BMW Seria 3 Gran Turismo

325d 2.0 218CP Man

Motor / Transmisie

4.5

BMW se aşteaptă ca versiunea 2.0 diesel a lui 3 GT să fie cea mai vândută din gamă, aşa că ne-am trezit la volanul acesteia în compania minunatei transmisii automate cu opt trepte dezvoltate de ZF. Cunoaştem deja motorizarea 2.0 diesel de 184 CP de la BMW, aceasta nefiind cea mai rafinată unitate din segment, dar fiind fruntaşă între rivali dacă ne uităm la performanţele obţinute şi la consumul de carburant anunţat. Există zgomot la rece în habitaclu - un huruit diesel demn de o cauză mai bună - însă lucrurile se schimbă imediat ce pleci de pe loc și motorul începe să se încălzească.

Transmisia, însă, recuperează cu vârf şi îndesat micile nemulţumiri, schimbând cu o rapiditate şi inteligenţă de invidiat. Singurul motiv pentru care ai cupla modul manual este lipsa de încredere în unitate, aproape nejustificată în condiţiile normale de condus, căci transmisia asta este mai rapidă şi mai eficientă decât un operator uman, iar rapoartele sale sunt etajate special să fie controlate de computer.

Reprizele sunt mai mult decât suficiente pentru un model de 184 CP, reuşind să nu facă de ruşine sigla alb-albastră de pe capotă şi oferind nivelul potrivit de dinamism necesar de la un Seria 3 diesel. Nu vei face întreceri la semafor, dar nici n-ai nevoie, pentru că 3 GT este genul de maşină cu care te duci relaxat într-o călătorie lungă.

  • unckle, miercuri, 14.08.2013 14:00

    este 60k euro ... calca pe un teritoriu atat de pretentios incat tre sa faca mult mai multe decat ceva spatiu la pasagerii din spate si 184CP ... sa ne aducem, inca odata, aminte ca 550i costa 62000Euro in romania, varianta "stock", si ca este superior trotinetei asteia din cam toate punctele de vedere, chiar incepand de la varianta de baza. De asemenea sunt de parere ca ideea de "spatiu" nu este vizibila la 3GT decat pasagerului din spatele unui sofer care are mai mult de 1.90m "altitudine" ... altfel, daca soferul este un om "mediu" de 1.75 si are scaunul tras in fata, spatiul ala maret cu care se lauda 3GT este absolut invizibil. Nu mai vorbesc despre faptul ca, pe datele tehnice de la BMW se vede cum 3GT este mai ingust decat 3 ... ceea ce ma duce cu gandul la "spatiul" oferit de un matiz ... oferit numai deasupra capului, exact acolo unde iti este cel mai folositor. (puteti sa scrieti de doua ori "Design-ul nu este pe placul oricui" ... ca nu se supara nimeni)

  • antonny, miercuri, 14.08.2013 22:37

    Pentru un motor galagios si cu 184 cp sa dai 58000 euro ......??? La pretul asta avem ceva minunat si cu o clasa peste BMW .....Jaguar XF facelift 3.0D v6 275 CP sa nu mai vorbim de Infiniti Q50 care apare la anu ....

  • Adrian, miercuri, 14.08.2013 23:16

    @antonny Q50 da....XF e in clasa cu seria 5. evident ca masina este supraevaluata. Nu imi pot imagina ce e in mintea unui viitor propietar de asa ceva. Pe langa pretul enorm care nu il merita e si urata. Nu are sens masina....mai bine cumperi versiunea touring care e superb si il comanzi full si tot nu ajungi cu el la pretul asta.

  • @antonny, miercuri, 14.08.2013 23:50

    La 58 de mii iti cumperi si seria 5 cu motor de 3 litri care nu este cu o clasa sub XF, cand va aud ca la banii astia va cumparati voi nu stiu ce modele...va cumparati pe naiba.

  • luca, joi, 15.08.2013 14:52

    Au vazut cei de la BMW ca au succes cu X6, si si-au zis sa incerce sa cocoseze si seria 3 si seria 5. Eu personal, nu mi-as lua nici x6, nici seria 3 sau 5 GT. Mai degraba un seria 3 touring, care e mult mai frumos, si ceva mai ieftin.

  • ALEX, sâmbătă, 17.08.2013 08:53

    ori am eu impresia ori s-a cam lasat pielea pe scaunul soferului dupa 12000 km si 60000 euro cheltuiti? wtf?

  • Adrian, sâmbătă, 17.08.2013 13:03

    @ALEX Da....e lasata putin. In general BMW are probleme de genul asta....nu stiu ce fac ei dar nu o prin bine si se deplaseaza. Am vazut asta si la seria 7 si la 6, 5 etc. Modele mai vechi mai noi. Asta e...fiecare marca are buba ei.