Fiat Bravo

1.6 Multijet 120CP E5 Dynamic
4.0
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 15 ianuarie

Mozarella

Mozarella este ingredientul principal in multe mancaruri italiene. Acesta a fost primul lucru care mi-a venit in minte atunci cand am condus pentru prima data versiunea 1.6 Multijet a lui Bravo. La fel ca in cazul celebrului sortiment de branza, pornind de la Bravo 1.6 Multijet poti dezvolta experimente extrem de reusite. Altfel spus, celelalte modele italiene testate pana acum, fie ele Alfa sau Fiat, toate superioare ca putere, mi-au dat impresia ca au la baza aceasta versiune a lui Bravo. Daca va place pizza simpla, testati-l cu incredere.
  • Massimo, sâmbătă, 16.01.2010 00:00

    Ce are in comun Fiat Bravo cu Lexus LF-A? Cititi bine textul, este o informatie pe care ne-o da in premiera Sebastian Toma. Ma mir cum nimeni nu a mai observat acest aspect pana acum... Sau poate ne spune chiar el cum a descoperit acest lucru

  • Claus-Claudel, sâmbătă, 16.01.2010 11:41
    ......

    mie unul imi place

  • EU, sâmbătă, 16.01.2010 12:01
    Mda....

    Se pare ca la voi e la fel ca la t.v. Porsche Romania ( adica marcile care le reprezinta in Romania) ridicat in slavi iar restul nu exista. Exemplu: Eu din ce am citit la motor, a luat 7 pentru ca vibreaza. Vreau sa vad un diesel in gama asta care nu vibreaza, nu mai zic de la VW ca sar disperatii. Consuma bine, Euro 5....nota 7..pentru ce? In fine, astept sa dispara comment-ul meu sa dispara sau vreo replica penibila si fara rost din partea cuiva. Jalnic...

  • Massimo, sâmbătă, 16.01.2010 13:30

    Mai baieti ma dezamagiti, va credeam mai destepti. Este vorba de o descoperire mai mare ca a lui Columb....adica fibra de carbon din interior, citez: "este imbracat cu spuma poliuretanica acoperita partial cu un strat subtire de fibra de carbon". Pai....unde va este atentia...

  • slv83, sâmbătă, 16.01.2010 13:55
    D-l Toma

    Mozarella e un tip de branza, nu de cascaval......cat despre masina e OK!

  • sebaa, sâmbătă, 16.01.2010 15:22

    @slv83 Corect, multumesc pentru sesizare. @EU Vorbim de un motor de 1.6 litri, 120 CP si 300 Nm. Daca ai fi fost un cititor fidel ai fi observat ca notam motoarele SI in functie de puterea maxima oferita si de cuplul motor maxim disponibil.

  • EU, sâmbătă, 16.01.2010 16:00
    Nu chiar...

    Sunt cititor fidel de ani de zile. Rar scriu la comentarii. Urmaresc stirile la voi zilnic, care sunt foarte exacte si la timp actuzlizate, dar test drive-urile, va zic sincer, sunt penibile. Poate mi se pare mie, dar din cate ati facut nu cred ca mi s-au parut 2 "punctate pe bune". Mereu se gasea un motiv oarecum stupid pentru depunctare. P.S. Imi sustin punctul in continuare referitor cu Porsche. Sunt unii care cred acelasi lucru ca mine, dar din pacate "gloata", din pacate foarte mare, crede opusul.

  • NBN, sâmbătă, 16.01.2010 20:42
    Vizibilitate+Tinuta de drum

    Cred ca totusi la vizibilitate si tinuta de drum merita note putin mai mici. 1. La vizibilitate nu ati observat probabil, dar montantul A (in special pe partea soferului) incurca mult mai ales la curbele de 90 grade fiind periculos atunci cand intri pe o alta strada ce incepe cu o trecere de pietoni (vad ca ati realizat sesiunea foto intr-o parcare subterana. Ar fi trebuit sa observati asta). In spate, fara oglinzile laterale (sau senzori de parcare) esti mort. Cred ca oglinda retrovizoare din interior ajuta in mers pentru a vedea participantii la trafic si nu la parcari. Prin luneta nu se vede aproape nimic. 2. Cat despre tinuta de drum, la fel cred ca nu ati fost pusi in situatia respectiva dar in momentul in care doresti o depasire in viteza (pe plaiurile mioritice cel putin) directia este mult prea moale, volanul parca este de jucarie si lipsa de "feeling" te face sa controlezi cu greu masina care asa cum spuneam pe drumurile noastre inguste iti da un sentiment de nesiguranta, masina osciland stanga dreapta foarte usor si aproape involuntar. Soferul este nevoit sa corecteze mereu traiectoria si nu este un lucru tocmai placut atunci cand depasesti un tir pe o portiune scurta de drum. La motor nota este corecta. As dori sa mai adaug ca in cazul unui downshift, chiar daca urca pana la 3000 ture motorul se trezeste destul de greu asa ca pentru depasiri este nevoie de o treapta inferioara cu macar 5 secunde inainte de manevra. Dar asta se intampla si la multe alte motoare diesel. Numai bine!

