BMW M550d xDrive (2012-2016
Demonstraţie
BMW face motoare diesel de 30 de ani, iar divizia M activează de peste 40 de ani. În toată istoria companiei, divizia M n-a făcut un motor diesel, pentru că nemţii ţineau la tradiţie. Se credea că un diesel nu poate fi sportiv şi că nu are ce căuta în portofoliul M. Şi totuşi, în urmă cu mai mulţi ani, rivalii de la AMG dezvoltaseră o versiune AMG a unui diesel din gama C-Klasse. Pentru a nu fi mai prejos, BMW a prezentat în 2011 versiunile M50d ale modelelor X5 şi X6. A urmat M550d, aceasta din urmă preluând sistemul de propulsie de la cele două SUV-uri şi aplicând-ul pe un Seria 5. Încă de la început, acest propulsor a venit ca o demonstraţie a abilităţilor tehnice cu care sunt înzestraţi inginerii BMW.
Este primul diesel tri-turbo din lume. Iar rezultatul este cu adevărat înspăimântător. Prima dată când am trecut pe modul Sport şi am călcat acceleraţia, m-am speriat.
Maşina "absoarbe" kilometri de parcă ziua de mâine n-ar exista. Reprizele sunt cele care contează la acest model, iar accelerarea de la 60 km/h la suficient de mult cât să rămâi fără carnet doi ani (cum tot vor să propună guvernanţii) se face mai repede decât te-ai aştepta. În tot acest timp, auzi un vuiet supărat din zona motorului. Vuiet care-ţi spune că vrea să cucerească tot fără să ia prizonieri.
Un pret mare pt. un seria 5 dar pana la urma e aceeasi masina ca si 7 (putin mai mica) dar vine cu toata lista de optionale la banii astia cred. Un 7 la 111 mii nu are chiar tot si sigur nu are perfromantele M550d-ului. Pana la urma nu cred ca se simte asa mult diferenta intre 4.3 sec 0 - 100 la M5 si 4.7 la acest model. Dar un M e un M...suna altfel, probabil e mult mai dinamic si mai sportiv la condus (nu stiu ca nu am mers cu asa ceva). Oricum masina are oarecum logica....este facuta pt. cei care vor sa plateasca un impozit mic (e de 3 litri deci nu e mult), sa consume putin (la asa performante si la dimensiunile ei eu zic eu ca e infim consumul) si nu in ultimul rand sa fie apropiat de M5 ca perfromante. ps. Personal la banii aia as alege 640d cu pachet M si destul de bine dorat in suma de 111 mii. E mult mai frumos.... Seria 5 nu l-as cumpara decat tourin si in limita a 60 de mii de euro.