BMW M550d xDrive (2012-2016

4.8
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, luni, 7 octombrie

Demonstraţie

BMW face motoare diesel de 30 de ani, iar divizia M activează de peste 40 de ani. În toată istoria companiei, divizia M n-a făcut un motor diesel, pentru că nemţii ţineau la tradiţie. Se credea că un diesel nu poate fi sportiv şi că nu are ce căuta în portofoliul M. Şi totuşi, în urmă cu mai mulţi ani, rivalii de la AMG dezvoltaseră o versiune AMG a unui diesel din gama C-Klasse. Pentru a nu fi mai prejos, BMW a prezentat în 2011 versiunile M50d ale modelelor X5 şi X6. A urmat M550d, aceasta din urmă preluând sistemul de propulsie de la cele două SUV-uri şi aplicând-ul pe un Seria 5. Încă de la început, acest propulsor a venit ca o demonstraţie a abilităţilor tehnice cu care sunt înzestraţi inginerii BMW.

Este primul diesel tri-turbo din lume. Iar rezultatul este cu adevărat înspăimântător. Prima dată când am trecut pe modul Sport şi am călcat acceleraţia, m-am speriat.

Maşina "absoarbe" kilometri de parcă ziua de mâine n-ar exista. Reprizele sunt cele care contează la acest model, iar accelerarea de la 60 km/h la suficient de mult cât să rămâi fără carnet doi ani (cum tot vor să propună guvernanţii) se face mai repede decât te-ai aştepta. În tot acest timp, auzi un vuiet supărat din zona motorului. Vuiet care-ţi spune că vrea să cucerească tot fără să ia prizonieri.

  • Scorpionul.negru, luni, 07.10.2013 13:14

    Un pret mare pt. un seria 5 dar pana la urma e aceeasi masina ca si 7 (putin mai mica) dar vine cu toata lista de optionale la banii astia cred. Un 7 la 111 mii nu are chiar tot si sigur nu are perfromantele M550d-ului. Pana la urma nu cred ca se simte asa mult diferenta intre 4.3 sec 0 - 100 la M5 si 4.7 la acest model. Dar un M e un M...suna altfel, probabil e mult mai dinamic si mai sportiv la condus (nu stiu ca nu am mers cu asa ceva). Oricum masina are oarecum logica....este facuta pt. cei care vor sa plateasca un impozit mic (e de 3 litri deci nu e mult), sa consume putin (la asa performante si la dimensiunile ei eu zic eu ca e infim consumul) si nu in ultimul rand sa fie apropiat de M5 ca perfromante. ps. Personal la banii aia as alege 640d cu pachet M si destul de bine dorat in suma de 111 mii. E mult mai frumos.... Seria 5 nu l-as cumpara decat tourin si in limita a 60 de mii de euro.

  • Dani, luni, 07.10.2013 13:25

    Excelenta masina, arata extrem de bine, iar motorul, respectiv tehnologia de la bord sunt definitorii. Nu sunt fan impatimit, insa nu pot trece cu vederea punctajul aproape maxim obtinut. Bravo!

  • dan_grc, luni, 07.10.2013 14:02

    Cam tarziu testul cu acest motor pe seria 5:). De acord ca singurul mare dezavantaj este pretul prea apropiat de M5, in rest este o super berlina.

  • marius, luni, 07.10.2013 15:19

    Cu cata nonsalanta comentam masini despre masini de peste 100.000 euro. Pentru conditia medie a romanului cred ca este indecent si sa te gandesti la asemenea masini.

  • Cineva, luni, 07.10.2013 15:37

    @marius Nu cumva si din acest motiv romanul nu isi permite decat ceva (mediu) ? Tocmai pt. ca nu indrazneste sa viseze mai mult...sa gandeasca mai mult si mai bine ca sa poata pana la urma sa isi permita ceva mai bun ! Mentalitatea de umil al acestei planete il face sa ramana jos fata de altii.

