Skoda Rapid Spaceback
Hatchbreak
Conservatorismul este la el acasă în interiorul Grupului Volkswagen. Exceptând câteva mărci exotice, majoritatea brandurilor de volum mizează pe o reţetă simplă, dar extrem de eficientă.
Este şi cazul Skoda, care se foloseşte de acelaşi design pragmatic, însufleţit de un preţ abordabil, pentru a lansa un nou succes comercial. După ce şi-a atras de partea sa clienţi noi cu Rapid, Skoda plusează acum cu o nouă variantă: Spaceback.
Vorbim despre o simbioză între un hatchback şi un break, o încrucişare a două maşini diferite, din care rezultă mult spaţiu interior şi o propunere de preţ imbatabilă în clasa C.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
Skoda"fan", miercuri, 19.03.2014 14:23
Sa mi se ierte de de unde comparam o sub-compacta ieftinache cu Focus, i30 si Civic??? Si ii dam si 5 stele pentru un pret de 19300, nu? In plus nu zice nicaieri ca e cheala si daca vrei sa o apropii de alde Focus, i30 si Civic la dotari mai ai de dat atat de multi bani ca risti sa iesi la acelasi pret... Si asta numai ca sa iasa 4.1 la total, nu? Cati bani ati primit baieti pentru reclama? Traiasca jurnalismul auto de calitate!
-
vianu, miercuri, 19.03.2014 15:09
Volkswagen Golf, Honda Civic, Hyundai i30, Seat Leon şi Ford Focus...ati cazut in plasa propagandei celor de la VW. :(( Aceeasi "procedura" am vazut-o la publicatia on-line apropiata constructorului din Wolfsburg. Se ia una bucata model din curtea VAG si se face o comparatie cu modele (de la concurenta sau nu) dar neaparat mai scumpe decat acesta . Pentru a tine "figura", modelului in cauza i se gaseste obligatoriu un punct forte (si deobicei singular) de tipul: optionale mai ieftine, consum mai mic, portbagaj mai mare, etc. Aceste mici "amanunte" ajung justificarea punctajului ridicat intr-un comparativ sau pozitionarea modelului "vedeta" in fruntea clasamentului (cu mentiunea ca, "vedeta" e codasa la majoritatea zonelor de interes). Rezultatul final e transmiterea, in subconstientul cititorului, ca e o afacere si, in acelasi timp, marirea vizibilitatii unor modele care, ajung sa fie receptionate ca demne de a se bate cu oricine. Pentru exemplificare vedeti comparativul intre doua citadine: Up! si i10. I10 cu 800Eu mai ieftin iese pe locul doi batut de un Up! a carui tren de rulare este net superior. Cica. Acum, pe bune, @AM, care a fost logica punerii in aceeasi oala a lui Rapid cu un Golf? sau cu un Focus?
-
mog, miercuri, 19.03.2014 15:22
de acord cu voi, si eu consider ca e un review slab si nerealist.
-
bogdanm, miercuri, 19.03.2014 15:34
Stimati cititori, Trecând peste acuzaţiile nefondate de neprofesionalism şi articol plătit, vă invit să transmiteţi o petiţie constructorului din Mlada Boleslav în care să cereţi repoziţionarea modelului Rapid din segmentul compact în cel subcompact. Fie că înţelegem, fie că ne încăpăţânăm să nu înţelegem, Skoda are două modele în segmentul compact. Unul poziţionat în partea inferioară a segmentului (Rapid) şi altul în partea superioară (Octavia). faptul că Skoda vrea să ofere un model compact cu o echipare mai săracă, dar cu un preţ mai accesibil nu înseamnă că el nu poate fi comparat cu celelalte modele de renume. Pentru segmentul subcompact există Fabia. De asemenea, cei care nu văd modelul în comparaţia noastră sunt invitaţi să vină cu sugestii bazate pe argumente reale. Multumim
-
@bogdanm, miercuri, 19.03.2014 15:57
Domnule redactor, Nu este vorba despre pozitionarea facuta de Skoda pentru modelul testat. Acesta fiind un test si nu o prezentare de presa model "copy-paste", noi, cititorii ne asteptam la o abordare mai personala si realista. Caci, in definitiv scopul articolelor publicate este acela de a fi citite si apreciate de catre cititori, sau cel putin asa ar trebui sa fie. Atunci cand prezentati un model care pe de o parte are materiale "de o calitate uşor austeră" iar pe de alta parte este prezentata o diferenta de pret seminificativa fata de concurenta directa sau declarata, fara sa se tina seama de dotari si de faptul ca la dotari aproximativ egale diferenta se reduce semnificativ sau dispare chiar in cazul unor discount-uri practicate cu titlu cvasipermanent de alti distribuitori poate duce usor la concluzia unei prezentari neprofesionale sau nerealiste. Alegeti Dumneavoastra care situatie credeti ca se aplica cel mai bine. Dovada si pretul modelului testat, care este la o diferenta uriasa fata de cel de lista, mai ales ca nu se observa dotari deosebite, aici poate ar trebui sa detaliati daca tot prezentati si pretul. In speranta ca aceste randuri vor duce la o imbunatatire a abordarii fata de parerile cititorilor si nu doar la eventuale frustari va doresc spor la testari!
