Ford Ka
de Mircea Meșter, vineri, 10 aprilie
The italian job
Ford Ka este produs in acelasi loc, pe aceeasi linie de montaj si cu aceleasi piese cu care este creat Fiat 500. Daca 500 este un hit prin faptul ca a renascut o legenda si aduce emotie in gama Fiat, Ford Ka pare fratele ceva mai sters al acestuia. Una peste alta, decizia de impartire a costurilor i-a daunat modelului Ford, care apare in fata publicului in aproape aceeasi forma (cel putin interioara) prin care a reusit sa se impuna 500. Cireasa de pe tort: un motor comun, dar 100% italian. Ford Ka este salvat de la identificarea cu 500 de pretul ceva mai scazut si de designul exterior cu accente Kinetic.
5.3L/100 in oras pentru varianta pe benzina? ce e asta, o gluma sau o greseala??? Apoi, am condus acest motor pe un Fiat GrandePunto. La turatii joase (sub 1700 turatii/minut) este mort, in special la plecarea de pe loc. Poti apasa pedala al podea si nu se intampla nimik pana nu atingi cel putin 2000 de ture. Deci nu inteleg cum va placut voua acest motor. Ca si consum, pe autostrada (viteze de 130-150 cu rare portiuni de 100, dar si varfuri de 170km/h) masina a consumat 5.5L/100 km. In oras (Sainte-etienne) consumul a fost de max 6, iar combinat (25% oras restul afara, dar mers nu f constant si cu maxim 90, ca deh, au multe sense giratorii unde trebuie sa incetinesti). Ca si consum mi s-a parut destul de ok, tinand cont ca i-am dat si super talpi cu schimbat in intervalul 3500-4000 ture.