  • ion, duminică, 17.01.2010 00:09

    D-le Sebastian ati primit vreun "blue-screen" pe parcursul testului? Ati fost foarte generos la capitolul calitate/pret si design.

  • @NBN, luni, 18.01.2010 08:28
    gresesti un pic

    la punctul 1 ai dreptate in ceea ce priveste vizibilitatea in curbe stranse. La 2, in caz ca ai bravo, vezi sa nu conduci in afara localitatii pe cu City pornit, cand intradevar directia e foarte moale. am 1.9 multijet nu 1.6. are un pic de lag dar 5 secunde exagerezi raaaauuu. poate doar daca e sa calci pedalal la maxim de la 1000 de ture sa dureze atat

  • NeoGalaxy, luni, 18.01.2010 08:46

    Eu am dezactivat City si pe Ursoaica si pe Bravo pentru ca nu le vad sensul. Adica da City mode este distractiv dar m-am obisnuit fara :))))) Iar faza cu lag-ul, acele 5 secunde eh nu pot sa-mi dau seama de unde vine. Motorul are reprize bune si reactioneaza foarte bine, desi... nu stiu cu ce masina sa-l compar :))) Daca as fii condus mai multe modele de masini diesel, poate intelegeam fenomenul mai bine dar... asa nu am varianta de comparatie.

  • cineva, luni, 18.01.2010 11:05
    Pret

    Pretul de fapt este 15590 EUR fiindca fiat ofera o reducere de 2500 EUR. Si la banii astia chiar nu exista nimic echivalent la marcile concurente. Eu am un Bravo 1.4 T-Jet 120 CP, Emotion si sunt foarte multumit de el. Normal ca am studiat piata destul de mult inainte de a-l achizitiona si pot sa va spun ca la acelasi pret ar fi trebuit sa ma multumesc cu un motor aspirat de 1.4 si aprox 90 cai si o echipare medie (nici vorba de ESP, airbag uri cortina) de la orice marca concurenta. Ca sa nu ma vorbesc de design unde in afara de Seat Leon (de care totusi e satula lumea) nu exista comparatie. Directia e intr-adevar un pic cam moale, dar depinde si cu ce o compari. Totusi nu e chiar asa greu de stapanit, se controleaza fara probleme si in depasiri si nici vorba de balans stanga dreapta nici macar in depasirile in viteza si din scurt. Cat despre vizibilitate montantul de pe partea soferului obtureaza intr-adevar in curbele la stanga dar prin comparatie cu o Octavia 2 cu care merg frecvent nu e nicio diferenta. Nu exista nicio masina fara unghiuri moarte in curbe, solutia pentru aceasta fiind aplecarea in fata/spate pentru o asigurare corecta. Luneta este micuta dar nu mi s-a parut niciodata insuficienta, iar la parcarea cu spatele chiar nu am probleme, fiind hatchback stiu exact unde se termina masina. Poate nu reglati corect scaunul si de aceea apar probleme.

  • asdfgh, marţi, 19.01.2010 16:13
    concurenta exista

    * un mic amanunt legat de concurenta: Kia ceed 1.6CRDI(115CP) echipare Style (cea mai tare) - 15303Euro DDP + motorul in RO este euro 4, dar in germania este euro 5 si are 128CP - cuplul e mai mic, doar 255Nm

  • Bethurbazal, marţi, 19.01.2010 22:03
    Opinie

    Eu am un Grande Punto de 1,3 si 75 CP, diesel si o Solenza, 1,4 tot 75 CP, benzina. La retrogadari de viteza GP se comporta la fel de bine ca Dacia. E bine sa exersezi acceleratiile si retrogradarile imediat cum te-ai suit intr-o masina ca sa sti cu ce ai de-a face. Asa te scutesti de situatii delicate in trafic.

  • Guest, miercuri, 20.01.2010 10:12
    Normal

    Nici nu se cuvine sa te apuci sa faci depasiri riscante sau cine stie ce manevre cu o masina pe care nu ai mai condus-o. Fara nicio exagerare dar e nevoie de cateva mii de km cu o masina pentru ai invata performantele si limitele. Oricum sunt niste exagerari pe aici cu lag de 5 secunde, volan de jucarie etc... dar probabil asa ti se pare condusul real dupa o viata de experienta in spatele consolelor de jocuri.

  • ckhinezu, sâmbătă, 17.07.2010 03:48
    FIAT BRAVO THE BEST

    FIAT BRAVO THE BEST .S: RESPECT FOR ALL DRIVERS BRAVO, FIAT BRAVO