-
dan, miercuri, 19.03.2014 15:58
@bogdanm Chiar voi ziceati, Skoda face modele de nisa, intre clase. Nici mie nu mi se pare corecta comparatia cu cele din clasa compacta, avand in vedere ca in Rapid, in fata, se sta la fel de inghesuit ca intr-o Fabia. Se vede clar ca lumina zilei ca au pus o caroserie umflata peste un sasiu de clasa mica dupa ecartamente si dimensiunile rotilor. Iar daca, pana de curand, pretul statea bine merci langa cel de Octavia, si-au dat si ei seama de eroare si l-au pozitionat fix intre clase.
-
vianu, miercuri, 19.03.2014 16:06
@Domnule Bogdan Mirica....e bine ca ne-am lamurit. Pisica nu e la noi, e la vecinu'! :) Corect ar fi fost sa puneti pe aceeasi hartie, alaturi de Rapid, un Toledo, un 301ori un C-Elysee, daca tot vorbeati de sugestii. Golf, Focus sau Civic fac si ele parte din marea familie (si foarte eterogena) a compactelor. Doar ca astia sunt fratii mai mari, mai finuti si mai elevati. Nu as putea avea tupeul sa pun la socoteala profesionalismul vostru dar am pretentia sa ne considerati ceva mai destepti decat o fac cei de la "Biroul de (dez)Informatii" de la Skoda/VAG. multumesc
-
LauCalin, miercuri, 19.03.2014 16:53
Ce nu vreti voi sa intelegeti, priceputi in ale masinilor ce sunteti, este ca aceasta masina NU are concurent direct nici pe Focus, nici pe Golf, nici pe I30, adica NU a fost gandita ca si concurent pentru greii clasei compacte. Pentru asa ceva exista Octavia, care culmea, fara probleme se ridica la nivelul clasei compacte fara prea mari eforturi. Uneori Octavia este considerata una din cele mai bune masini de volum din clasa compacta. Rapid este gandita ca o masina intre clasa mica si clasa compacta. Vedeti voi, intre Fabia si Octavia mai era loc de o masina. Si exact asta a facut Skoda. Sau VW. Cum vreti voi. Sa compari Rapid cu Focus e ca si cum ai compara Logan cu Kia Ceed sau Hyundai i30 (intentionat nu am spus Golf sau Focus). Ghici cine ar castiga. Si faptul ca masina asta ajunge la 19000 de euro... si Golf poate sa ajunga la 30000, asa cum si o Fabia sau Fiesta pot sa ajunga la 20000.
-
2-10, miercuri, 19.03.2014 16:53
Off-topic: Cele mai bune comentarii pe un topic de cand urmaresc eu Automarket (5-6 ani). On-topic: Unele teste sunt foarte superficiale, sunt facute doar de dragul de a publica ceva, si nu aduc un plus de valoare pentru cei interesati de automobilul respectiv.
-
stefan, miercuri, 19.03.2014 17:13
masina asta are pret de plecare 11.045 euro; in plus platforma este de Fabia/Polo si nu de Octavia (MQB)
-
Dacia Plant, miercuri, 19.03.2014 20:23
@Automarket: Acest motor de la ce turatii ati simtit ca incepe sa isi faca treaba si ca va baga in scaun ? Nu alea 1500 de unde dispune de cuplu. De exemplu la 1.9 de 105 eu simt ca incepe sa ofere putere destul de agresiv de pe la 2000-2200.
-
OPELfan, miercuri, 19.03.2014 21:16
De acord cu vianu. Masinile din gurpul VAG sunt ofarte promovate chiar daca nu merita. Nu spun ca Skoda ar fi o masina proasta, dar NU exceleaza. Am vazut in comparativ intr-o revista nemteasca dinte o Insignia si un Superb. Ghiciti cine a castigat! Superbul. Dar, cu un singur argument :spatiu mai mare si pret cu 1000 euro mai ieftin cu aceeleasi dotari. Autorul comparativului spunea ca Insignia are materiale mai bune, pret revanzare mai mare, design mai atractiv, motor mai economic, mai confortabila etc. Dar, intrebarea mea este de ce a castigat Skoda?!? Oare sunt singurul caruia i se pare ceva ciudat?
