BMW Seria 3 Gran Turismo
Funcţia deasupra formei
Din când în când, BMW face câte un experiment. Fie că vorbim de motorizări, tehnologii, tuşe de design, caroserii sau nişe întregi, se întâmplă chestii interesante în clădirea cu patru cilindri din Munchen. Astăzi vă vorbim despre ultimul experiment al bavarezilor ajuns pe piaţa din România, BMW Seria 3 GT. Abrevierea GT vine de la Gran Turismo, dar ascunde în spate ceva mai mult decât o simplă versiune de caroserie nouă pentru Seria 3 F30.
Experimentul GT nu este nou la BMW, acesta fiind lansat iniţial în gama Seria 5, oferind un model cu spaţiu pentru picioarele ocupanţilor din spate similar cu cel oferit de un Seria 7, un portbagaj comparabil cu un Seria 5 Touring şi un design comparabil cu o operă artistică pe care puţini o înțeleg. Asta dacă o înțelege cineva.
De asemenea, BMW nu este la primul experiment în materie hatchback în gama Seria 3, ultima încercare de acest gen fiind codul de şasiu E36/5, cunoscut în popor sub numele de E36 Compact. Acesta a ajuns să dea naştere lui BMW Seria 1, singurul model la care ne gândim atunci când spui "compactă premium cu tracţiune spate".
Însă, pentru noi, Seria 3 GT a fost ceva mai mult decât un simplu hatchback bazat pe modelul de segment D al nemţilor. Într-un fel, este un BMW complet nou, iar noi l-am văzut ca fiind cea mai confortabilă versiune a lui Seria 3 creată vreodată.
este 60k euro ... calca pe un teritoriu atat de pretentios incat tre sa faca mult mai multe decat ceva spatiu la pasagerii din spate si 184CP ... sa ne aducem, inca odata, aminte ca 550i costa 62000Euro in romania, varianta "stock", si ca este superior trotinetei asteia din cam toate punctele de vedere, chiar incepand de la varianta de baza. De asemenea sunt de parere ca ideea de "spatiu" nu este vizibila la 3GT decat pasagerului din spatele unui sofer care are mai mult de 1.90m "altitudine" ... altfel, daca soferul este un om "mediu" de 1.75 si are scaunul tras in fata, spatiul ala maret cu care se lauda 3GT este absolut invizibil. Nu mai vorbesc despre faptul ca, pe datele tehnice de la BMW se vede cum 3GT este mai ingust decat 3 ... ceea ce ma duce cu gandul la "spatiul" oferit de un matiz ... oferit numai deasupra capului, exact acolo unde iti este cel mai folositor. (puteti sa scrieti de doua ori "Design-ul nu este pe placul oricui" ... ca nu se supara nimeni)