Citroen C4 Cactus

1.6 Diesel Turbo (BlueHDI) 99CP Man5 Feel
4.2
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Dragoş Savu, miercuri, 22 octombrie

Ţeposul diferit

Altfel. Acesta este cuvântul de ordine pe care Citroen l-a folosit atunci când s-a hotărât să construiască modelul C4 Cactus. Au vrut să facă un C4 altfel cu un nume ciudat. Au botezat noul model Cactus, legătura cu planta cu ţepi existând la nivel metaforic. Este un soi de crossover gândit să poată transporta o familie cu patru membri. Citroen a vrut să ofere un automobil diferit, plin de soluţii inteligente prin care Citroen a căutat să nu umple maşina de elemente inutile. Oficialii mărcii spun că au studiat ceea ce contează cu adevărat pentru clienţi şi problemele de zi cu zi de care aceştia se lovesc în trafic. Pe baza acestor studii au decis să ofere o serie de inovaţii precum sistemul Airbump, adică acele perniţe pe care le vedeţi pe uşile laterale, ecranul tactil de 7 inch ce grupează toate sistemele maşinii, scaune confortabile, airbag frontal pentru pasager integrat în palfon şi plafon panoramic cu protecţie termică. 

Rezultatul este o maşină cumva atipică, care pare ciudată la prima vedere, dar care încet, încet, începe să te cucerească după ce te pui la volan şi începi să devorezi kilometri. 

  • gg, miercuri, 22.10.2014 12:19

    Oribil !!! A intrecut chiar duetul Multipla& Rodius :)))))

  • ioi, miercuri, 22.10.2014 12:27

    pe lateral scrie cumva ca catus?

  • @ioi, miercuri, 22.10.2014 12:32

    Scrie C4 Cactus.

  • eee, miercuri, 22.10.2014 12:39

    deosebit si interesant! am fost cu sotia la un showroom sa il vada (era inebunita dupa el din reclame) si prima impresie cand a ajuns langa el: "dar e miiiic ... in reclame era mai mare"

  • toss, miercuri, 22.10.2014 12:43

    Cum sa dati 4 stele la motor/transmisie cat timp are doar 5 viteze( in 2014)? Sa inteleg ca motorul e perfect si daca cutia avea 6 viteze lua 5 stele? Acelasi lucru si la Interior care ia 4 stele, dar geamurile din spate nu au nici macar macara manuala, plus sa nu mai zic ca nu exista manere de prindere in plafon pentru pasageri ? 2 sau 3 stele nu dati niciodata?

  • mishazaitev, miercuri, 22.10.2014 13:00

    Mi se pare ca acest model se incadreaza perfect in categoria aceia de masini pe care, ori o iubesti. ori o urasti. Mi se pare extrem de interesant bordul a carui aspect patratos mi-aminteste de masinile anilor '70. Tot un aer vintage au si manerele de la usi. Aceste detalii clasice combinate cu elemente inovatoare, chiar constituie o combinatie interesanta. Eu estimez ca masina asta se va vinde foarte bine in Franta si imi bazez aceasta afirmatie pe faptul ca de-a lungul istoriei acestui producator, au existat maimulte modele care nu au inregistrat vanzari extraordinare pe alte piete europene datorita designului fie prea excentric fie prea futurist, dar care au fost extrem de apreciate de publicul francez. Celebrul DS este doar un exemplu. @Automarket Spuneti ca ati testat o masina cu cutie manuala. In poze pare ca este o masina dotata cu cutia automata. Daca ma insel, imi cer scuze, dar asta ar insemna ca maneta schimbatorului sa arate extrem de ciudat, plus ca nu am vasut a treia pedala (cea de ambreiaj). Eu chiar sunt curios unde ar putea fi pozitionata maneta unei cutii manuale in aceasta configurare a banchetei, asta, desigur, in situatia in care Citroen nu a uzat de o alta solutie vintage si anume amplasarea acesteia pe coloana volanului sau, direct in bord.

  • Suleyman Cunoscatoru, miercuri, 22.10.2014 13:02

    Nici mie nu-mi prea place masina, dar am vazut ieri unul pe drum si chiar arata bine si este foarte diferit de restul masinior, iar materialele alea de pe usi + fata + spate, chiar daca nu o fac sa semene cu un cactus ii dau o nota de originaltate. Arata bine mai ales partea din spate.

  • mog, miercuri, 22.10.2014 13:32

    am vazut`o si eu pe strada. parere strict personala: exterior horror, urata cu spume, interior insa fain, mi`a placut. multe chestii interesante, neobisnuite care`i dau personalitate.

  • johnny_Zwee, miercuri, 22.10.2014 13:52

    as zice pas, cel putin momentan

  • LauCalin, miercuri, 22.10.2014 15:36

    Si eu am vazut-o ieri si mie mi se pare ca arata bine. E ceva diferit si o alta abordare fata de ce vezi zi de zi. Totusi azi am vazut si un DS care arata f bine (in sensul ca era f ingrijit) si sa spun sincer pe langa designul lui DS, C4 Cactus mi se pare o gluma.

  • mishazaitev, miercuri, 22.10.2014 16:18

    @LauCalin Precizez ca ma refeream la vechiul DS, nu ca acela n-ar fi o masina foarte frumoasa.