-
antonny, miercuri, 19.03.2014 21:37
nu stiu de ce se mai face comparatie .....cand trebuie sa cumparam SKODA SAU GOLF .....SUNT CELE MAI BUNE
-
LUCCI, miercuri, 19.03.2014 22:56
Bai, manca-v-as, daca 1.6 de 105 cai pleaca de la 14500, cheala presupun, ce i s-a putut pune in aproape 5000!!!! de euro????Ca nici macar DSG nu are! Cum am mai spus-o, VAG s-a invatat la bani , dar totul pana intr-o zi....Mai am razboaiele mele cu unii comentatori dar la asa pret , mai mult de draci iti iei un 308 nou, chiar daca si el, ca si Rapidul, inca nu sunt certificate de timp , ca fiabile...Sa adaugi peste 35% din pret unei masini pt. a o face decenta ca si dotari mi se pare pur si simplu nesimtire.Nu stiu, dar nu cred ca in banii astia sa aiba tapiterie din piele adevarata, saune cu incalzire sau camera video pt. marsarier.Nu mai vorbim de cutia automata.Si arunci, pe ce atatia bani?Sa nu mai vorbim ca la banii astia chiar ai ce lua!
-
octav71, joi, 20.03.2014 00:25
Sper sa nu repet ce au spus cei de mai sus, dar: - pretul nu este mic! Sunt 19000 euro, pe un model care il comparam cu un hatchback, dar nu este hatchback. Sunt curios daca te duci la un dealer Skoda si vrei exact modelul de test, cat este discountul. - cum poti compara Rapid Spaceback cu Golf, Civic, Focus, etc; poti face comparatia, dar Rapid nu este un hatchback! - in partea dreapta este o rubrica cu ce ati mai testat; acolo Civic are 3,9 ca si nota. Chiar este acest Rapid peste Civic? La fel si Renault Megane (desi nu sunt fan); - este foarte ... tern modelul, nu inventeaza nimic, apare aici doar din dorinta de a bifa un "nou" ceva; - nu comentez profesionalismul lui Bogdan, nu il cunosc, nu ma cunoaste, dar a avut si articole mai bune. Este ca si cum croitorul face o haina dintr-un material slab. Ce va iesi?
-
Dan, joi, 20.03.2014 10:38
Cred ca nu am vazut masina mai detestata de catre cititori de cand intru pe site-ul dumneavoastra :-) Desi conduc o Skoda de 4 ani si sunt multumit de ea, masina asta nu o pot suporta de cand am vazut-o in showroom-urile Skoda. Ganditi-va ca dumneavoastra ati testat modele cu dotari multe iar in showroom-uri sunt variantele de baza. Eu rar am vazut un interior mai deprimant la o masina si mai grav e faptul ca nu am vazut niciodata niste butoane de aer conditionat care sa arate mai rau decat la masina asta. Parca sunt butoane Pretul e nejustificat de mare, ar fi ok la 2000 Euro peste Logan. Oricum, nu prea am vazut Rapid pe strada.
-
LauCalin, joi, 20.03.2014 12:19
Doamne! Fratilor, inainte sa va dati destepti, DOCUMENTATI-VA! 1. Elegance este varful de gama de la Skoda, care in cazul lui Rapid 1.6 TDI de 105 CP costa apropape 16900 de euro. (conform configurator skoda.ro). Sa mai spunem ca la acesti bani iei o compacta mai renumita ori in varinata de baza cu un motor ceva mai puternic, ori un motor de baza si un nivel de echipare imediat superior versiunii de baza? 2.@LUCCI, Un Peugeot 308 1.6 HDI de 115 CP in echipare Acces (adica DE BAZA) costa 18171 de euro. Ca sa nu mai spun ca un 308 HDI Allure, adica varf de gama, depaseste 21000 de euro. Deci ce zici, asta o fi ieftin? Pai daca in cazul lui Peugeot sunt aceste "scoruri", in conditiile in care 308 nu este cel mai scump din clasa compacta, va invit domnilor sa vedeti cat ar fi un Focus, Golf sau chiar Astra sau Octavia configurate ASEMANATOR cu acest Rapid. Deci cu alte cuvinte, chiar si asa Rapid este cu cateva mii de euro bune, mai ieftin. Cititi, cautati, configurati, mergeti in showroom si vedeti! Pe bune, nu va mai uitati la pret si spuneti ca e mult sau putin. Asa o fi. Dar poate nu ar strica sa verificati si restul ce preuri au. PS: daca aceasta masina este scunpa pentru MINE, nu inseamna ca este scumpa pentru toata lumea. Strugurii chiar sunt acri uneori, asa-i?
