Suzuki Celerio, înlocuitorul lui Alto, vine să fure din clienţii lui Renault Twingo
Suzuki va expune la Salonul Auto de la Geneva versiunea europeană a noului Celerio. Modelul va înlocui actualul Alto şi va încerca să se bată cu tripleţii Aygo, C1 şi 107, dar şi cu Renault Twingo.
Puţini ştiu că zilele acestea indienii au avut propriul lor salon auto. Desfăşurat la New Delhi, evenimentul a adunat mai mulţi producători locali, dar şi nume mari din industrie, interesate de piaţa în continuă creştere.
Printre ei şi Suzuki, producător cu activitate intensă în India, care a aşezat la standul său noul Celerio, un model de serie inspirat din conceptul A:Wind. Maşina de segment mini este programată să ajungă şi pe piaţa europeană. Suzuki a anunţat că Celerio va fi prezentat oficial şi la Salonul Auto de la Geneva, în luna martie. Se va consemna astfel debutul pe piaţa europeană şi înlocuirea actualului Alto, care a reuşit să supravieţuiască doar prin vânzarea de flote.
Modelul european va fi asemănător cu cel expus în India, ceea ce înseamnă că va avea 3600 mm lungime, 1600 mm lăţime, 1560 mm înălţime şi un ampatament de 2425 mm. Cu o gardă la sol de 165 de mm, adică destul de înaltă, Celerio promite o rază de bracaj extrem de redusă, de numai 4.7 metri, ideală pentru aglomerările urbane.
Propulsia va fi asigurată de de un motor de 1.0 litri, cu trei cilindri, capabil să dezvolte 68 de cai putere la 6000 de rotaţii şi un cuplu motor de numai 90 Nm la 3500 de rotaţii. Resursele sunt trimise punţii faţă cu ajutorul unei transmisii manuale sau automate în cinci trepte. Deşi ansamblul de resurse nu este foarte promiţător, trebuie să ţinem cont că masa totală este cuprinsă între 810 şi 830 de kilograme.
Suzuki Alto şi vechiul Daewoo Tico
Chiar dacă pe piaţa din România nu este atât de popular, trebuie să ştiţi că Alto este un model cu tradiţie în gama Suzuki. Prima generaţie a debutat în 1979, atunci când România abia descoperea industria auto. Alto a însumat în total şapte generaţii, iar Celerio se anunţă a fi cea de a opta. Chiar dacă nu o să le trecem pe toate în revistă, trebuie să ne oprim asupra celei de-a treia, produsă între anii 1988 şi 1994.
Modelul o să vă pară foarte cunoscut pentru că a stat la baza unui hit de pe străzile României: Daewoo Tico. Maşina coreenilor a avut la bază Suzuki Alto şi a fost produsă în intervalul 1991-2001, ultimii ani de carieră fiind consemnaţi chiar la uzina de la Craiova.
Mi se pare mie sau grila fata in combinatie cu farurile aduce putin cu sandero prima generatie?