Ford Focus ST

4.4
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai, marţi, 29 ianuarie

Vis de şofran

Ford a ştiut mereu să profite de implicarea în motorsport. Marca Ovalului Albastru participă de multă vreme în diverse forme ale sportului cu motor, iar WRC-ul i-a adus multă notorietate. Pentru a nu lăsa acest lucru deoparte, Ford a dezvoltat mereu versiuni sportive pentru modelele sale de serie. Iar Focus, poate cel mai apreciat model compact produs de Ford, nu a făcut excepţie. Încă de la prima generaţie, cea lansată în 1999, Focus a primit nu una, ci două versiuni sportive: discretul ST170 şi mult mai agresivul RS. Apreciat în special în ţări ca Marea Britanie şi Elveţia, acest tip de compactă puternică a devenit rapid un concurent pentru modele cu ceva mai multă tradiţie, cum este VW Golf GTI.

Ford a continuat să dezvolte modele inspirate din lumea motorsportului şi pentru a doua generaţie Focus. ST-ul de 225 CP din 2008 a devenit celebru pentru culoarea sa portocalie şi consumul imens. A urmat apoi excelentul Focus RS, un etalon al hot hatch-urilor până în ziua de azi. 

A treia generaţie este încă proaspătă, dar are deja un ST. Declinat de această dată în versiune hatchback şi break. Ford a ales să supună şi modelele sport curentului downsize, dar a reuşit să facă acest lucru fără a influenţa spiritul maşinii. Noul Ford Focus ST a pierdut un cilindru şi 500 cmc, dar furnizează cu 25 CP mai mult faţă de modelul anterior. Am petrecut aproape o săptămână alături de noul ST. Iată concluziile. 

  • Dan, marţi, 29.10.2013 12:14

    Ati scris " Puterea este transmisă doar către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze cu şase trepte." cred ca este puntea fata.

  • dragos.baltateanu, marţi, 29.10.2013 12:24

    Ai dreptate! S-a strecurat o eroare în text. Mulţumim pentru sesizare.

  • clarkson, marţi, 29.10.2013 12:53

    Cred ca la "Nu ne-a placut" ati vrut sa spuneti "Raza de bracaj mare"...

  • ST, marţi, 29.10.2013 14:47

    Destul de reusit acest hot-hatch,desi e de ceva timp pe piata,continua sa fie masina de referinta in acest segment.

  • auto_fan, marţi, 29.10.2013 16:32

    "Ford a reuşit să contracareze fenomenul încă la vechiul Focus RS, iar acum, pe ST, a rafiant sistemul [...]" Din exprimarea voastra reiese faptul ca solutia folosita la Focus RS este folosita acum si la noul ST, ceea ce este ERONAT! Focus ST nu foloseste suspensia “RevoKnuckle” a lui RS, ci suspensia clasica regasita si pe modelele normale, evident cu un setup mai rigid.

  • dragos.baltateanu, marţi, 29.10.2013 17:08

    @auto_fan Ai dreptate, ST-ul nu foloseste sistemul Revoknukle, ci un un sistem de compensare prin intermediul asistarii electrice a directie. Efectul este insa similar in cotracararea virarii induse de cuplu, iar raza de bracaj este la fel de mica ca la Focus RS. Multumesc pentru sesizare, voi clarifica in text.

  • andrey_1293, marţi, 29.10.2013 23:12

    Din ce stiu, Ford lucreaza la Focus RS Mk3. Acesta va veni dupa facelift-ul actualei generatii, la fel cum a venit si RS-ul de generatie trecuta si va avea sub capota un motor de 2.3 EcoBoost ce dezvolta in jur de 320-330 cai. Ford va aduce si Mustangul in Europa si vor folosi pe el acelasi 2.3 EcoBoost dar posibil sa mai scoata ceva cai din el.

  • Gabi, miercuri, 30.10.2013 00:01

    Haideti totusi sa fim realisti. Stiu ca vorbim despre aceleasi clase dar interiorul unui Megane RS lasa de dorit. Mi se pare normal sa fie in rand cu Golf-ul in ceea ce priveste pretul, iar cei 250 de cp pe o masina, spun eu, pre-premium este chiar un pret rezonabil.

  • rs, miercuri, 30.10.2013 13:00

    megan ,,the best,,

  • claudiu, miercuri, 30.10.2013 20:24

    dupa cum ziceam 1900 de euro pe navigatie sint bani azvarliti degeaba de cand ford nu are harti de navigatie pt romania de ani de zile (poate doar una cu cateva drumuri principale) si probabil nici nu va avea curand, cele de europa de vest functioneaza acceptabil, la fel e si playerul de CD uri care e foarte foarte selectiv cu discurile bagate in el, de mp3 nici nu incape vorba banuiesc.

  • L, joi, 31.10.2013 00:48

    asa cum in premiera jeremy clarckson a spus : 1.Astra J OPC 2.3 - ST&RS in orice ordine vreti , eu dupa opc aleg st-ul pentru cele 4 usi si design complet fata de rs care arata f bine la exterior dar interiorul este f slab pt o masina de 25-30 k