-
gabi, joi, 20.03.2014 14:07
Nu sunt fan a acestor masini, dar ma alatru parerilor de mai sus, si anume acest articol este tipic pentru Romani, ne retinem parerile de frica "sefilor". Articolul mi se pare o jignire la adresa inteligentei cititorilor. Daca AM compara un model de buget cu clasa medie superioara doar pentru a scoate in evidenta ceva, atunci eu unul ma dezabonez de la Newsletter. Rapid trebuia comparata cu Logan, fluence, 301, c-Elysee, toledo si atunci era corect. Voi ati comparat-o cu modele superioare, in acest caz e clar ca Rapidul este in avantaj de pret. Dar sa nu lungesc povestea, mie mi se pare o RUSINE acest articol, rog pe domnul jurnalist (sper ca este incepator) sa se abtina pe viitor de la drive test si sa faca Review-uri poate la lichid de parbriz.
-
@LauCalin, joi, 20.03.2014 15:30
Tu te-ai uitat macar ce dotari are un 308 HDI Allure, sau te-ai rezumat a compara preturile? La o diferenta de aprox. 2000 Euro fata de modelul testat aici Allure are dotari la care Spaceback nici nu viseaza, sa nu mai vorbim de calitatea interiorului si de ce nu de design. A... si sa nu uitam si cei 10 CP in plus. Pe deasupra este si masina anului. Eu zic ca Skoda cere ff mult pentru ce ofera, ne neg calitatile pe care le are.
-
LUCCI, joi, 20.03.2014 16:00
@LauCalin-Mon ami, mai scumpa dacat CE? Si aici ma refer la cava din clasa ei!!Nu-mi spune de Focus, Golf , , 308 sau Megane, pt. ca nu au nicio treaba cu clasa in care functioneaza Rapid pe piata. Deja incerci sa ne faci sa ne bucuram ca un Rapid full(???) este mai ieftin decat un 308 asemanator ca dotari, sau ce vrei sa spui?De fapt, majoritatea comentariilor de la acest subiect(si altele) denota un fapt care ma bucura enorm;noi, pasionatii de masini din Romania, am inceput sa apreciem adevarata valoare a unui produs, sa cantarim f. atent banii munciti sau imprumutati si rarara...achitati la banci si sa nu mai punem botul la reclame si asazisele oferte.De cand citesc presa auto(credeti-ma ca am 2-300 de reviste si urmaresc siteuri ca si acesta) nu am vazut UN ARTICOL ,chiar si cu titlul de inedit, in care sa se spuna cat costa efectiv fabricaea modelului X de la producatorul Y.Nu ma luati cu banii din cercetare si investitii de nu stiu ce tip, nu imi dati argumentele producatorilor. As vrea sa stiu efectiv cat costa la poarta fabricii Skoda aia Rapid din test, cu dotarile aferente, fara adaos ,fara nimic.V-ar soca raspunsul...
-
mog, joi, 20.03.2014 17:17
cel mai scump si dotat i30 diesel 1.6 128cp e 18000eur, dc naiba mi`as lua caruta asta de spaceback la 19000 eur? doar ca e skoda?
