
    @unkle

    S-au mai bine zis "Profanarea padelelor" :D

  • John, luni, 17.01.2011 19:46
    test slab

    Il vad mai mult ca un test adresat profanilor, decat pasionatilor de automobile. Altfel nu inteleg de ce la tinuta de drum n-ati scris cateva cuvinte despre ATTESA - un sistem 4x4 "vedeta" in randul pasionatilor- cel mai avansat sistem de tractiune integrala din lume! Deasemenea la "siguranta" sau "tinuta de drum" meritita mentionat sistemul cu 4 roti directoare (Rear Active Steering) in optiune. O alta nedreptate ati comis-o fata de motorul asta nou-nout de pe Infiniti. Cand se incalzeste 3.0dci e foarte silentios si rafinat in ture. Vad ca le suflati nemtilor in panze total aiurea. Eu am condus Touareg-ul 3.0 TDI si pot spune cu siguranta ca nu merita un punctaj mai mare decat Infiniti, in conditiile in care zgomotul interior mi se pare la fel. Diferenta e ca Infiniti face schimbarea treptelor printr-o cutie gestionata electronic in 7 rapoarte si padele din magneziu, chestie care lipseste la Touaregul punctat de voi.

  • Ares, luni, 17.01.2011 22:58
    pupatul mai la urma

    bai ... cand Nissan construia masini de teren vw facea pipi in tarana . cum mama lu Stefan cel Mare a-ti reusit voi sa-i dati punctele alea lui tuareg nu stiu si nu inteleg. CERT ESTE CA SUNTE-TI CEI MAI MAI MARI PUPACIOSI IN DOS AI LUI VW. insonorizarea va deranjeaja si din cauza asta nu este ok. pai vw se aude fix ca universal 650 (cine stie, cunoaste). pe strada vezi 3 q7 la fiecare semafor si abia odata pe zi un tuareg "masina rara" asa ca nu-i mai linge-ti sau daca e pe bani, lingere usoara si placuta. NU VW ESTE ETALONUL IN SPORTUL ASTA!!!

  • tomita, marţi, 18.01.2011 12:26

    au mai comis-o cu attesa si in alt test. e posibil ca oamenii sa "forteze" mana lui nissan (prin aceste articole) sa le dea pe mana un GTR, sa se bucure cum trebuie de sistemul acesta :)))

  • unckle, marţi, 18.01.2011 21:51

    poate ca pana la urma le vor da pe mana si un GTR, probabil atunci cand departamentul de marketing o sa considere ca asta va creste vanzarile cu 33% -- adica in loc de 3 pe an or sa sprere sa vanda 4 ;)

  • tomita, marţi, 25.01.2011 00:17

    cred ca's mai multe gtr-uri in tara decat 3. adica doar cat imi storc creierul in cateva secunde si pot sa le enumar pe cele 3. cate or fi cumparate de la reprezentanta, asta nu mai stiu. :D

  • raul, marţi, 25.01.2011 09:47
    gtr

    sunt mai mult de 3, sunt luate de noi, si asta in conditiile in care nici macar nu se importa oficial in Romania (deci efortul de a le aduce e mai mare)

  • tomita, duminică, 30.01.2011 17:40

    ce efort e mai mare? lol. doar din germania daca te uiti si le aduci noi. din america exista firme specializate de le aduc, cu adaosuri comparabile la oficial. daca nu vrei pana in romania poti opta si asa si iesi mult mai ieftin, scapand de zecile de mii de euro puse adaos de intermediari. totusi sa dai juma de masina taxa la un intermediar e prostie crasa. iti iei bilet pana in state te fatai de te ia naiba, platesti si un comisionar de acolo cu cateva mii de doalri, te intorci, si tot iesi mai ieftin decat oficial, sau intermediarii .ro discutand atat despre GTR cat si despre orice Infiniti