Motor / Transmisie
Bravo 1.6 Multijet a fost scos pe piata pentru a inlocui deja clasicul 1.9 Multijet, motor care avea aceeasi putere ca a noului venit in gama. In comparatie cu versiunea pe care o inlocuieste, motorul de 1.6 litri ofera un cuplu motor mai mare cu 45 Nm fata de cel oferit de motorul de 1.9, iar acesta este atins inca de la 1.500 rpm, cu 500 rpm mai devreme. Transmisia cu sase trepte este atuul acestei versiuni, lucru de care clientii care au ales versiunea 1.9 Multijet de 120 CP nu au putut beneficia. Cele sase trepte il ajuta pe Bravo sa fie ceva mai agil in accelerarea pana la 80-100 km/h, dupa care cei 120 CP isi spun cuvantul, acceleratia post 130-140 km/h find realizata ceva mai lent. Chiar si asa, reprizele in treptele 2,3,4 si 5 sunt bune, iar cea de-a sasea treapta ajuta soferul sa reduca consumul de carburant in detrimentul unor acceleratii vanoase. La fel ca in cazul versiunii de 165 CP a lui Bravo, testata anterior, zvacul oferit de cuplul motor maxim este simtit cu aproape 200 rotatii pe minut mai sus fata de valoarea anuntata de inginerii italieni. Versiunea de 120 CP a lui Bravo are acelasi defect ca si celelalte motorizari diesel din aceasta gama: zgomotul pe care il face motorul la relanti si la rulare. Vibratiile generate de acest motor sub 1.500 rotatii pe minut sunt, de asemenea, usor vizibile. Faptul ca motorul vibreaza atunci cand este subturat ne impiedica sa rulam la turatii reduse pentru a obtine un consum de carburant cat mai scazut, dar protejeaza, intr-un fel, turbina de asemenea practici daunatoare pe termen lung. Aceasta motorizare este conforma cu normele de poluare Euro 5 si emite 120 de grame de CO2 per kilometru.
Ce are in comun Fiat Bravo cu Lexus LF-A? Cititi bine textul, este o informatie pe care ne-o da in premiera Sebastian Toma. Ma mir cum nimeni nu a mai observat acest aspect pana acum... Sau poate ne spune chiar el cum a descoperit acest lucru