Toyota GT86
Înapoi la rădăcini
Puţină istorie interesantă. Acum fix 50 de ani, un producător japonez încerca marea cu degetul şi începea dezvoltarea unui model sportiv care îşi propunea să se ridice la nivelul constructorilor cu nume din Europa: S800. Toyota a produs 3131 de exemplare, dar toate au fost vândute în Japonia. A urmat, apoi, Toyota 2000GT. Construit în 1967, noul model era un coupe cu linii fantastice care avea motor frontal şi roţi motrice spate. A fost prima maşină japoneză care a arătat că mărcile din Ţara Soarelui Răsare pot dezvolta maşini originale şi atractive. Cu 351 de maşini produse, Toyota s-a asigurat că 2000GT va intra în galeria modelelor sport de colecţie. Au urmat, apoi, Celica şi Supra, modele care nu mai au nevoie de nicio prezentare şi care au subliniat şi mai mult implicarea mărcii în zona sport a modelelor de stradă.
Dăm pe repede-înainte până în 2006. Subaru şi Toyota semnează un contract de colaborare, iar cele două mari companii nipone se pun de de acord să dezvolte o sportivă pură. Nu ceva ieşit din comun, ci un model care să readucă sportivitatea în gama Toyota, una care s-a concentrat recent pe modele eco de familie, şi care să reconfirme poziţia Subaru în lumea auto. Rezultatul: Toyota GT86 şi Subaru BRZ, modele a căror alură aminteşte de cele două maşini-pionier din anii '50-'60. Am avut ocazia de a testa noul GT86 pe şoselele de lângă Barcelona şi pe circuit şi vă povestim mai jos de ce Toyota reuşeşte să revină în segmentul sportiv cu o maşină care readuce pasiunea în gama japonezilor.
sunt curios de un 80-120 km/h cu 4 adulti in ea.