-
LauCalin, joi, 20.03.2014 18:34
Pai LUCCI draga, tu ai adus in discutie comparatia cu 308. Deci hai sa comparam. Si te rog sa faci un efort sa lasi calculatorul si sa mergi pana in showroom, sa ceri ofertele de pret detaliate pentru fiecare model in parte :308 1.6 HDI Allure si Rapid 1.6 TDI Elegance si sa vezi ce iti da. Asta ca o prima strigare. Oricum vor fi prea putini cei care isi vor cumpara un Rapid la 19000 de euro. Dar faptul ca exista in oferta celor de la Skoda pana la asa pret, nu este gandita aceasta oferta neaparat pentru Romania. Pentru ca unui neamt ii este muuult mai simplu sa dea 19000 de euro pe un Rapid Elegance, in comparatie cu un roman care, daca masina e dotata si are si un motor bun, nu este buna pentru ca e prea scumpa si e hotie pe fata. Atunci daca ii dai o masina mai ieftina, gen un Rapid de 1.2 de 75 CP cu dotare de mijloc la vreo 12000 de euro, nici asa nu e bine ca nu are dotari ca lumea, e motorul slab si oricum e tot scumpa. Bine gandit! Apropo, cu cele 300 de reviste esti copil pe langa unii care au virusul masinilor in sange de vreo 15 ani si peste 1000. Dar nu revistele conteaza, mon ami. Du-te la drive test, urcat-te in ele, compara preturile, dotarile, ofertele de finantare, costurile de intretinere, alte lucruri gen ergonomie, finisaje, imbinari etc. etc. si vei vedea de ce VAG inca e acolo sus. Si apropo de reviste, ca vad ca iti place chestia asta, citeam azi ultimul numar al unei reviste in care intr-un comparativ Golf 7 l-a spulberat pe 308 care s-a clasat pe ultimul loc. Deci conform celor 300 de reviste ale tale... ma opresc aici ca apoi vei spune ca sun rautacios. Cu toate astea niciodata nu am spus ca 308 este o masina de evitat. Vezi inclusiv comentariul meu de la stirea cum ca 308 s-a vandut in 60000 de bucati pana acum. Ideea este ca oricum NU se compara una cu cealalta si ti-am demonstrat si in comentariul anterior de ce. Oricum diferenta dintre masinile astea doua, dotate asemanator cu nivelul de echipare superior este de peste 3000 de euro (!) in favoarea lui Rapid. Daca tinem cont ca un 308 de baza porneste de la 13000 de euro si un Rapid de la 11000 de euro, din nou vedem ca nu se compara masinile astea doua nici asa. Dar nu conteaza configuratoarele si analiza dotarilor de pe site-urile oficiale. Hai sa facem gura ca stim noi, ca de-aia am citit 300 de reviste cu masini. Daca vrei sa compari 308, compara-l cu Octavia si vezi ce iti da. Rapid se compara eventual cu Hyundai i30, Kia Ceed sau in nivelul inferior de pret, poate cu Peugeot 301 sau Citroen C-Elysee.
-
LauCalin, joi, 20.03.2014 18:40
Mog, 18000 de euro este versiunea cea mai dotata de i30 fara nici o optionala in plus. Rapid varianta de echipare top fara nici o optioanala in plus este sub 17000. Poate ca asta ar fi un argument. Plus mai sunt si altele care puse cap la cap inclina balanta spre altceva: gen valoare la revanzare, costuri de intretinere sau retea de service.
-
mog, joi, 20.03.2014 18:53
LauCalin: nu exista optionale la Hyundai. In afara de vopsea metalizata.
-
LauCalin, joi, 20.03.2014 19:10
Si te-ai intrebat de ce coreeni si japonezii de multe ori procedeaza asa? Adica sa cumperi cu toate optiunile, fara nimic individual sau fara pachete de optiuni? Daca imi vei raspunde la intrebarea asta inseamna ca te deosebesti de marea majoritate a pasionatilor de masini. Su nu, stai linistit ca nu fac coreeni actiuni de binefacere. Adica nu au ei suflet bun sa-ti dea multe optionale incluse in pretul masinii.
-
LUCCI, joi, 20.03.2014 22:53
@Lau Calin- Tati, 19500 de euro!!!!!! P.S.-Eram sigur ca cele(aproximativ) 300 de reviste vor fi argumentul tau forte-contra!!!Nu am 1000 pt. ca nu am bani sa iau mereu ci numai numerele interesante.Daca n-ai inteles mistoul din faza cu 308-ul atat de mult laudat, las-o balta...Nu mi-ai raspuns la intrebarea legata de pretul real al unei masini...Dar asta nu scrie nici in cele 1000 de reviste ale tale, nu!.Au revoir!
