Motor / Transmisie
Pentru a înţelege mai bine despre ce tip de model vorbim, primul lucru pe care trebuie să-l aflaţi este faptul că GT86 este un coupe cu 2+2 locuri de dimensiuni compacte, deci mult mai mic decât pare în fotografii. Vorbim, practic, de o compactă coupe de doar 1230 de kilograme care se bate cu VW Scirocco şi cu Peugeot RCZ, dar care vine cu propulsie spate şi care îşi propune să readucă sportivitatea adevărată la suprafaţă, fără a exagera cu un motor enervant de mare.
Sub capotă se află un motor boxer de 2.0 litri de provenienţă Subaru combinat cu un sistem de injecţie D-4S dezvoltat de Toyota. Un motor aspirat - o raritate pe care am primit-o cu braţele deschise - şi o cutie manuală cu şase trepte pe care o recomand în faţa celei automate. 200 de cai putere, o cifră care poate părea mică la prima vedere, dar care, combinată cu masa proprie de doar 1238 de kilograme ale modelului japonez, reuşeşte să îi imprime maşinii un caracter aparte.
La volan nu simţi explozie. Nu despre asta e vorba. Învaţă însă să apeşi liniar pedala de acceleraţie, iar cei 200 de cai atinşi la 7000 de rotaţii pe minut te vor pune pe asfalt aşa cum puţine maşini reuşesc. Cutia este una dintre cele mai scurte pe care le-am întâlnit pe modelele de stradă, dar fără a forţa o apropiere mult prea mare de o maşină de circuit.
"Mulţi rivali vin cu turbine, cu motoare puternice şi cu roţi mari. Maşinile sport de astăzi îşi controlează propriul comportament, devenind astfel maşini plictisitoare", spun japonezii, explicând logica unui astfel de motor pe o maşină sport. Da, există sportivitate şi la 200 de cai putere, totul e să dai de o maşină care înţelege să fie sportivă prin comportament, nu prin motor. O logică old school de care personal m-am îndrăgostit.
sunt curios de un 80-120 km/h cu 4 adulti in ea.