Motor / Transmisie
Am luat contact cu prima experienţă diesel a japonezilor, pe cel mai mare model al lor, SUV-ul FX, care opune o rezistenţă puternică unor modele germane cu mare priză la public, cum sunt Mercedes ML, BMW X5 sau Audi Q7. Propulsorul diesel, cu şase cilindri în V şi o capacitate de 3.0 litri, se ţine bine pe poziţii şi încearcă să ofere resurse similare cu cele întâlnite pe versiunile diesel ale modelelor enumerate mai sus. Fiecare apăsare a butonului de pornire trezeşte la viaţă o herghelie de 238 de cai putere şi pregăteşte eliberarea a 550 de Nm, la primele 1750 de rotaţii. Pe hârtie, rivalitatea dintre japonez şi celelalte SUV-uri germane este extrem de strânsă, diferenţele fiind foarte mici şi practic insesizabile pentru publicul larg. Dieselul alianţei este capabil să pună la bătaie resurse generoase, care îţi imprimă instant o senzaţie plăcută de dinamism şi agilitate, deşi maşina cântăreşte 2150 de kilograme. Caii pot galopa la capacitate maximă încă de la 3750 de rotaţii, numărul lor fiind suficient pentru a da naştere unor fiori plăcuţi pe şira spinării şi unui impuls de adrenalină. Urechea este mângâiată şi ea de o arie barională, care creşte în intensitate pe măsură ce acul turometrului se apropie de zona roşie. Cu toate acestea, insonorizarea perfectă la care ne-am fi aşteptat lasă puţin de dorit, zgomotul dieselului nefiind atât de bine estompat, ca în cazul fratelui sedan M30d. Unitatea diesel este cuplată la aceeaşi transmisie automată cu şapte rapoarte, responsabilă pentru o etajare lină şi curată a treptelor de viteză. Senzaţia de răspuns întârziat apare însă şi aici, devenind chiar mai pregnantă în cazul dieselului. Modul secvenţial, operabil cu ajutorul padelelor din spatele volanului, poate ajuta şoferul să îşi gestioneze ceva mai bine resursele în situaţia unei depăşiri sau la intrarea într-un viraj.
v-am prins !! nu v-ati spalat pe maini inainte sa trageti de pedalutzele alea frumoase de schimbat vitezele :) frumusica masina . . . dar totusi reprezinta o "era" a opulentei si a consumului . . . dar cum romanu' tre sa o aiba mai mare . . . of, ce tara avem :(