-
LauCalin, vineri, 21.03.2014 01:54
Ba ti-am raspuns. Problema este insa ca nu poti sau nu vrei sa intelegi. Din start comparatia cu 308, inceputa de tine cand ai zis "Mai am razboaiele mele cu unii comentatori dar la asa pret , mai mult de draci iti iei un 308 nou, chiar daca si el, ca si Rapidul, inca nu sunt certificate de timp , ca fiabile..." nu isi are rostul pentru ca sunt gandite diferit. Pretul real al unei masini depinde oricum de foarte multi factori, de la cel de marketing impus de producator prin dotarile pe care le ofera, pana la perceptia posibilului client referitoare la acea masina. Pretul de 19000 de euro al unui Rapid ca cel din test este perceput (foarte) diferit de un neamt sau englez, comparativ cu un roman care de cele mai multe ori nici un Logan de 8000 de euro nu isi permite. Un Rapid in configuratia de mai sus sunt constienti si cei de la Skoda ca nu va rupe gura targului in Romania niciodata. La 19000 de euro deja te uiti Jetta, Focus sau orice alta compacta de volum dotata serios si cu motor ok. Ca sa nu mai spunem ca poti sa-ti iei Passat, Mondeo, Avensis, Accord, Mazda 6 etc aproape noi care nu stau la discutie cu un Rapid. Totusi Rapid in versiunile mai ieftine desigur, incepe sa se cam vada pe strada. Dar hai ca deja "discut discutii" cu tine, mai tati. Iar acele reviste, m-ai convins. Poti macar sa le stergi de praf din cand in cand ca nu ai inteles mare lucru din ele. Daca chiar vrei sa stii cu ce se mananca domeniul asta pune manile pe cat mai multe volane. Si daca vei fi atent vei vedea ca fiecare masina iti "transmite" un mesaj, "iti spune" cine e, ce vrea, ce cauta si de ce exista. Chestiile astea insa nu le poate afla orice asa zis pasionat de masini. Cam asta face deosebire deste unul care crede ca e pasionat de masini si unul care chiar e pasionat. Ah, si cumparand reviste cu masini dupa cat de interesante sunt unele numere nu te deosebesti cu absolut nimic de un simplu amator in acest domeniu care procedeaza exact la fel. Pentru ca din orice revista cu masini poti afla si invata lucruri noi (analize, istorie, cover story, anchete etc.). Iti spune asta cineva care face asta de vreo 15 ani. Si daca vrei sa traiesti macar spiritual acest sentiment numit automobile, iti recomand Arthur Hailey - Rotile. Dar defapt cred ca vei spune ca ce e aia. Nu ai tu nevoie de o carte despre masini ca sa scrii pe automarket.ro. Oricum daca nu faci ce poti ca sa si conduci masinile, cam degeaba citesti revistele. Chiar, cati dintre voi s-au urcat (ca de condus nici nu poate fi vorba) intr-un mult hulitul Rapid? Fac pariu ca poate 1 sau cel mult 2. E bine atunci. Hai au revoir et bonne nuit!
-
..., vineri, 21.03.2014 07:23
Tre' sa fii trantit in cap de mic copil, sa dai atatia bani pe masina asta. Am vazut-o pe strada, iar ceva mai banal si stupid n-am mai vazut la niciun producator in anii 2013-2014. Design-ul este la nivelul anilor '90.
-
Anonim, vineri, 21.03.2014 08:29
Indiferent de cate discutii apar un lucru este cert Skoda vinde bine in Romania ! Cifrele spun lucru asta de cateva luni Skoda Octavia este cel mai vanduta masina de import . Preturile nu sunt mici clar dar toti producatorii au crescut preturile . Am un prieten care a cumparat recent o Dacia Logan 1.5 dci 90 Cp si apus tot ce se putea pe ea plus culoare metalizata pretul final 13400 de euro !! Este putin pentru o Dacie ? Rapid se vinde binisor sunt destule pe strazi .
-
Gen, vineri, 21.03.2014 10:39
articol partinitor si foarte subiectiv. Masina nu este pe platforma de clasa compacta (MQB-ul celor de la VAG), ci este o caroserie umflata pe platforma de Fabia. Drept urmare orice comparatie cu Focus, Golf samd nu isi are rostul. Masina trebuie comparata cu C-Elysee, cu 301, cu Toledo. Si atunci nu vad cum pretul este asa de accesibil. Unde mai pui si interiorul absolut grosolan dpdv al calitatii, peste tot este numai plastic tare, absolut nimic cauciucat In timp plasticele tari vor deveni mult mai zgomotoase, sunt mult mai predispuse la "greierasi" decat cele cauciucate). Sigur acesta e doar un aspect pt care nu merita acea suma de bani, dar mai sunt si altele.
-
mog, vineri, 21.03.2014 10:41
LauCalin: asiaticii asa vand masinile de zeci de ani, 3-4 pachete de dotari, fara posibilitatea de a adauga optiuni. Personal, nu`mi place nici mie politica asta, dar cred ca fac asta doar pt costuri. e mai ieftin pt ei sa faca 3 echipari standard si sa le vanda asta, decat sa personalzieze 50% din comenzi. Daca vb de Hyundai, ei au Kia care respecta standardul european: dotari suplimentare pe alese. Ca vand un ceed sau un i30, pt concern tot aia e.
-
LUCCI, sâmbătă, 22.03.2014 20:12
Da, LauCalin, m-ai convins! Ai dreptate, recunosc! ...Uita-te la voturi....Majoritatea suntem tampiti iar tu ...cum ziceai ,, fac asta de 15 ani''..Ce faci? Esti Gigi Contra!!!! Dasfidania! P.S. M-am urcat in Rapid de a doua zi de cand l-au adus in showroom.Nu l-am condus pt. ca a trebuit sa plec pt. a sterge praful de pe reviste.
