Subaru Legacy - noua generaţie revine oficial în zona premium

Publicat vineri, 07.02.2014 13:28 de Bogdan Mirică

Subaru a dezvăluit astăzi, în cadrul salonului de la Chicago, noua generaţie a sedanului de clasă medie Legacy. Modelul reaprinde lupta cu trioul german în zona premium.

Subaru caută să îşi apropie clienţii din Statele Unite şi se foloseşte de Salonul Auto de la Chicago, aflat în plină desfăşurare, pentru a dezvălui noua generaţie a modelului Legacy. Sedanul de clasă medie încearcă să îşi facă simţită prezenţa în zona premium, acolo unde activează trioul german C-Klasse, A4 şi Seria 3.

Noul model adoptă un design ceva mai digerabil decât generaţia anterioară, mizând pe o grilă frontală nouă, pe faruri ceva mai cuminţi şi o capotă cu linii pronunţate. Parbrizul a devenit mai înclinat, pasajele aripilor au crescut în dimensiuni şi luminile clasice au fost înlocuite de LED-uri.

Pentru versiunile echipate cu motorul pe benzină de 2.5 litri, Subaru oferă şi o grilă activă, care se închide la viteze mari, din raţiuni aerodinamice. Pachetul estetic este completat de jante din aliaj, cu dimensiuni cuprinse între 17 şi 18 inch.

Interiorul a fost redesenat şi echipat cu materiale noi, care aduc aminte tuturor că ne aflăm în segmentul premium. Plasticul moale, inserţiile metalice şi chiar lemnul sunt însoţite de un nou sistem multimedia, proiectat pe un ecran de 6.2 inch. Potrivit comunicatului oficial, noul Legacy oferă şi mai mult spaţiu interior, la nivelul picioarelor, al capului şi al umerilor.

Gama de motorizări, expusă la Salonul Auto de la Chicago şi destinată pieţei americane, are un singur corespondent european. Este vorba despre motorul pe benzină de 2.5 litri, capabil să producă 175 de cai şi 235 de Nm, asistat de o transmisie CVT Lineartronic şi de celebrul sistem de tracţiune integrală Symmetrical All Wheel Drive.

La Chicago, Legacy a venit însoţit şi de un motor cu şase cilindri, de 3.6 litri, care dezvoltă 256 de cai putere şi 334 de Nm, conectat şi el la tracţiunea integrală şi la cutia CVT. Pe piaţa din Europa, Subaru va aduce probabil şi dieselul său boxer, cu patru cilindri şi o capacitate de 2.0 litri.

Noua generaţie propune clienţilor săi şi o nouă direcţie asistată electric, dar şi un sistem Active Torque Vectoring, capabil să eficientizeze abordarea unor trasee virajate.

  • HECTOR, vineri, 07.02.2014 14:06

    buna evolutie dar........conceptul promitea o...revolutie

  • P&T, vineri, 07.02.2014 14:15

    Extrem de neatractiva pentru ce ofera sa nu mai vorbim ca ataca segmentul premium, cel mai probabil va sfarsi ca si primul model vanzarile slabe in special in EU.

  • Sam, vineri, 07.02.2014 14:16

    Da, numai ca nu cred ca se incadreaza in segmentul premium din SUA. Mai degraba concureaza cu masini de segment D de volum precum Chevy Maliby, Ford Fusion, Toyota Camry, Nisan Altima, Honda Accord, Chrysler 200, Kia Optima, Hyundai Sonata, etc.

  • Platica Simion Almagedov, vineri, 07.02.2014 14:27

    Noua generatie arata foarte fain, la fel si stilul sportiv a ramas intact. Subaru este o marca de volum ce-i drept, iar Legacy ar fi trebuit sa concureze cu Passat, Avensis, Insignia, Mondeo, 508, dar cu toate astea Legacy este peste ele (doar Accord sau Mazda 6 sa il ajunga cat de cat ) modelul este atat de bine echpat incat poti fara probleme sa-l clasezi in liga premium, iar Subaru produce cateva modele demne de cele premium la fel ca si Honda (exeptand cateva modele ) .Daca stau bine sa ma gandesc pe Legacy un entry-level livreaza 175 cp pe cand un Seria 3 doar 116 CP , C class 136 cp , iar asta este un lucru foarte bun daca stam sa calculam si pretul mult mai mic fata de cei trei muschetari. Performantele cu siguranta va fi peste ( daca ne raportam la entry-level Legacy vs concurenta ) ele. Chiar si asa un Seria 3 sau un C class nu va putea sa ii faca fata unui Legacyy ca si peerformante pe un drum mai putin amenajat ( in afara asfaltului)

  • MosDef, vineri, 07.02.2014 14:44

    Design-ul exterior e frumos,dar nu te da pe spate,interiorul e cam sobru,aduce cu interioarele plictisitoare de vw.Per total masina arata bine,dar nu cred ca e un model demn de segmentul premium.

