Motor / Transmisie
Motorul lui BMW M550d livrează 381 CP şi 740 Nm. Există un singur diesel pe autoturismele de pe piaţă mai puternic decât el, oferit de Porsche Cayenne S Diesel V8, diferenţa fiind de un cal putere şi de 110 Nm. Dar şi de 1.1 litri şi doi cilindri în plus. Pe categoria sa de cilindree, motorul este incredibil de puternic, fiind capabil să se ţină cot la cot cu un V8 diesel în materie de cuplu maxim şi putere, cu toate că este un motor cu şase cilindri în linie.
Oricum privim, doar motorul acestei maşini este o realizare tehnologică în sine. Pe lângă motor, M550d vine şi cu o transmisie automată cu opt trepte realizată de ZF, una dintre cutiile preferate în redacţie, alături de sistemul de tracţiune integrală xDrive. Practic, maşina asta nu are nicio scuză să nu "tragă" tare. De altfel, niciunul dintre cei care a întâlnit-o nu-i poate reproşa asta.
Spre deosebire de diesel-ul V8 testat pe un model dintr-o clasă mai mare, unitatea V8 TDI a lui A8, motorul lui M550d livrează cuplul într-un mod diferit. Maşina se simte violent, chiar dacă apeşi acceleraţia treptat. Atunci când o calci, însă, deja te joci cu focul. Ai senzaţia că maşina se dă puţin în spate, mai ceva ca-n desenele animate cu Tom şi Jerry, ca apoi să plece înainte ca împinsă de un resort invizibil. Sigur, brutalitatea asta vine cu un cost - motorizarea nu-i întoteauna campioană la silenţiozitate, fiind sensibil mai gălăgioasă decât diesel-ul "standard" de 3.0 litri din gama BMW.
Un pret mare pt. un seria 5 dar pana la urma e aceeasi masina ca si 7 (putin mai mica) dar vine cu toata lista de optionale la banii astia cred. Un 7 la 111 mii nu are chiar tot si sigur nu are perfromantele M550d-ului. Pana la urma nu cred ca se simte asa mult diferenta intre 4.3 sec 0 - 100 la M5 si 4.7 la acest model. Dar un M e un M...suna altfel, probabil e mult mai dinamic si mai sportiv la condus (nu stiu ca nu am mers cu asa ceva). Oricum masina are oarecum logica....este facuta pt. cei care vor sa plateasca un impozit mic (e de 3 litri deci nu e mult), sa consume putin (la asa performante si la dimensiunile ei eu zic eu ca e infim consumul) si nu in ultimul rand sa fie apropiat de M5 ca perfromante. ps. Personal la banii aia as alege 640d cu pachet M si destul de bine dorat in suma de 111 mii. E mult mai frumos.... Seria 5 nu l-as cumpara decat tourin si in limita a 60 de mii de euro.