-
LauCalin, luni, 24.03.2014 14:04
Te superi degeaba. Daca ai intelege acest domeniu ai intelege si ce vreau sa spun. Nu am zis ca masina din test este una ieftina. Am spus ca una cu un motor asemanator, un nivel de echipare superior si dotari extra este mai scumpa cu cateva mii de euro bune. Si te invit sa verifici asta. Intra pe site-urile monomarca si configureaza un 308 HDI de 115 CP si vezi unde il duci la 19000 de euro. Vei vedea ca la Rapid vei avea mai multe dotari. Nu iti trebuie 300 de reviste ca sa-ti dai seama de lucrul asta. Trebuie doar sa nu-ti fie lene sa verifici niste lucruri. Si recunosc asa cum am spus-o si in comentariile precedente ca nici eu nu as da 19000 de un Rapid in conditiile in care exista Mazda 3, Golf 7 sau Focus toate dotate bine si cu motoare bune. DAR nici una nu va fi la fel de dotata precum acest Rapid. Un Rapid mai mult de 14000 de euro nu cred ca face. Poate fi o alternativa la un Logan full asa cum a mai scris cineva mai sus ca a costat 13500 de euro cu "de toate". Dar sa spun sincer la 19000 de euro m-as uita la un sh de 3-4 ani precum Insignia, Avensis, Accord, 6, Passat sau de ce nu chiar Volvo S60.
-
LauCalin, luni, 24.03.2014 14:07
Ah, si inca ceva. Aceste voturi de care spui tu, date de niste persoane care in viata lor nu s-au urcat intr-o masina dar o judeca cum ca e intr-un fel anume pentru ca tot poporul roman se pricepe la masini... scuza-ma, dar pentru mine sunt egale cu zero. Oricum niciodata nu am tinut cont de aceste voturi. Fiecare e liber sa voteze cum vrea si ce vrea.
-
razvanis, luni, 24.03.2014 19:41
"Seat Leon cu motor şi cutie similare de la 17.200 de euro" adica 400 euro in plus fata de Rapid, pentru 400 de euro cumperi cea mai noua platforma a grupului MQB cu cele mai noi elemente media, electronica, tehnica, siguranta. Si totusi un Leon nu un Rapid taiat la spate. Iar Leon-ul stardard chel vine cu touchscreen si cam tot ce are Rapidul Elegance cu multe plusuri la dinamica, siguranta si calitatea interiorului.
-
LUCCI, luni, 24.03.2014 21:06
,,niste persoane care in viata lor nu s-au urcat intr-o masina dar o judeca cum ca e intr-un fel anume pentru ca tot poporul roman se pricepe la masini... ''@Lau Calin- esti de cabinet psiho' prietene!!! Bine ca miscarea nazista nu mai e la moda!!!!Ne bagai la sapun pe toti, cei nenascuti in blocul motor, ca tine!Specialistule!! Sieg Heil...
-
LauCalin, marţi, 25.03.2014 11:42
In primul rand eu nu te-am jignit. Faptul ca tu nu accepti niste lucruri si evident te dai cel mai destept jignindu-ma, denota in primul rand prostie tipic romaneasca. Nu intelegi de ce exista masina asta, ce vrea Skoda/VW de la ea, nici nu te documentezi absolut deloc, dar imi spui mie de cabinet psihologic. Eu zic sa te urci in primul avion spre Germania si sa-i faci sapun pe cei de la VW pentru ca habar nu au sa faca masini si defapt sunt niste hoti. Nu esti decat un roman autentic care se pricepe la tot si defapt nu se pricepe la nimic concret. Of, of! Ce a fost site-ul asta si ce a ajuns. Cred ca sunt singurul "veteran" care inca mai intra pe-aici. Baietii cu bun simt care si-au dat seama ca nu are rost sa scrii pe acest site au plecat toti demult.Bravo, automarket.ro!
