4.0
de Silvian Irimia, Foto: Dragoș Savu, miercuri, 28 august

Dulce și sărat

Hyundai Bayon a fost numit după orașul francez Bayonne, aflat într-o zonă turistică foarte apreciată, adică Țara Bascilor. Nu cred că sud-coreeni puteau găsi un nume mai potrivit. Principalul motiv pentru care Bayonne este recunoscut internațional este jambonul. De fapt, orașul este atât de recunoscut, încât denumirea originii este protejată, deoarece carnea poate proveni doar dintr-o rasă specială de porci, proveniți din ferme mici, care există doar în Bayonne. Carnea este asezonată cu o sare de mare calitate, care, din nou, se găsește doar în zona respectivă.

Dacă nu v-am făcut poftă până acum, mai am o șansă, deoarece rămânem tot la mâncare. Ceva mai dulce. Totodată, Bayonne este capitala oficială a ciocolatei, în Franța, de peste 400 de ani. Unii o numesc capitala europeana a ciocolatei. „Ciocolata” a apărut în zonă pe malul drept al râului Adour. Acolo, evreii din Spania și Portugalia, care fugeau de Inchiziția spaniolă, au venit să se stabilească. Ei au adus boabe de cacao în secolul al XVII-lea și au dezvoltat afaceri prospere de fabricare a ciocolatei în Bayonne.

Putem spune că acest oraș este combinația perfectă de dulce-sărat, o combinație atât de iubită în toată lumea, de multe ori comparată cu yin și yang. Asta putem spune că a creat și Hyundai în gama lor de SUV-uri subcompacte. Modelul Kona a fost un real succes pentru producătorul coreean, iar Bayon a fost pasul firesc. De aceea au lansat în 2021 modelul Bayon, o mașină din același segment cu Kona, dar cu dimensiuni mai mici. Putem compara cu ce a făcut Ford acum mai bine de un deceniu, cu modelele Focus și Fusion.

Iată că, în 2024, Bayon primește deja un facelift, dar care nu aduce foarte multe schimbări. Totuși, e o demonstrație că Hyundai mizează mult pe viitorul celui mai mic SUV din gamă, un model considerat de mulți cel mai apropiat rival al lui Sandero Stepway.

 

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI HYUNDAI BAYON

 

  • ds, joi, 29.08.2024 09:03

    Nu mi-a plăcut niciodată creatura asta, cu atât mai mult la 24.000, chiar dacă, pompos, îi zice suv. Și chiar așa, cine l-o fi categorisit suv? Cine și, mai ales, de ce? Bine, dacă ne gândim că și Mazda cx 3, care este între Stepway și Bayon ca lungime, este considerată suv, fie, hai să înghit gălușca. Dar e crossover toată ziua, zic eu. Mă rog, am tot zis-o categorisirea asta suv, limuzină, sedan, etc. ar trebui să se facă după sistemul american, adică în funcție de volumul interior, nu după lungime/înălțime. Mai ales că nu sunt stabilite nici niște jaloane clare pentru delimitare. Spre exemplu, în cazul de față, stepwy este mai înaltă, dar mai scurtă. Iar chestia cu lumina ambientală chiar m-a dat pe spate. la 79 cp e fix ce trebuie...

  • deputy, joi, 29.08.2024 11:23

    urata si scumpa, dupa parerea mea. i se ofera clientului tot felul de briz-brizuri numai motor si cutie calumea nu. e bine ca ai leduri, boxe si tablete :)

  • WOTC, vineri, 30.08.2024 23:56

    Led line, automată, motor turbo 1l, Ce mi-a plăcut: - este bine ,,închegată,, constructiv; - stabilă în curbe; - garda la sol mare; - destul de ,,agilă,, pentru motorul de 1l; - că la banii ăștia are drive mode eco, normal și sport, deși probabil o vei uita pe normal; - ecranele(vizibile și la lumina puternică a zilei), comenzile AC, lumina ambientală, portbagajul, designul părții frontale (noaptea, linia led din față o face deosebită), culorile disponibile, spațiul pentru pasagerii din spate. Ce nu mi-a placut: - consumul uriaș din oraș, pe distanțe scurte de 0,5-1,5km, calculatorul a arătat 11,2, 12,5 și 20l/100km cu AC cuplat; - simți orice denivelare; - spatele urât; - și altele, dar se încadrează la prețul de 21420 euro.