Motor / Transmisie
Motorul diesel de 1.3 litri TDCI este un alter ego al unitatii Multijet de acelasi litraj si putere. Practic, singurul element schimbat de pe acesta este sigla, care se transforma din Fiat in Ford. In aceste conditii, cu un propulsor care si-a facut veacul prin gama Fiat si Opel si care a confirmat faptul ca e fiabil, alegerea pare naturala. Cutia cu cinci trepte este bine etajata, fiind si ea trecuta prin focurile unei intregi generatii de modele italiene. In principiu, motorul diesel de 75 de cai poate fi alegerea perfecta pe un astfel de model. Nu este foarte puternic, insa poarta cu el seva celor 145 Nm disponibili inca de la 1500 rpm. Adica are zvac (in limita bunul simt) atunci cand tragi de el. Una peste alta, nota le apartine italienilor. Si ideii de cost sharing.
5.3L/100 in oras pentru varianta pe benzina? ce e asta, o gluma sau o greseala??? Apoi, am condus acest motor pe un Fiat GrandePunto. La turatii joase (sub 1700 turatii/minut) este mort, in special la plecarea de pe loc. Poti apasa pedala al podea si nu se intampla nimik pana nu atingi cel putin 2000 de ture. Deci nu inteleg cum va placut voua acest motor. Ca si consum, pe autostrada (viteze de 130-150 cu rare portiuni de 100, dar si varfuri de 170km/h) masina a consumat 5.5L/100 km. In oras (Sainte-etienne) consumul a fost de max 6, iar combinat (25% oras restul afara, dar mers nu f constant si cu maxim 90, ca deh, au multe sense giratorii unde trebuie sa incetinesti). Ca si consum mi s-a parut destul de ok, tinand cont ca i-am dat si super talpi cu schimbat in intervalul 3500-4000 ture.