  • ovidiu, miercuri, 22.10.2014 16:27

    masina deosebita, frumoasa ext. f.frumoasa int. am urmarit multe prezentari cu ea pe internet si din ce am vazut este bine ansamblata si materialele sunt de calitate-mult peste clasa ei- merg sa o vad si la citroen maine la lansare. merita banii daca vrei sa iesi din turmele patriei cu ea poti

  • @ovidiu, miercuri, 22.10.2014 17:00

    pai tu oricum mergi maine la Reprezentanta fiindca dupa cum vorbesti se pare ca acolo lucrezi

  • dragos.baltateanu, miercuri, 22.10.2014 17:55

    @mishazaitev Nu te inşeli, interiorul din imagini aparţine modelului cu cutie pilotată, acesta fiind galeria foto care ne-a fost pusă la dispoziţie de către Citroen după evenimentul de lansare. Vom completa galeria şi cu interiorul modelului cu cutie manuală.

  • arhitect, miercuri, 22.10.2014 18:14

    interesant, inovativ, cu stil....trebuie privit ca urmasul lui Citroen 2 CV; pe cand un drive test cu cu fratele mai mare C4 Grand Picasso ( cel mai vandut MPV in Europa in 2014) ?

  • dragos.baltateanu, miercuri, 22.10.2014 18:33

    @mishazaitev Galeria foto a fost completată cu interiorul modelului cu cutie de viteze manuală.

  • mishazaitev, joi, 23.10.2014 09:35

    @dragos.baltateanu Multumesc frumos. Nota 10 pentru promptitudine!

  • sandu, joi, 23.10.2014 09:45

    astia de la citroen chiar vor sa dea faliment. cu designurile astea nu au nici o sansa. e hidoasa.

  • mishazaitev, joi, 23.10.2014 10:01

    @arhitect Pe undeva ai dreptate, unele detalii din interior amintesc de 2CV. Din pacate insa pretul o distanteaza suficient de mult de ideea de simplitate si utilitate intrupata perfect in acea masina minunata.

  • johnny_Zwee, joi, 23.10.2014 11:24

    si mai ziceti ca dusteru' e naspa... E parfum pe langa troaca asta ;)

  • Nea. Nicu, joi, 23.10.2014 13:07

    Au intrat expertii impatimiti ai ''mecanicii''. Totusi ma intreb cum de ''unii meseriasi'' l-au vazut cand el nici macar nu a aparut pe strazi :)))))))...mda, infine. Ce-i drept masinuta asta va iesi din multime culegand o sumedenie de priviri ale trecatorilor sau altor participanti la trafic, mie imi place e ceva deosebit fata de ce am mai vzt . Totusi nu inteleg la ce ''ajuta'' AIRBAMP-ul ? Daca te loveste trenul nu cred eu ca va fi asa rezistent :))))

  • silviu, joi, 23.10.2014 15:23

    are chiar 1946 mm latime asa cum apare in tabelul cu date tehnice? eu nu cred

  • rov, joi, 23.10.2014 23:13

    Exteriorul arata interesant, dar odata asezat pe scaunul soferului constati ca volanul nu se regleaza pe adancime, grilele de aer frontale sunt plasate la nivelul pantalonilor, tableta de bord are o imagine de after market ieftin...sezutl scaunului e ca cel din tamvai de lung. In fine evacuezi zona in graba si vezi ca buzunarul de pe usa are inaltimea de cca 4 cm, adica daca nu deschizi usa cu grija, a sarit sticla de 1/2. Nu inteleg ce student tomnatic a gandit acest interior dezastruos....Pacat Citroen, poate de asta vrei sa renuti la nume pentru DS.

  • Lucian, vineri, 24.10.2014 13:29

    Automarket tocmai a dat urmatoarea stire : Citroen creşte producţia lui C4 Cactus pentru a face faţă cererii. Cum era de asteptat, masina are succes, dar nu in Romania unde am vazut ca este criticata. Oricum, ii doare pe aia de la Citroen undeva ca modelele lor nu sunt apreciate de romanii atotcunoscatori.

  • Nicolae, vineri, 24.10.2014 14:05

    In prima poza scrisul pare "CACATsus" in loc de "C4 CACTUS". Aiurea, nu? Oi avea si eu probleme dar asta am vazut in prima zecime de secunda. LOL

  • ovidiu, vineri, 24.10.2014 20:51

    AM VAZUT ESTE ASA CUM ARATA IN POZE FRUMOASA SI PRACTICA DIN FERICIRE SPRE DEZAMAGIREA PROFUNDA DA TARE DE TOT A LUI @OVIDIU NU SUNT ANGAJAT LA NICI O REPREZENTANTA AM PROPRIA AFACERE SI NU SUNT FANUL VREUNEI MARCI IMI PERMIT SA CUMPAR CE IMI PLACE PUNCT ULTIMELE MASINI ALE MELE AU FOST CITRO MAI EXACT C4 1,6HDI 110CP. SI C4 PICASSO 2,0HDI 150CP. PE CARE O MAI AM SI CARE ARE DEJA 5 ANI(EU SCHIMB MASINILE LA 3 ANI-3SI CEVA DAR DE ACEASTA MI-E TARE GREU SA MA DESPART IAR VIITOAREA MASINA NU STIU CARE V-A SA FIE

  • ovidiu, vineri, 24.10.2014 21:31

    REVIN Citroen creşte producţia lui C4 Cactus pentru a face faţă cererii Publicat Vineri, 24.10.2014 de @MiricaBogdan

  • wld-ro, joi, 13.11.2014 13:42

    butonul de avarie trebuia pus in centru, nu in dreapta celorlalte butoane.