BMW X4

3.0 Diesel Turbo (30d) 258CP 4x4 Aut8
4.6
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 29 august

Joc secund

Cu şapte ani în urmă, BMW lansa un model cu un design extravagant numit X6. Ei l-au descris ca fiind un "SAC", acronim pentru "Sports Activity Coupe". Modelul respectiv avea un interior confortabil şi o ţinută de drum excelentă, cu toate că locurile din spate erau doar două şi nu ofereau foarte mult spaţiu pentru cap, iar capacităţile sale la ieşirea de pe şosea erau limitate drastic de anvelopele din dotare şi de configuraţia barelor de protecţie şi a gărzii la sol.

Cumva, publicul s-a obişnuit cu felul în care arată X6, iar modelul a ajuns să fie suficient de popular încât BMW să-i construiască un succesor, iar segmentul are un potenţial de creştere suficient de mare încât nemţii i-au făcut şi un frate mai mic. Aşa ajungem la BMW X4, subiectul testului nostru.

Nu putem şti cu siguranţă dacă maşina asta pare mai frumoasă decât un X6 pentru că este mai mică şi vorbim despre alte proporţii sau pentru că avem precedentul primei generaţii X6 şi noul X4 pare atât de atractiv prin comparaţie. Dar ştim că modelul arată bine şi iese în evidenţă faţă de un X3 şi chiar un X5 pe şosea.

Cel mai interesant lucru la acest segment de nişă creat de BMW este că marca a rămas singura care oferă aşa ceva pe piaţă şi la şapte ani de la lansarea lui X6. Iar oferta există datorită cererii pentru un SUV de la BMW care să fie diferit de X3, dar care să nu fie semnificativ mai mic sau mai mare.

  • Adrian, vineri, 29.08.2014 15:29

    Pe cat de frumos este seria 4,5 si 6 pe atat de urat e X4 si X6.

  • dany, vineri, 29.08.2014 16:01

    Eu cred ca cel mai mare minus este designul! Cum va place voua asta mai mult decat vechiul X6 nu stiu... dar e chestiune de gust... Din punctul meu de vedere designerii BMW sunt in criza de idei... se vede ca au ajuns la limta si nu mai stiu ce sa inventeze ca sa diferentieze modelele intre ele... mie nu imi plac decat seria 5, seria 6, serria 6 GranCoupe si cam atat (si vechile X5/ X6 erau ”legate” ca estetica) ... in rest linia generala a arhitecturii modelelor BMW este eleganta dar detaliile (gen faruri, stopuri, spoilere etc.) mi se par adaugate acolo fortat... strica ansamblul designului fara a se incadra in linia fluida a caroseriei si avand uneori o agresivitate fortata (gen tuning nereusit)... spun asta ca fan BMW! PS Aceata saturatie a unei abordari de design se vede la multe marci la un moment dat )cand nu mai stiu ce sa aduca nou)... asa s+a intamplat de ex cu Mercedes E_Classe cu acele faruri rotunde care la urmatoarea generatie au fost doar putin stiliyate si ovalizate ...asa s+a intamplat si cu S_Class ale carui faruri "lacrima"dadeau ca nuca in perete etc...

  • slVW_83, vineri, 29.08.2014 17:36

    Masina snobaretului prost, incult si corupt!

  • kk, vineri, 29.08.2014 20:54

    mi se pare ca arata ca un porc mutant pe roti! pur si simplu imi repugna !

  • arhitect, vineri, 29.08.2014 21:34

    in clasele premium dejeaba mecanica e impecabila daca lipsteste stilul; o minte si o mana de designer ( italian ) ar face minuni; altfel ramane o masina oarecare , oricum mai putin reusita decat X5

  • dan_grc, vineri, 29.08.2014 22:12

    @dany Astea sunt dezavantajele unei game din ce in ce mai mari, nu cred ca exista criza de idei, este calculat, iar aceste calcule par sa fie corecte, nu prea au dat gres. La modelele care-ti plac m-as risca sa adaug si o seria 4:). @arhitect Asta a fost si ideea, sa nu fie mai reusita decat X5.

  • johnny_Zwee, sâmbătă, 30.08.2014 11:16

    aceasta marca nu trebuie catalogata gresit datorita unora dintre proprietari.

  • johnny_Zwee, sâmbătă, 30.08.2014 11:17

    sunt masini foarte bune

  • dany, sâmbătă, 30.08.2014 14:20

    @dan_grc Nu cred ca modelele BMW se vand pt design cipt renume! (renume care e datorat reusitei partii mecanice si imaginii de prestigiu ”premium”). Deabia asteptam sa plece Bangle sa vad ce va urma. Rezultatul este bun (la unele modele enumerate mai sus), neutru (seria 3 de ex) si ciudat la altele! (seria 1, seria 2 chiar desi linia laterala e superba, x3/ x4 etc) Hai sa ne imaginam ca acest X4 ar fi un Ssangyong! Cu exact aceeasi parte mecanica... cu laude de la presa de specialitate etc. Probabil vanzarile ar fi modice...

  • dany, sâmbătă, 30.08.2014 14:20

    @dan_grc Nu cred ca modelele BMW se vand pt design cipt renume! (renume care e datorat reusitei partii mecanice si imaginii de prestigiu ”premium”). Deabia asteptam sa plece Bangle sa vad ce va urma. Rezultatul este bun (la unele modele enumerate mai sus), neutru (seria 3 de ex) si ciudat la altele! (seria 1, seria 2 chiar desi linia laterala e superba, x3/ x4 etc) Hai sa ne imaginam ca acest X4 ar fi un Ssangyong! Cu exact aceeasi parte mecanica... cu laude de la presa de specialitate etc. Probabil vanzarile ar fi modice...

  • gigi_frana, marţi, 02.09.2014 16:04

    cel putin in RO, masina e cocalarism in forma pura.... in cel mai fericit caz,1% din proprietari vor avea mai multe clase decat trenul...

  • SnowM3, vineri, 12.09.2014 14:48

    "Modelul din Munchen accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.8 secunde şi poate să atingă o viteză maximă limitată de 234 km/h." Nu stiu de ce crede autorul ca o masina cu aerodinamica proasta, care pierde circa 35-40% din cei 258 CP in transmisia automata si tractiunea integrala ar putea depasi cei 234 km/h anuntati daca nu ar fi 'limitata'. Concluzia e ca singura limitare e data de puterea motorului si aerodinamica deficitara. Viteza maxima nu e limitata de constructor !

  • vaki, duminică, 04.01.2015 17:17

    79K pe un x4?/ Imi iau x6 fara problema!!