  • mog, vineri, 07.02.2014 15:43

    ei l`au gandit pt state, acolo au asteptari mari. daca se va vinde bine in europa, va fi doar un bonus pt ei. pt europa ei oricum au pregatit levorgul, masina care personal mi`as dori`o mai mult ca oricare alta in viitor :)

  • TEXACOLA, vineri, 07.02.2014 18:15

    acceptabila

  • Alpine77, vineri, 07.02.2014 20:32

    Zona premium???Cand a fost Subaru macar aproape de zona premium ca sa revina???Auurile Subaru au fost intotdeauna o mecanica robusta si fiabila, iar la anumite modele calitati sportive de exceptie, dar interioarele au fost intotdeauna de autobuz, iar exterioarele cel mult acceptabile. Sa nu fiu inteles gresit, am numai admiratie pentru Subaru, dar cred ca titlul este total gresit.

  • @Alpine77, vineri, 07.02.2014 22:15

    Prietene, nu ai nici o legatura cu domeniul auto. Subaru a avut mereu unu sau doua modele in gama cu valente premium. Vechiul Legacy ( adica actualul ) l-ai vazut ? L-ai condus ? Te-ai urcat in el ? i-ai stuiat dotarile ? Atunci hai mucles.

  • fan Honda, vineri, 07.02.2014 22:53

    KIA asta se vrea in zona premium?

  • mog, sâmbătă, 08.02.2014 11:07

    s`a gasit si vtec sa comenteze...

  • Alpine77, sâmbătă, 08.02.2014 15:56

    @@Alpine- ma indoiesc vazindu-ti limbajul ca am putea fi"prieteni" asa ca lasa limbajul asta de cartier la o parte.Da, am condus Legacy si chiar daca a fost o inbunatatire fata de ce au avut in trecut tot departe este(ca si design si finisari vorbind). Legacy incepe la pret la aprox. $20k iar masinile premium din aceeasi clasa pe la $35k. Asa ca "prietene" sa imi explici unde se intersectau in piata premium Legacy cu restul.

  • @alpine, sâmbătă, 08.02.2014 19:33

    Amice tu stii notiunea de premium ? Ce inseamna premium ? Si eu ma indoiesc sa ''cunosti'' ceva la postarile care le ai. Premium nu inseamna sa ai numai BADGE pe caroserie sau PRET RIDICAT. Premium inseamna ca masina sa aiba dotari mai mult decat decente si performante medii inca din entry-level. Iar Legacy la acest capitol bate Passat , Insignia, Avensis, de aceea il claseaza ca un model premium. Sa nu uitam ca si motorizarea este una mare din entry-level, chiar mai mare si decat ''concurentii premium din aceeasi clasa'''. Sper ca m-am facut inteles. Acum sezi bland, nu te-ai desteptat dupa marea revolutie .

  • Hopa Mitica, duminică, 09.02.2014 01:30

    e frumusica o masina frumusica, dar nu va rupe gura targului. Oricum le urez succes, sper sa-si atinga target0ul de vanzari

  • mip, duminică, 09.02.2014 06:47

    alpine77 ... stie ce zice ... pe deasupra e si politicos ! subaru premium ? nu-nu !!! pina si kia face modele mai "premium" decit subaru !!! ma asteptam la altceva cind am vazut conceptul, dar ei doar au "scaldat-o" ... pacat ... promitea sa fie ceva mai altfel ... raportat la modelele scoase in ultimii 8 ani e totusi un progres, cel putin la capitolul aspect exterior ... in rest ...nu-i decit un amarit de subaru ... ramin la opinia mea si in continuare : subaru ? doar de ma voi angaja la ei !!! drumuri bune tuturor !

  • flo, duminică, 09.02.2014 07:00

    Designul frontal cam seamana cu Ford Fusion-ul (mondeoul american) ...in rest "All good "

  • @@@alpine, duminică, 09.02.2014 20:50

    Poate fata de Avensis, Passat, Insignia, Mondeo, 508 , deci hai la culcare . Singurele care il ajung pe Legacy sunt Honda Accord, Chevy Malibu, Mazda 6 si Nissan Maxima. Acum hai la culcarica ca puti.....

  • @@@Alpine, duminică, 09.02.2014 20:51

    Si Kia Optima cu varianta benzina de 165 CP , acum hai pa ca puti.....

  • mog, luni, 10.02.2014 11:12

    preturile la subaru se apropie de premium, pentru ca nu sunt un producator de volum si trebuie sa faca si profit... intradevar, ei nu au excelat niciodata calitateainterioarelor, materiale folosite sau cien stie ce desgin futurist. abia de cativa ani au mai reglat asta, dar in nici un caz nu sunt premium. acum pe bune, gandit`va la Forester, ce rost ar fi avut sa`ti dea un interior cu piele intoarsa pe usi, plastice moi sau bord imbracat in cine stie ce piele, cand intri cu ala prin namoale si apoi te urci in el? nici nu poti curata masina dupaia...