Hyundai i20
Zgârcitul
Motorul diesel începe să dispară de pe automobilele de segment A şi B. Pentru mulţi constructori, acest tip de motorizare nu mai este esenţială. Clienţii de maşini de oraş caută propulsoare pe benzină, mai ales cele de generaţie nouă cu cilindree mică şi supraalimentare. Mitsubishi şi Nissan, de exemplu, nu mai oferă motoare diesel pe modele precum Colt (care de acum se va numi Space Star) sau Micra. Iar acest trend probabil va creşte. Dar va exista mereu segementul automobilului de flotă. Sau maşina de firmă. Unde cel care o foloseşte nu este şi cel care plăteşte carburantul. Performanţele cad pe locul doi, economia, fiabiliatatea şi costurile mici de întreţinere urcă pe primul loc în decizia de achiziţie. Iar Hyundai i20 CRDi 1.1 se înscrie perfect în acest profil. Este poate una dintre cele mai lente maşini diesel pe care le-am condus, dar este extrem de economică. Şi asta pentru că sub capotă se află unul dintre cele mai mici propulsoare turbodiesel disponibile în acest moment: are doar 1.1 litri şi trei cilindri.
Motorul diesel e pentru drum lung. Cea mai buna solutie in oras e un motor de 1.0- 1.2 litri, supraalimentat. Masina arata bine, mai ale exteriorul.