Audi S1

2.0 TFSI
4.6
de Mircea Meșter, Foto: Audi, luni, 31 martie

Noul prinţ

În România trăiesc 3 oameni foarte fericiţi. De restul nu ştiu, dar despre cei 3 sunt sigur că sunt foarte fericiţi.

Să vă explic: acum doi ani şi jumătate, Audi lansa pe piaţă, experimental, 333 de exemplare dintr-o versiune foarte specială a lui A1, pe atunci un model foarte nou în gama proprie. Şi când spunem "foarte specială" nu ne jucăm cu termenii: A1 Quattro avea tracţiune integrală quattro, motor turbo de 2.0 litri care dezvolta 256 de cai putere şi 350 Nm, cutie manuală şi ajungea în 5.7 secunde de la 0 la 100 km/h. Evident, modificările estetice (spoilere, praguri, jante speciale) care veneau la pachet completau imaginea unui model pur şi simplu dezirabil. O jucărie pe roţi fantastică, una dintre maşinile pe care ai fi vrut să le conduci cel puţin o dată în viaţă.

Chiar dacă cele 333 de maşini aruncate pe scenă de Audi au fost dedicate tuturor pieţelor pe care marca germană lansase A1, nu mai puţin de 3 conaţionali au decis că ocazia e prea bună pentru a nu investi vreo 40.000 de euro într-unul dintre cele mai nebune maşini de oraş produse vreodată. Oameni fericiţi, după cum v-am spus şi la început.

Audi a decis însă să dea mai departe fericirea, germanii simţind că răspunsul excelent al pieţei la anunţul ediţiei speciale A1 Quattro merită dus mai departe într-o versiune de serie largă a lui A1. Iar ea a venit. Se numeşte S1 şi vine cu aceleaşi avantaje care au scos în evidenţă ediţia specială anterioară: tracţiune 4x4 quattro, motorul turbo de 2.0 litri (care de această dată are "doar" 231 de cai) şi 5.8 secunde pentru 0-100 km/h.

În momentul anunţului oficial am pus faţă în faţă cifrele lui S1 cu cele ale regelui segmentului, Mini în versiunea sa JCW. Am constatat că, după mulţi ani de domnie neîntreruptă, Mini pare că îşi pierde poziţia. Acum, însă, după ce am avut onoarea de a testa în Suedia cel mai reuşit model de oraş creat vreodată, sunt sigur de asta. Doamnelor, domnilor, să-l cunoaştem împreună pe noul prinţ!

  • Marc, luni, 31.03.2014 20:38

    Nice! Audi face treaba din ce in ce mai buna. Nu m-ar mira sa depaseasca bmw in lume anul asta. Sa bati mini cu o masina care acum doi ani nu exista! Tare.

  • Subotic, marţi, 01.04.2014 12:37

    Bate BMW my ass. Cu ce, cu matriosca? Toate sunt la fel. Au avut nevoie de designer doar sa faca o masina, restul sunt la scara.

  • Superman, miercuri, 02.04.2014 12:18

    Alt articol scris pe genunchi. Cand in germania (audi.de) versiunea cu 2 usi pleca de la 29.950eur cum sa fie la noi peste 40.000. Este penibil ca doar un pasionat cititor de presa de specialitate sa fie mai informat decat voi. Ar trebui sa mearga invers. Daca il iau la puricat multe inadvertete. Gen "este disponibil încă de la 1600 Nm". 1600Nm... e camion?

  • mircea, vineri, 08.08.2014 18:24

    @Superman Preţ de pornire în România: 31.700 de euro. Şi acum, să vedem ce spuneam la lansare, când nu se ştia încă preţul: "consider că ne putem aştepta la un 32.000 elegant pentru noul S1 în versiunea cu trei uşi". Acum, acestea fiind spuse, maşina testată de noi, aşa cum era ea echipată, ajunge la peste 43.000 de euro lejer. Un weekend plăcut.