Motor / Transmisie
BMW se aşteaptă ca versiunea 2.0 diesel a lui 3 GT să fie cea mai vândută din gamă, aşa că ne-am trezit la volanul acesteia în compania minunatei transmisii automate cu opt trepte dezvoltate de ZF. Cunoaştem deja motorizarea 2.0 diesel de 184 CP de la BMW, aceasta nefiind cea mai rafinată unitate din segment, dar fiind fruntaşă între rivali dacă ne uităm la performanţele obţinute şi la consumul de carburant anunţat. Există zgomot la rece în habitaclu - un huruit diesel demn de o cauză mai bună - însă lucrurile se schimbă imediat ce pleci de pe loc și motorul începe să se încălzească.
Transmisia, însă, recuperează cu vârf şi îndesat micile nemulţumiri, schimbând cu o rapiditate şi inteligenţă de invidiat. Singurul motiv pentru care ai cupla modul manual este lipsa de încredere în unitate, aproape nejustificată în condiţiile normale de condus, căci transmisia asta este mai rapidă şi mai eficientă decât un operator uman, iar rapoartele sale sunt etajate special să fie controlate de computer.
Reprizele sunt mai mult decât suficiente pentru un model de 184 CP, reuşind să nu facă de ruşine sigla alb-albastră de pe capotă şi oferind nivelul potrivit de dinamism necesar de la un Seria 3 diesel. Nu vei face întreceri la semafor, dar nici n-ai nevoie, pentru că 3 GT este genul de maşină cu care te duci relaxat într-o călătorie lungă.
este 60k euro ... calca pe un teritoriu atat de pretentios incat tre sa faca mult mai multe decat ceva spatiu la pasagerii din spate si 184CP ... sa ne aducem, inca odata, aminte ca 550i costa 62000Euro in romania, varianta "stock", si ca este superior trotinetei asteia din cam toate punctele de vedere, chiar incepand de la varianta de baza. De asemenea sunt de parere ca ideea de "spatiu" nu este vizibila la 3GT decat pasagerului din spatele unui sofer care are mai mult de 1.90m "altitudine" ... altfel, daca soferul este un om "mediu" de 1.75 si are scaunul tras in fata, spatiul ala maret cu care se lauda 3GT este absolut invizibil. Nu mai vorbesc despre faptul ca, pe datele tehnice de la BMW se vede cum 3GT este mai ingust decat 3 ... ceea ce ma duce cu gandul la "spatiul" oferit de un matiz ... oferit numai deasupra capului, exact acolo unde iti este cel mai folositor. (puteti sa scrieti de doua ori "Design-ul nu este pe placul oricui" ... ca nu se supara nimeni)