  • 97140-1, luni, 07.10.2013 16:11

    O masina buna cu performate peste medie dar la un pret exagerat de mare se plateste foarte mult si marca. Stie BMW sa faca masini si pana la urma nu este prost cine cere...... Astfel de masini in Roamania sunt cumparate de cei cativa oameni de afaceri cinstiti (FOARTE PUTINI PE CALE DE DISPARITIE) in rest de ciorditorii de politicieni , de cei cu firme private care fac afaceri doar cu statul si mafiotii restul este can can . NU este masina de cocalar clar ca astia au BMW pisicuta si motan

  • yoyo, luni, 07.10.2013 19:22

    Este o BERLINA SUPER ptr oamenii spalati pe creier ca @dan_grc, care in afara de BMW nu vad nimik altceva, insa stie sa critice ca Camaro are volan de Aveo, Renault este cazan, Toyota imbatranita, Mercedes,Lexus si Audi prea slabe, zice de Volvo si Saab ca sunt invechite , si multe aberatii de acest gen. Esti prea cretin baiatule, du-te si consulta-te la mecla.

  • Lache, luni, 07.10.2013 20:43

    Robert,Robert,,,,,,,

  • Andi, luni, 07.10.2013 21:50

    Eu tot la 525d raman (2 litri/218 CP) raman... Transmisie automata... :)

  • slVW_83, luni, 07.10.2013 22:15

    O super-mega-hiper-extra maşină! Un Dumnezeu al dieselului! Maşina supremă, maşina completă, maşina absolută! Punct.

  • dany, marţi, 08.10.2013 14:13

    ati pus intentionat masina intre soare si aparatul foto pt a crea un anume efect? sau e o scapare...

  • nubster, marţi, 08.10.2013 15:00

    111.400 € ?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Primesti mult prea putin pentru banii astia, sincer!

  • unckle, marţi, 08.10.2013 15:19

    @nubster - primesti un M5 cu un motor ceva mai "mic" .. in partea de sasiu/suspensii/etc. masina este (asa cum spun ei) foarte apropiata de un M5. acu', la pretul asta ... intrebarea este "911 sau M5"?

  • Scorpionul.negru, marţi, 08.10.2013 17:29

    Clar un 911 dar nu in Romania ! E mai potrivit 5-ul pt. soselele noastre.

  • dan_grc, marţi, 08.10.2013 17:38

    Pretul foarte mare pt M550d se justifica intr-un singur mod: sa-i limiteze succesul pt a proteja M5, care chiar daca nu sunt modele concurente direct, exista o reala tentatie, performante foarte apropiate, la un pret cu cateva mii mai mare decat un 535 d de exemplu ar fi fost si mai tentant.

  • Gicu, marţi, 08.10.2013 23:24

    Oare cand se inceta cu prostia asta cu pret de M5. E incredibil ce poate sa faca efectul de turma: a spus unu ca are pret de m5, gata toti in cor repeta acelasi lucru ca oile. Bmw 550i xdrive porneste de la 77.800 euro. Adaugam pachetul M ( stardard pe M550d) si ajungem la vreo 82.000-83.000 euro. M550d porneste de 85.600. Diferenta de vreo 2000-3000.Deci, si un 550i xdrive poate fi dus la pret de M5, depinde cate optiuni alegi. Intreb si eu acum: de ce 550xi, si nu m5? Stiati ca un 730d x drive ajunge si el la pret de m5?

  • lumea a treia, luni, 11.11.2013 14:15

    gresit, calculul se face altfel: 1. Incasat nspe milioane. 2. platit furnizori, angajati, etc 3. platit taxe si impozite 4. platit valoarile de amortizare 5. investit in dezvoltarea afacerii 6. eventual cumparat bmw 110000 euro. in realitate socoteala este alta: 1. incasat 120000 euro 2. cumparat bmw 110.000 euro. 3. teapa la furnizori si angajati 4. teapa la bugetul de stat 5. lichidat firma (cam 10.000 euro) 6. fa-ti o alta firma 7. tot asa ca oricum nu ma trage nimeni la raspundere