-
Crystyann, miercuri, 26.03.2014 09:08
Cata "varsare de sange" naste aceasta masina considerata ratusca cea urata, cea mai proasta din curtea scolii, cea mai plastifiata, cea mai cea ... Oameni buni, este si o piata pentru aceasta masina - este acel segment de oameni normali, care isi doresc o masina normala ( nu cu "spume" pe bord, nu cu limbaje de design sofisticate, nu cu 10 kg de crom la interior etc ). Binenteles ca 95% din masinile vandute nu vor fi de 19.000 EUR, dar in plaja de pret 11.000 - 15.000 aceasta masina ( inclusiv varianta liftback ) este o alternativa interesanta. Sa nu mai zic de partea de flote unde Rapidul se misca bine. Las' sa fie concurenta, sa avem de unde alege. Si apropo de pretul de fabirca : cand mergeti sa cumparati pain o intrebati pe vanzatoare cate costul de productie? Sau cat a costat graul? Sau cand beti o bere la terasa intrebati cat a costat hameiul? de ce se face atata tam-tam cand oricum nu ai cum sa cumperi produsul la acel pret? Doar asa, sa va faceti sange rau ? :)) . Plus ca sunt atat de multe costuri aditionale ( cercetare, marketing, garantie, transport, asigurari ) incat oricum nu ai putea evalua un profit exact.
-
Calin, miercuri, 23.12.2015 14:43
"Opţional, clienţii pot alege faruri cu xenon, care nu îşi fac însă foarte bine treaba noaptea pe drumurile cu iluminare lipsă." Care anume este problema cu farurile xenon? Nu acopera unghiurile bine? Nu sunt cu AFS? Eu sunt chitit pe un Rapid Spaceback si ma batea gandul de faruri xenon.
-
Adrian, luni, 05.09.2016 13:22
Eu stiu doar atat; sunt pe cale sa cumpar un Spaceback cu motor 1,2 TSI (110 CP si cuplu 175 Nm / 1450-4400 rpm) la 13.407 EUR din care voi scadea tichetul RABLA ( deci in final voi plati 12.000 EUR ). La acest pret voi avea urmatoarele date tehnice si dotari : - acceleratie 0-100 km/h 9,7 secunde - viteza maxima 197 km / h - ampatament 2602 mm - volum portbagaj 415 l dotari: - jante de aliaj - farurui de ceata - scaune fata incalzite - volan imbracat in piele si cu comenzi radio si telefon - aer conditionat manual - monitorizare presiune in pneuri - geamuri electrice fata - radio mp3 cu ecran tactil de 5" - sonorizare cu 6 difuzoare - afisaj maxidot - ESC - senzori de parcare spate Cei care tot palavragiti pe aici : va rog sa vedeti cam cat va costa un Ford Focus cu aceste dotari si date tehnice ( care pot fi atinse... pentru ca portbagajul oricum nu poate fi mai mare de 375 l ) Arivederci
-
Adrian, miercuri, 07.09.2016 21:44
Revin pentru a face unele completari: in pretul de mai sus sunt prinse si vopseaua metalizata de o anumita culoare { dorinta sotiei ) si pachetul de drumuri grele ales pentru inaltarea cu un cm a garzii la sol si pentru scut ( de plastic este adevarat ). Am ales varianta de 110CP mai ales pentru cutia in 6 trepte ( 80% din km parcursi fiind in afara orasului ), dar si pentru cele 9,7 s de la 0 la 100 km ( acestea se vad mai ales in depasire... nu pentru a pleca primul de la stop ). Este adevarat ca puteam sa aleg varianta de 90CP si culoare standard nemetalizata, fara pachet de drumuri grele; in aceste conditii as fi platit pentru aceleasi dotari cu 1200 EUR mai putin ( mentionez inca o data... cu aceleasi dotari ). In concluzie as dori sa stiu ce marca poate oferi la 10800 EUR ( prin programul RABLA ) o masina cu urmatoarele caracteristici: Motor 1.2 TSI 90CP Cuplu 16 Nm / 1500 - 3500 rpm Viteza maxima 184 Km/h Acceleratie 0-100 km/h 11,2 s Ampatament 2602 mm Volum portbagaj 415 l Jante de aliaj Scaune incalzite fata Senzori de parcare spate Aer conditionat manual Geamuri electrice fata Faruri de ceata Volan imbracat in piele cu comenzi radio si telefon Radio cu ecran tactil de 5" Cotiera centrala cu spatiu depozitare ESC Computer de bord Afisaj Maxidot Oglinzi incalzite cu semnalizatoare incorporate Duze spalare parbriz incalzite si alte briz brizuri pe care nu le mai enumerez
-
Adrian, miercuri, 07.09.2016 21:47
A se citi cuplu 160 Nm
Cum s-a ajuns la pretul modelului testat de 19.300 Euro? cu ceva optionale bifate cred. Optionale care la concurenta enumerata se gasesc in dotarea standard. Chiar si asa pretul este enorm pentru ce se vrea a fi Spaceback ("Volkswagen Golf 5") recarosat. E cam ce face Renault cu Dacia doar ca la Skoda se cere un pret mult mai mare.