Ford Focus ST
Vis de şofran
Ford a ştiut mereu să profite de implicarea în motorsport. Marca Ovalului Albastru participă de multă vreme în diverse forme ale sportului cu motor, iar WRC-ul i-a adus multă notorietate. Pentru a nu lăsa acest lucru deoparte, Ford a dezvoltat mereu versiuni sportive pentru modelele sale de serie. Iar Focus, poate cel mai apreciat model compact produs de Ford, nu a făcut excepţie. Încă de la prima generaţie, cea lansată în 1999, Focus a primit nu una, ci două versiuni sportive: discretul ST170 şi mult mai agresivul RS. Apreciat în special în ţări ca Marea Britanie şi Elveţia, acest tip de compactă puternică a devenit rapid un concurent pentru modele cu ceva mai multă tradiţie, cum este VW Golf GTI.
Ford a continuat să dezvolte modele inspirate din lumea motorsportului şi pentru a doua generaţie Focus. ST-ul de 225 CP din 2008 a devenit celebru pentru culoarea sa portocalie şi consumul imens. A urmat apoi excelentul Focus RS, un etalon al hot hatch-urilor până în ziua de azi.
A treia generaţie este încă proaspătă, dar are deja un ST. Declinat de această dată în versiune hatchback şi break. Ford a ales să supună şi modelele sport curentului downsize, dar a reuşit să facă acest lucru fără a influenţa spiritul maşinii. Noul Ford Focus ST a pierdut un cilindru şi 500 cmc, dar furnizează cu 25 CP mai mult faţă de modelul anterior. Am petrecut aproape o săptămână alături de noul ST. Iată concluziile.
Ati scris " Puterea este transmisă doar către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze cu şase trepte." cred ca este puntea fata.